Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dacht ik niet: enkel nog noodzakelijke verplaatsingen: naar de winkel, apotheek, de dokter, gaan tanken. Niets anders meer
"Lichaamsbeweging in de buitenlucht is toegestaan en zelfs aanbevolen"
Met wat creativiteit vallen ritten met de motor daar ook onder
Met wat creativiteit vallen ritten met de motor daar ook onder
Ik zou niet liever willen. Mag ik je gsm nummer, dan kan ik de politie naar jou laten bellen als ze me tegenhouden?
0473/5xxxxx gemaskeerd intussen
Laatst gewijzigd door Polled op 17 maart 2020, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
OK, kijk uit voor een Triple Black R1200GSA LC
Uittreksel uit de BE ALERT email (voor als je die niet zou ontvangen hebben) :
"""""""""""Wat betekent dit concreet?
Je blijft maximaal thuis om externe contacten te beperken.
Je kan je huis verlaten voor volgende zaken:
- Voedingswinkel
- Dokter
- Apotheek
- Postkantoor
- Bankautomaat
- Benzinestation
- Hulp bieden aan kwetsbare personen
Niet-essentiële winkels blijven gesloten met uitzondering van:
- Krantenwinkels
- Kappers (1 klant per keer)
- Nachtwinkels (open tot 22u)
Zij moeten uiteraard de sociale afstand respecteren.
Alle voedingswinkels blijven geopend
De toegang tot de supermarkten zal worden gecontroleerd om het aantal personen die tegelijkertijd binnen aanwezig zijn te beperken. Er wordt maximaal 1 persoon per 10 m² en maximum 30 minuten per klant toegelaten.
De markten worden gesloten, tenzij ze onontbeerlijk zijn voor de voedselvoorziening en als de lokale overheid de maatregelen van sociale afstand kan garanderen.
Winkels die in hoofdzaak dierenvoeding verkopen vallen onder de definitie van voedingswinkels en mogen geopend blijven.
Fysieke buitenactiviteiten (wandelen, hardlopen, fietsen, …) worden aanbevolen, maar alleen met mensen die onder hetzelfde dak wonen of met een vriend(in), op voorwaarde dat het contact met anderen beperkt kan zijn (1,5 meter afstand).
Elke bijeenkomst is verboden.
Kinderen van ouders met essentiële beroepen kunnen opgevangen worden in scholen en kinderopvang.
De horeca moet het terrasmeubilair binnen plaatsen.
Het openbaar vervoer moet zo worden georganiseerd dat de sociale afstand kan worden gegarandeerd.
Bedrijven, ongeacht hun grootte, kunnen hun activiteiten verder zetten als ze telewerk organiseren voor elke functie waar dit mogelijk is. Bedrijven waar dit niet mogelijk is, moeten de principes van de sociale afstand nauwgezet respecteren.
Deze regel geldt zowel voor de uitvoering van de werkzaamheden, als voor het door de werkgever georganiseerde vervoer. Als bedrijven niet voldoen aan deze verplichtingen, moeten ze verplicht sluiten. Dit geldt niet voor cruciale sectoren en essentiële diensten.
Alle niet-essentiële reizen naar het buitenland zijn verboden.
De lokale en federale politie zullen ervoor zorgen dat de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus strikt worden nageleefd en zal de gezondheidswerkers bijstaan.
We zijn allemaal vastbesloten om nu te handelen.
De sociale afstand moet zo strikt mogelijk toegepast worden.
Blijf thuis, zorg voor jezelf en voor anderen!""""""""""""""""
"""""""""""Wat betekent dit concreet?
Je blijft maximaal thuis om externe contacten te beperken.
Je kan je huis verlaten voor volgende zaken:
- Voedingswinkel
- Dokter
- Apotheek
- Postkantoor
- Bankautomaat
- Benzinestation
- Hulp bieden aan kwetsbare personen
Niet-essentiële winkels blijven gesloten met uitzondering van:
- Krantenwinkels
- Kappers (1 klant per keer)
- Nachtwinkels (open tot 22u)
Zij moeten uiteraard de sociale afstand respecteren.
Alle voedingswinkels blijven geopend
De toegang tot de supermarkten zal worden gecontroleerd om het aantal personen die tegelijkertijd binnen aanwezig zijn te beperken. Er wordt maximaal 1 persoon per 10 m² en maximum 30 minuten per klant toegelaten.
De markten worden gesloten, tenzij ze onontbeerlijk zijn voor de voedselvoorziening en als de lokale overheid de maatregelen van sociale afstand kan garanderen.
Winkels die in hoofdzaak dierenvoeding verkopen vallen onder de definitie van voedingswinkels en mogen geopend blijven.
Fysieke buitenactiviteiten (wandelen, hardlopen, fietsen, …) worden aanbevolen, maar alleen met mensen die onder hetzelfde dak wonen of met een vriend(in), op voorwaarde dat het contact met anderen beperkt kan zijn (1,5 meter afstand).
Elke bijeenkomst is verboden.
Kinderen van ouders met essentiële beroepen kunnen opgevangen worden in scholen en kinderopvang.
De horeca moet het terrasmeubilair binnen plaatsen.
Het openbaar vervoer moet zo worden georganiseerd dat de sociale afstand kan worden gegarandeerd.
Bedrijven, ongeacht hun grootte, kunnen hun activiteiten verder zetten als ze telewerk organiseren voor elke functie waar dit mogelijk is. Bedrijven waar dit niet mogelijk is, moeten de principes van de sociale afstand nauwgezet respecteren.
Deze regel geldt zowel voor de uitvoering van de werkzaamheden, als voor het door de werkgever georganiseerde vervoer. Als bedrijven niet voldoen aan deze verplichtingen, moeten ze verplicht sluiten. Dit geldt niet voor cruciale sectoren en essentiële diensten.
Alle niet-essentiële reizen naar het buitenland zijn verboden.
De lokale en federale politie zullen ervoor zorgen dat de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus strikt worden nageleefd en zal de gezondheidswerkers bijstaan.
We zijn allemaal vastbesloten om nu te handelen.
De sociale afstand moet zo strikt mogelijk toegepast worden.
Blijf thuis, zorg voor jezelf en voor anderen!""""""""""""""""
Met die maatregelen valt te leven denk ik. We mogen nog buitenkomen.
Van mij mogen de supermarkten ook nog maatregelen nemen tegen hamsteren, bijvoorbeeld een maximum aankooplimiet van 3 stuks per artikel per klant.
Van mij mogen de supermarkten ook nog maatregelen nemen tegen hamsteren, bijvoorbeeld een maximum aankooplimiet van 3 stuks per artikel per klant.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er bestaan ook pakken Wc-papier van 98 rollen hoor.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Als ze zo een pak kopen is dat gewoon winkelen, niet hamsteren. Want je kunt niet anders dan heel dat pak kopen, zelfs niet in normale tijden.
Er mag per direct iets aan gebeuren, aan dat hamsteren...
De regering mag iets doen om er voor te zorgen dat er echt voor iedereen genoeg is.
Doet me denken aan twee weken geleden toen gezegd werd : al eens meer je handen wassen is genoeg.
en de kappers gaan ook dicht btw. (Kreatos + mijn eigen kapper alleszins)
Kappers mogen open blijven maar ze mogen maar één klant tegelijk bedienen. Ik heb ervan geprofiteerd door ineens een afspraak bij mijn kapper te maken voor de regels verstrengd worden.
Deze situatie gaat ons de komende jaren vééél geld kosten.
Momenteel wordt er met geld gestooid:
* Voor technisch werklozen worden de gas, elektriciteit en water facturen betaald door vlaamse overheid
* Winkels die moeten sluiten, krijgen € 4000
* Alle andere kosten (mondmaskers, extra politie, ....)
* Minder inkomsten voor de overheden
* etc etc
Binnenkort gaat daar nog bijkomen:
Redding van bepaalde bedrijven (reissector etc)
Momenteel wordt er met geld gestooid:
* Voor technisch werklozen worden de gas, elektriciteit en water facturen betaald door vlaamse overheid
* Winkels die moeten sluiten, krijgen € 4000
* Alle andere kosten (mondmaskers, extra politie, ....)
* Minder inkomsten voor de overheden
* etc etc
Binnenkort gaat daar nog bijkomen:
Redding van bepaalde bedrijven (reissector etc)