Holdings
TIP
Re: Holdings
Een koper van een holding ben je toch in functie van de discount tov de NAV en niet in functie van een koers?
Je koopt toch beter op 150 EUR als de intrinsieke waarde 200 (25% discount) is dan op 140 EUR als de intrinsieke waarde 170 (17.5% discount) is?
Je koopt toch beter op 150 EUR als de intrinsieke waarde 200 (25% discount) is dan op 140 EUR als de intrinsieke waarde 170 (17.5% discount) is?
Dit is wel erg kort door de bocht. Gewone aandelen koop je toch ook liever voor een lagere dan een hogere koers?
De beurs is nu een heel stuk gezakt, dus het wordt steeds interessanter om aan instappen te denken. Dit geldt toch net zo goed voor holdings als voor andere aandelen?
Overigens kijk ik nu naar GBL. Die zijn wat meer gezakt dan Brederode en Sofina.
Niet akkoord, uiteraard wil je het liefste een grote korting op de NAV, maar je koopt een holding toch voor de bedrijven die ze aanhouden en niet enkel om wat op kortingsverschillen te surfen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Inderdaad, ik ga ook naar de winkel om eten en kleren te kopen, naar mijn spaak en voorkeur
en koop niet voor de kortingsbonnen…wat ik achteraf niet lust of niet aan doe...
en koop niet voor de kortingsbonnen…wat ik achteraf niet lust of niet aan doe...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Van de financiële crisis hebben we vooral onthouden dat holdings het dan erg te verduren krijgen. Het disconto loopt steevast op; ook van de holdings die vooral in minder 'crisisgevoelige' sectoren investeren. Dat is nu opnieuw aan de gang.
Een oud limietverkooporder dat net niet werd uitgevoerd, heeft inmiddels een vraagprijs die van een andere planeet lijkt. Als iemand je zou vragen hoe het met de koers van holdingaandeel XYZ gesteld is, kan je antwoorden: 'Beter dan morgen'.
Een oud limietverkooporder dat net niet werd uitgevoerd, heeft inmiddels een vraagprijs die van een andere planeet lijkt. Als iemand je zou vragen hoe het met de koers van holdingaandeel XYZ gesteld is, kan je antwoorden: 'Beter dan morgen'.
Er zijn hier nog wel mensen die Wendel volgen... Vergeleken met andere holdings vind ik hen wel erg zwaar terugvallen eerlijk gezegd
Je koopt op dit moment best nog niets aan. De volatiliteit op de markt is nog veel te hoog (VIX).Jozefien1969 schreef: ↑17 maart 2020, 19:45 Even een algemene vraag. Alles staat dieprood, zijn er nog mensen die holdings durven aan te kopen?
Dit zal m.i. ook nog een hele poos aanhouden. Wacht maar op het resultatenseizoen als we gaan zien wat Q1 gedaan heeft.
Gisteren een eerste pakketje gekocht voor de resultaten vandaag nabeurs. Vandaag zo maar even 18% onderuit, waanzinnig. Grootste participatie is Bureau Veritas, kwaliteitsbedrijf dat mi geen dramatische impact zal ondervinden. Berg cash ook. Ik denk dat ik rond €55 nog een beetje extra koop zometeen.
Edit: positie verdubbeld aan €55,5. Mijn gemiddelde is nu €62.
Er zijn er nog in la douce france die enorme kloppen krijgen kijk maar eens naar FFP. Maar... wat er gebeurt bij Wendel is complete waanzin. Bij Bureau Veritas gaan ze dit jaar 12000 man extra aanwerven om aan de stijgende vraag te voldoen.DeZatteNonkel schreef: ↑18 maart 2020, 14:12Gisteren een eerste pakketje gekocht voor de resultaten vandaag nabeurs. Vandaag zo maar even 18% onderuit, waanzinnig. Grootste participatie is Bureau Veritas, kwaliteitsbedrijf dat mi geen dramatische impact zal ondervinden. Berg cash ook. Ik denk dat ik rond €55 nog een beetje extra koop zometeen.
Edit: positie verdubbeld aan €55,5. Mijn gemiddelde is nu €62.
Benieuwd naar de resultaten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sinds wanneer zijn die belangrijk, de beurs denk vooruit en de toekomstige resultaten zullen minder zijn
Dat is tot dusver mijn analyse van de laatste weken, alleen krijg ik dat niet vertaald in eender welke berekening ... door beroepsmisvorming roep ik dan maar een ongedefinieerde coëfficiënt in die naar hartenlust kan aangepast worden
Dat werd aangekondigd op 23 januari en is waarschijnlijk het resultaat van een maandenlange voorbereiding, en mag dus waarschijnlijk omwille van corona in de prullenmand gegooid worden. Er staan momenteel 707 vacatures open, zeker niet slecht. In China ging men 3500 man aanwerven, maar er staan slechts 8 vacatures open.
Niettemin deelde men op 27 februari mee dat men ondanks het corona-virus een solide organische omzetgroei verwacht voor 2020 en sterke cash flows. Ik denk niet dat dit realistisch is (de omzet), ik ga zelf uit van een omzetdaling, maar chapeau als het lukt.
EDIT: Kijken naar het aantal openstaande vacatures van de bedrijven die je in port hebt kan nuttig zijn momenteel! 'k Ga het zelf eens doen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Juist daarom. Je kan nu toch niet zeggen 'ah ik koop op 140' als op dat punt de NAV ook ónder de koers kan liggen... Dat was in de GFC bijvoorbeeld het geval bij KBC Ancora. De NAV was op een bepaald moment negatief want de aandelen KBC waren niet voldoende om de schulden te dekken. Dan ben je puur speculatief bezig als je op dat moment zei 'ah ik koop Ancora op 3' zonder boe of ba. Ik heb me in het begin misschien wat verkeerd uitgedrukt, misschien heldert dit wat meer op.
Ik volg ze nu een jaar maar (gelukkig) nog niet aangekocht. Samen met een paar andere holdings staan ze op mijn lijst om eventueel aan te kopen. Maar op dit moment koop ik nog niks aan,beurzen zullen nog dieper gaan.
Een aantal holdings lijkt alweer aan een opleving bezig.
Met name AvH dat nu al ruim 10% boven het dieptepunt staat.
Zou het dieptepunt dan toch al bereikt kunnen zijn?
Met name AvH dat nu al ruim 10% boven het dieptepunt staat.
Zou het dieptepunt dan toch al bereikt kunnen zijn?
Lees toch nog redelijk wat doemberichten uit Italië, Spanje,... .
Mogelijk een tijdelijke heropleving. Tegen einde week waarschijnlijk wat winstnemingen en dan met de rest van de wereld verder neerwaarts lijkt me realistischer.
En dan Trump die China wat aan het jennen is. Binnenkort barslechte kwartaalcijfers ...
Mogelijk een tijdelijke heropleving. Tegen einde week waarschijnlijk wat winstnemingen en dan met de rest van de wereld verder neerwaarts lijkt me realistischer.
En dan Trump die China wat aan het jennen is. Binnenkort barslechte kwartaalcijfers ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior