De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
eerst de aandeelhouders laten doodbloeden en dan pas de staat inschakelen...
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Full Member
- Contacteer:
het klinkt goed “garantiefonds”PhoenixFire schreef: ↑18 maart 2020, 11:49 Het lijkt wel dat sommigen denken dat er werkelijk een garantiefonds is waarin gespaard wordt. Het garantiefonds is een dikke klucht.
en dat is het belangrijkste
2 prachtige woorden... garantie & fonds... samengetrokken tot het geruststellendste woord denkbaar. daar moet helemaal geen geld inzitten.
KBC past die naamgevingskunst al sinds mensenheugenis toe op zijn huisfondsen.
ellenlange titels om van te watertanden.
rendementen om van te janken maar dat speelt geen rol.
tis toch altijd beter dan 100% zeker alles kwijt zijn....
dat garantiefonds is iets wat steekt bij de aandeelhouders heb ik de indruk.
dat garantiefonds is iets wat steekt bij de aandeelhouders heb ik de indruk.
Helikoptergeld binnenkort een feit?
'We zijn van plan onmiddellijk cheques naar mensen te sturen', zei minister van Financiën Steve Mnuchin tijdens een persconferentie. 'Veel bedrijven zijn gesloten, of het nu bars of restaurants zijn. Amerikanen hebben nu contant geld nodig, en ik bedoel nu de komende twee weken'.
helicoptergeld;
lijkt me beter dan geld te geven aan de banken die dan goedkoop lenen aan vastgoedontwikkelaars die dure projecten opstarten....onbetaalbaar voor de gewone burger...die dan moet huren aan woekerprijzen....
de vorige crisis heeft de gewone man armer gemaakt.
met helicoptergeld geef je geld aan iedereen om uit tegeven..
lijkt me beter dan geld te geven aan de banken die dan goedkoop lenen aan vastgoedontwikkelaars die dure projecten opstarten....onbetaalbaar voor de gewone burger...die dan moet huren aan woekerprijzen....
de vorige crisis heeft de gewone man armer gemaakt.
met helicoptergeld geef je geld aan iedereen om uit tegeven..
Ik betwijfel of helikoptergeld de mensen echt meer zal doen uitgeven. Degenen die nu al hard sparen zullen het aanwenden om nog meer te sparen.
Inderdaad, en degenen die alles uitgeven zullen alles blijven uitgeven. Je ziet, rijk en arm is vaak een mentaliteit (maar natuurlijk niet altijd).
Bij mij begint het ook te kriebelen..
Al moet ik zeggen dat ik nog nooit belegd heb..
Volgens mij wel de ideale instapmoment binnenkort. Ik kan mijn cash gedurende 5 jaar missen. Welke fondsen raden jullie aan?
Ik heb zonet een bolero rekening geopend, maar heb helaas geen ervaring in beleggen. Ik geloof dat als ik bv. In de Bel20 investeer in een crisistijd dat het over x aantal jaren zowiezo een mooie winstmarge zal zijn..
IWDA duikelt een 5% omlaag. De beurzen gaan om 14u30 open in amerika, en duiken ook direct de dieperik in.
Reactie van IWDA: terug +3%. (naar -2% dus)
Hoe verklaart men dit?
Was de daling in Amerika minder dan wat de europese IWDA-beleggers geanticipeerd hadden?
Reactie van IWDA: terug +3%. (naar -2% dus)
Hoe verklaart men dit?
Was de daling in Amerika minder dan wat de europese IWDA-beleggers geanticipeerd hadden?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Als je geen ervaring hebt met beleggen kan je best voldoende diversifiëren. Dat betekent, een korf met veel aandelen kopen, die ruim gespreid is over de hele wereld en over alle sectoren heen. De bel20 is dan geen goede index, want die bevat slechts 20 aandelen, allen gevestigd in België. IWDA zoals hierboven vermeld is bijvoorbeeld wel een brede wereldindex, net als VWCE.Jacky_ schreef: ↑18 maart 2020, 15:03Bij mij begint het ook te kriebelen..
Al moet ik zeggen dat ik nog nooit belegd heb..
Volgens mij wel de ideale instapmoment binnenkort. Ik kan mijn cash gedurende 5 jaar missen. Welke fondsen raden jullie aan?
Ik heb zonet een bolero rekening geopend, maar heb helaas geen ervaring in beleggen. Ik geloof dat als ik bv. In de Bel20 investeer in een crisistijd dat het over x aantal jaren zowiezo een mooie winstmarge zal zijn..
Als je meer wilt weten over deze strategie, kijk dan eens naar de thread over bogleheads.
Ga jij nu echt wat pukkie heeft gedaan vergelijken met jouw degoutant en kinderlijk gedrag?CarpeNoctem schreef: ↑17 maart 2020, 16:56Helaba, onverantwoorde zot! Weet je dan niet dat er hier op 't forum mensen zitten die je daarvoor allerlei lelijke ziektes gaan toewensen?pukkie007 schreef: ↑17 maart 2020, 00:56Ik heb er vandaag nog een oudje persoonlijk uit de bus geholpen: één hand aan haar hand en mijn andere hand aan haar loop-karretje. Het oudje en de buschauffeur hebben me uitbundig bedankt. Any time ! Als ik binnen 10 dagen Corona krijg, dan is het tenminste niet van te gaan skiën in Italië !
Veel respect voor wat pukkie deed!
Wie zegt dat Pukkie nu niet Corona aan het madammeke heeft gegeven?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als de tegendraadse sectorprestatie van bepaalde Belgische aandelen vandaag het gevolg is van het feit dat winst genomen wordt en men met het geld nog snel elders gaat shorten (verbod op Bru), dan euh... vul maar aan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ja?
Alhoewel ik er geen moment aan twijfel dat pukkie veel minder degoutant en kinderlijk is dan ikzelf.
Ondergetekende heeft op dat vlak een reputatie hoog te houden.
Gelieve Denfi geen zo'n moeilijke vragen voor te schotelen. Voor je het weet is ze weer verstrooid
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 18 maart 2020, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dit forum is gevuld met bittere mensen, iedereen geniet er toch zo van om elkaar aan te vallen.
edit: wat extra inhoud : De S&P500 staat nu terug op het niveau van 3 jaar geleden. Trump's speech van dit moment heeft er nog een extra duwtje aan gegeven.
En forum-favoriet IWDA is op weg om de winsten van de laatste 4 jaar weg te vegen.
edit: wat extra inhoud : De S&P500 staat nu terug op het niveau van 3 jaar geleden. Trump's speech van dit moment heeft er nog een extra duwtje aan gegeven.
En forum-favoriet IWDA is op weg om de winsten van de laatste 4 jaar weg te vegen.