DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Idem hier, zonet storting ontvangen.
Denk dat men daar wat onderbemand is, alle begrip voor uiteraard.
15 maart gestort, vandaag ontvangen. Waar het vroeger de dag nadien in orde was.
Denk dat men daar wat onderbemand is, alle begrip voor uiteraard.
15 maart gestort, vandaag ontvangen. Waar het vroeger de dag nadien in orde was.
Geld overboeken duurt nu toch wel heel erg lang.
Vrijdag voor 12h van Rabobank.be geld gestort naar DeGiro. Nu woensdag middag staat het geld nog steeds niet op de rekening!
Vrijdag voor 12h van Rabobank.be geld gestort naar DeGiro. Nu woensdag middag staat het geld nog steeds niet op de rekening!
ik donderdag overgeschreven, dinsdag op rekening.
Mijn ervaring is altijd al geweest minstens twee werkdagen.
Mijn ervaring is altijd al geweest minstens twee werkdagen.
hier uiteindelijk donderdag avond overgeschreven en gisteren avond op de rekening...6 dagen dus 

18 Maart overgeschreven om 1400, om 1739 stond het op mijn DeGiro rekening. Wel via de gelinkte account, en een klein bedrag (2k).
Via een gewone overschrijving, van een belgische bank?
Bij mij ook, ongeveer 2u van KBC (gelinkte rekening)
Ik heb via bij DeGiro een dividend ontvangen uit VanEck Vectors Global Real Estate UCITS ETF (NL0009690239) maar het is me zeer onduidelijk of ik dit moet aangeven in mijn personenbelasting?
In mijn corporate actions heb ik wel dit staan:
VanEck Vectors Global Real Estate UCITS ETF
333582 Dividend 0.3300 * X aandelen € X € X
333582 Dividendbelasting -0.0500 * X Aandelen € -X € -X
Er is dividend afgehouden maar dat lijkt me niet de 30% RV voor België.
Iemand die raadt weet en weet hoeveel ik moet storten?
In mijn corporate actions heb ik wel dit staan:
333582 Dividend 0.3300 * X aandelen € X € X
333582 Dividendbelasting -0.0500 * X Aandelen € -X € -X
Er is dividend afgehouden maar dat lijkt me niet de 30% RV voor België.
Iemand die raadt weet en weet hoeveel ik moet storten?
Dit lijkt mij de Nederlandse RV van 15%
Maar RV doorstorten? Gewoon bijhouden hoeveel dividend je bruto hebt ontvangen en dit aangeven in de personenbelasting volgend jaar...
Maar RV doorstorten? Gewoon bijhouden hoeveel dividend je bruto hebt ontvangen en dit aangeven in de personenbelasting volgend jaar...
cash geld wordt bij Degiro belegd in een geldmarktfonds
mij wisten ze te zeggen dat voor inwoners van België dit gebeurt in het FundShare Cash Funds
ik kon niet expliciet terugvinden dat ze voor dit fonds ook de eventuele negatieve rente compenseren (voor het Morgan Stanley Liquidity Funds wel bijvoorbeeld)
heeft iemand ervaring met het compenseren van negatieve rente in het FundShare Cash Funds?
mij wisten ze te zeggen dat voor inwoners van België dit gebeurt in het FundShare Cash Funds
ik kon niet expliciet terugvinden dat ze voor dit fonds ook de eventuele negatieve rente compenseren (voor het Morgan Stanley Liquidity Funds wel bijvoorbeeld)
heeft iemand ervaring met het compenseren van negatieve rente in het FundShare Cash Funds?
ja ik heb fundshare fonds
en werkt ook zo.
Meer bepaald:
in het rekeningoverzicht regelmatig een lijn met "Koersverandering geldmarktfonds", daling dus, bijna altijd .0001, dus 0.01%,
wat een daling is van 0.25€ is voor 2500€ cash/geldmarktfonds
Tegelijk verhoogt de "Opgebouwde compensatie", te vinden onder "portefeuille" "MMF compensatie",
hetgeen je kan laten uitbetalen op je tegenrekening, daar is knop voor (nog nooit geprobeerd, klein bedrag)
Ik vind al die kleine aanpassingen vooral veel gedoe als je zoals ik je rekening probeert op te volgen met een andere tool.
en werkt ook zo.
Meer bepaald:
in het rekeningoverzicht regelmatig een lijn met "Koersverandering geldmarktfonds", daling dus, bijna altijd .0001, dus 0.01%,
wat een daling is van 0.25€ is voor 2500€ cash/geldmarktfonds
Tegelijk verhoogt de "Opgebouwde compensatie", te vinden onder "portefeuille" "MMF compensatie",
hetgeen je kan laten uitbetalen op je tegenrekening, daar is knop voor (nog nooit geprobeerd, klein bedrag)
Ik vind al die kleine aanpassingen vooral veel gedoe als je zoals ik je rekening probeert op te volgen met een andere tool.
.
Laatst gewijzigd door mver op 22 maart 2020, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.