De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hoe komt het dat Bel20 omhoog gaat terwijl de ander beurzen -3 à -5% neerwaarts gaan?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Colruyt pompt de Belgische markt eigenhandig op
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zoals de weerman/vrouw vrt elke dag een beursliedje: daar gaat ze, en zo snel heb ik het nog nooit gezien
Amerikaanse markt is nu tijdelijk stopgezet wegens een verlies van -7% vandaag
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je kan ook waardebonnen geven met een vervaldag er op.
Best verschillende gespreid over de verschillende sectoren, want anders koop ik er allemaal wc-papier mee.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Wie nu nog wil genezen zal al 80 gram vix per dag moeten smeren, zone 2300 kraakt maarre......
Volgens mij enkele potentiële factoren die de bottom op de beurs kunnen gaan bepalen:
- USA die in lockdown gaat of meemaakt wat wij nu meemaken
- impact van corona op de overheidsfinanciën wereldwijd
- slechte bedrijfsresultaten
Het eerste punt lijkt mij het ergste scenario te zijn voor de beurzen. De maatregelen in China en Europa zijn denk ik wel al voldoende ingecalculeerd. De grootste onzekerheid nu is wellicht de vraag of Amerika dezelfde richting opgaat als China en Europa, of dat de schade ginder beperkt gaat blijven.
De negatieve impact op de overheidsfinanciën zal groot zijn, maar dit zal denk ik pas echt een issue worden eens corona onder controle is, en de beurzen richting herstel zijn. Dus ook wel impact op de beurzen maar al bij al beperkt denk ik.
Analisten zijn nu al volop bezig met koersdoelen en adviezen te downgraden, wat nu al de koersen doet dalen. Beleggers hebben duidelijk lage verwachtingen voor bedrijfsresultaten Q1. Dus ik denk dat ook hier al veel ingecalculeerd zit in de koersen.
Als het eerste scenario zich niet manifesteert dan denk ik dat het grootste leed voorbij is. Nervositeit blijft, met grote schommelingen van de indexen en koersen, tot wanneer corona gestabiliseerd is. Netto zullen de indexen over enkele weken niet heel veel lager staan dan nu.
En natuurlijk kan er zich ook iets helemaal anders manifesteren. Dus tot zover mijn gissingen
- USA die in lockdown gaat of meemaakt wat wij nu meemaken
- impact van corona op de overheidsfinanciën wereldwijd
- slechte bedrijfsresultaten
Het eerste punt lijkt mij het ergste scenario te zijn voor de beurzen. De maatregelen in China en Europa zijn denk ik wel al voldoende ingecalculeerd. De grootste onzekerheid nu is wellicht de vraag of Amerika dezelfde richting opgaat als China en Europa, of dat de schade ginder beperkt gaat blijven.
De negatieve impact op de overheidsfinanciën zal groot zijn, maar dit zal denk ik pas echt een issue worden eens corona onder controle is, en de beurzen richting herstel zijn. Dus ook wel impact op de beurzen maar al bij al beperkt denk ik.
Analisten zijn nu al volop bezig met koersdoelen en adviezen te downgraden, wat nu al de koersen doet dalen. Beleggers hebben duidelijk lage verwachtingen voor bedrijfsresultaten Q1. Dus ik denk dat ook hier al veel ingecalculeerd zit in de koersen.
Als het eerste scenario zich niet manifesteert dan denk ik dat het grootste leed voorbij is. Nervositeit blijft, met grote schommelingen van de indexen en koersen, tot wanneer corona gestabiliseerd is. Netto zullen de indexen over enkele weken niet heel veel lager staan dan nu.
En natuurlijk kan er zich ook iets helemaal anders manifesteren. Dus tot zover mijn gissingen
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
De mannen van spaargids verkopen als zot, nog nooit zoveel geklik, ting ting
Een snelle blik op de weekgrafiek S&P500 leert, alle winst van tijdperk "trump'' is zo goed als weg, zijn termijn loopt ook af................;
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 18 maart 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ook geneigd deze redenering te volgen, maar tegelijkertijd denk ik dat Amerika wel degelijk dezelfde kant opgaat als Europa.gpv1 schreef: ↑18 maart 2020, 18:32 Als het eerste scenario zich niet manifesteert dan denk ik dat het grootste leed voorbij is. Nervositeit blijft, met grote schommelingen van de indexen en koersen, tot wanneer corona gestabiliseerd is. Netto zullen de indexen over enkele weken niet heel veel lager staan dan nu.
Hopelijk is dit al voor een belangrijk deel ingecalculeerd door Wall Street, maar ik vermoed dat we nog wel wat flinke uitschuivers mogen verwachten.
Als je nu denkt dat je me kwaad krijgt...Hier stopt het dan ook voor mij. Het begint maar zielig te worden als je in iemand zijn berichten uit het verleden moeten zoeken,hopende op een fout. Ik wist trouwens niet dat ik een geslachtsoperatie heb ondergaanCarpeNoctem schreef: ↑18 maart 2020, 17:34Euh, ja?
Alhoewel ik er geen moment aan twijfel dat pukkie veel minder degoutant en kinderlijk is dan ikzelf.
Ondergetekende heeft op dat vlak een reputatie hoog te houden.Gelieve Denfi geen zo'n moeilijke vragen voor te schotelen. Voor je het weet is ze weer verstrooid
Ik hoop oprecht dat er geen onschuldige mensen het leven moeten laten aan het virus omdat blijkbaar een groep mensen hun leven in elkaar valt als ze een paar weken niet op restaurant/café kunnen gaan.
Back on topic!
VIX kwam in 1987 tot 173 en in 2008 tot 89.
Inderdaad ze zijn hard aan het beuken aan die 2300 steun zone. Meer sellers dan buyers momenteel.
Als ze daar doorbeuken is de volgende halte 2070 aan de onderkant van de megafoon lijn.
Toen ik tijdens de parabolische stijging keek naar het megafoonpatroon (Een zeer hatelijk patroon), was mijn eerste reactie op die onderste heel diepe lijn "oh nee" Maar toen dacht ik alee dat kan toch niet dat de koers ooit eens tot daar kan geraken.
Wie had dit gedacht, ondanks dat we wisten dat het een harde knal ging zijn.
Klopt, die stijgingen van het laatste jaar, de beurs VIEL naar boven en inderdaad zo snel kan het gaanDirk2 schreef: ↑18 maart 2020, 19:13
VIX kwam in 1987 tot 173 en in 2008 tot 89.
Inderdaad ze zijn hard aan het beuken aan die 2300 steun zone. Meer sellers dan buyers momenteel.
Als ze daar doorbeuken is de volgende halte 2070 aan de onderkant van de megafoon lijn.
Toen ik tijdens de parabolische stijging keek naar het megafoonpatroon (Een zeer hatelijk patroon), was mijn eerste reactie op die onderste heel diepe lijn "oh nee" Maar toen dacht ik alee dat kan toch niet dat de koers ooit eens tot daar kan geraken.
Wie had dit gedacht, ondanks dat we wisten dat het een harde knal ging zijn.