Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Een bedrijf zou zich eigenlijk NIETS mogen aantrekken van de beurskoers. (tenzij dit bijvoorbeeld converteerbare obligaties onder druk zou zetten of er een opportuun moment wordt gecreëerd om aandelen in tekopen).
ABI mag van mij meteen hun dividend schrappen, ik heb een langetermijnvisie. Wellicht zullen ze eerder opteren voor een keuzedividend, dat mag van mij ook. Dan weet ik wel wat te kiezen aan huidige koersen.
Mocht het dividend geschrapt worden, dan zit je pas echt in pole position. Aan deze prijzen aandelen oppikken, 1 of meedere jaren geen dividend om schulden af te bouwen, en dan terug beginnen te cashen. Ik vind de winstgevendheid van het bedrijf een factor waar niet naast gezien kan worden.
Maar zo winstgevend zijn ze toch niet? Ze hebben hoge marges ja, maar de return on capital is sinds de overname van SABmiller gedaald van ongeveer 12% naar circa 8%.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je de recentste cijfers van AB InBev grondig bekijkt, kan je alleen maar concluderen dat het een héél sterk winstgevend en kasstroomgenererend bedrijf blijft (ondanks de tegenwind). In 2019 haalde ze een nettowinstmarge van 17,5%, hetgeen uitmuntend is. Op dat vlak nog altijd één van de best presterende bedrijven op de Belgische beurs.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is idd echt een koopje momenteel; long term buffetproof investment.BenjaminBuffett schreef: ↑18 maart 2020, 12:19 Als je de recentste cijfers van AB InBev grondig bekijkt, kan je alleen maar concluderen dat het een héél sterk winstgevend en kasstroomgenererend bedrijf blijft (ondanks de tegenwind). In 2019 haalde ze een nettowinstmarge van 17,5%, hetgeen uitmuntend is. Op dat vlak nog altijd één van de best presterende bedrijven op de Belgische beurs.
Grts,
Noobinvest
Mollen en trollen moet je laten slapen….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
De cijfers heb ik grondig bekeken, en inderdaad, ze genereren hoge marges. Dat gaf ik ook aan.BenjaminBuffett schreef: ↑18 maart 2020, 12:19 Als je de recentste cijfers van AB InBev grondig bekijkt, kan je alleen maar concluderen dat het een héél sterk winstgevend en kasstroomgenererend bedrijf blijft (ondanks de tegenwind). In 2019 haalde ze een nettowinstmarge van 17,5%, hetgeen uitmuntend is. Op dat vlak nog altijd één van de best presterende bedrijven op de Belgische beurs.
Het probleem is dat marges alleen niet het hele verhaal vertellen. Ze geven alleen aan hoe winstgevend de activiteiten van het bedrijf zijn, niet hoe winstgevend het bedrijf als geheel is. Dit laatste is, gemeten in ROIC, duidelijk gezakt na de overname van SABMiller, wat er op kan wijzen dat de overname te duur was. Een ROIC van 8% vind ik niet héél sterk winstgevend, zeker niet bij operationele marges van 30+%.
Ik denk dat iedereen intussen akkoord is met die stelling en dat dat meteen ook de verslechterde ROIC verklaard. AB Inbev blijft een cash cow. Deze crisis lijkt me ideaal om het dividend volledig te schrappen en dat geld te gebruiken voor schuldafbouw en buybacks, zolang het aandeel in de regio €30-40 noteert.sjarel123 schreef: ↑18 maart 2020, 14:07De cijfers heb ik grondig bekeken, en inderdaad, ze genereren hoge marges. Dat gaf ik ook aan.
Het probleem is dat marges alleen niet het hele verhaal vertellen. Ze geven alleen aan hoe winstgevend de activiteiten van het bedrijf zijn, niet hoe winstgevend het bedrijf als geheel is. Dit laatste is, gemeten in ROIC, duidelijk gezakt na de overname van SABMiller, wat er op kan wijzen dat de overname te duur was. Een ROIC van 8% vind ik niet héél sterk winstgevend, zeker niet bij operationele marges van 30+%.
Blind met ratio's goochelen zonder die te kunnen interpreteren
Kijk Jens, daar schieten we weinig mee op. In plaats van een neerbuigende opmerking te maken kan je ook gewoon zeggen wat je vindt dat ik verkeerd interpreteer. Dan heb ik er misschien iets aan.
Mogelijk heeft de beurs nu zwaar ongelijk met de huidige lage koers van AB Inbev.
Degenen die het aandeel nu kopen zullen het zich dan over een paar jaar niet beklagen.
Ik denk dat dit inderdaad het meest waarschijnlijke scenario is, maar dan zouden ze wél best een nieuw topmanagement zoeken mét verstand van bier.
Degenen die het aandeel nu kopen zullen het zich dan over een paar jaar niet beklagen.
Ik denk dat dit inderdaad het meest waarschijnlijke scenario is, maar dan zouden ze wél best een nieuw topmanagement zoeken mét verstand van bier.
"Profeten" verkondigen dat hier al 5 jaar, met als resultaat dat "gelovigen" nu in 2006 staan...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Ik heb me tot nu toe vooral kritisch uitgelaten over AB Inbev op dit forum en ik hoor dus niet bij die “profeten”.
Overigens staat de koers nu eerder op het niveau van 2001.
Net even wat terug gelezen. Op het forum hier. Ik wou eerst op 50 kopen. Dan dacht ik 40 euro. Nu zou ik een order op 29,50 euro willen ingeven. Van 30 aandelen dan.
Vind mijn Bolero/KBC inlogkastje al even niet. Zoek ook niet teveel erachter want denk dat het signalen. Zijn ....
Vind mijn Bolero/KBC inlogkastje al even niet. Zoek ook niet teveel erachter want denk dat het signalen. Zijn ....