De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
SPX op weg naar -10% voor vandaag. Wie weet zien we nog een circuit breaker bij 13%.Dirk2 schreef: ↑18 maart 2020, 19:13VIX kwam in 1987 tot 173 en in 2008 tot 89.
Inderdaad ze zijn hard aan het beuken aan die 2300 steun zone. Meer sellers dan buyers momenteel.
Als ze daar doorbeuken is de volgende halte 2070 aan de onderkant van de megafoon lijn.
Toen ik tijdens de parabolische stijging keek naar het megafoonpatroon (Een zeer hatelijk patroon), was mijn eerste reactie op die onderste heel diepe lijn "oh nee" Maar toen dacht ik alee dat kan toch niet dat de koers ooit eens tot daar kan geraken.
Wie had dit gedacht, ondanks dat we wisten dat het een harde knal ging zijn.
Op Europees niveau is er in elk geval wél een fonds, de Single Resolution Fund :PhoenixFire schreef: ↑18 maart 2020, 11:49 Het lijkt wel dat sommigen denken dat er werkelijk een garantiefonds is waarin gespaard wordt. Het garantiefonds is een dikke klucht, de bankentaks en hervormingen die gedaan zijn na de vorige crash worden allemaal integraal gebruikt in de begroting. Er is dus nergens een fonds of magisch potje geld dat de overheid kan opentrekken om een bank uit de miserie te helpen. Indien er werkelijk een bank overkop gaat moet de overheid dus miljarden lenen om die garanties te dekken en worden er enorme gaten geslagen in de begroting. Maak u geen illusies, het overkop gaan van een bank wordt dus nog steeds bekostigd door de belastingbetaler, en dat lijkt nooit te zullen veranderen...
https://srb.europa.eu/en/content/single-resolution-fund
Dit wordt volgestort t/m 2023 om te vermijden dat de belastingbetaler er weer voor op moet draaien als er opnieuw banken over de kop gaan bij een volgende crisis.
Het lijkt er eerder op dat lockdown maatregelen een eerder positief effect hebben. Trump zijn speech vol beschuldigingen was niet daadkrachtig en hij kon niet verbergen dat het de komende dagen 'heel shitty' gaat worden in de VS qua getallen. Dekt zich al in met zijn 'kung flu'.gpv1 schreef: ↑18 maart 2020, 18:32 Volgens mij enkele potentiële factoren die de bottom op de beurs kunnen gaan bepalen:
- USA die in lockdown gaat of meemaakt wat wij nu meemaken
- impact van corona op de overheidsfinanciën wereldwijd
- slechte bedrijfsresultaten
Het eerste punt lijkt mij het ergste scenario te zijn voor de beurzen. De maatregelen in China en Europa zijn denk ik wel al voldoende ingecalculeerd. De grootste onzekerheid nu is wellicht de vraag of Amerika dezelfde richting opgaat als China en Europa, of dat de schade ginder beperkt gaat blijven.
De negatieve impact op de overheidsfinanciën zal groot zijn, maar dit zal denk ik pas echt een issue worden eens corona onder controle is, en de beurzen richting herstel zijn. Dus ook wel impact op de beurzen maar al bij al beperkt denk ik.
Analisten zijn nu al volop bezig met koersdoelen en adviezen te downgraden, wat nu al de koersen doet dalen. Beleggers hebben duidelijk lage verwachtingen voor bedrijfsresultaten Q1. Dus ik denk dat ook hier al veel ingecalculeerd zit in de koersen.
Als het eerste scenario zich niet manifesteert dan denk ik dat het grootste leed voorbij is. Nervositeit blijft, met grote schommelingen van de indexen en koersen, tot wanneer corona gestabiliseerd is. Netto zullen de indexen over enkele weken niet heel veel lager staan dan nu.
En natuurlijk kan er zich ook iets helemaal anders manifesteren. Dus tot zover mijn gissingen
Zware daling tijdens zijn speech tot gevolg.
Olie op 17y low
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Voorlopig reageren ze op de steun van de 2300 zone en gaan ze hoger.Beewee schreef: ↑18 maart 2020, 19:25SPX op weg naar -10% voor vandaag. Wie weet zien we nog een circuit breaker bij 13%.Dirk2 schreef: ↑18 maart 2020, 19:13
VIX kwam in 1987 tot 173 en in 2008 tot 89.
Inderdaad ze zijn hard aan het beuken aan die 2300 steun zone. Meer sellers dan buyers momenteel.
Als ze daar doorbeuken is de volgende halte 2070 aan de onderkant van de megafoon lijn.
Toen ik tijdens de parabolische stijging keek naar het megafoonpatroon (Een zeer hatelijk patroon), was mijn eerste reactie op die onderste heel diepe lijn "oh nee" Maar toen dacht ik alee dat kan toch niet dat de koers ooit eens tot daar kan geraken.
Wie had dit gedacht, ondanks dat we wisten dat het een harde knal ging zijn.
Hallelujah! Nu nog hopen dat dit fonds correct beheerd en toegewezen wordt. Er is nog hoop.dreamy schreef: ↑18 maart 2020, 19:50 Op Europees niveau is er in elk geval wél een fonds, de Single Resolution Fund :
https://srb.europa.eu/en/content/single-resolution-fund
Mijn buskruit staat ook klaar. Ik wacht voorlopig nog even de outcome van de USA af.
Als dat met vergelijkbare maatregelen als de EU gaat, kan het nog lelijk naar beneden vermoed ik
Als dat met vergelijkbare maatregelen als de EU gaat, kan het nog lelijk naar beneden vermoed ik
Dirk2, jouw vorige steun/bodem heeft het begeven en deze zal het ook begeven de komende dagen.
Niet vergeten dat de gezondheidszorg in Amerika bijlange niet op het niveau staat als hier. Voor veel mensen is zelf een bezoek aan de huisarts al niet betaalbaar. M.a.w. het ziet er daar echt niet beter uit als hier.
Als de VS een echte lockdown invoert zoals de Europese landen dit nu doen, dan pas zullen we weten wat het woord 'bodem' echt betekent. Ik denk dat we nog niets hebben gezien, ik koop alvast nog steeds geen lange termijn posities.
Idem, dit virus is een blijvertje of eentje die volgende winter terug op bezoek komt. (lees eens hoe Spaanse griep toesloeg). Uiteraard zullen we sneller een vaccin hebben dan toen, hopelijk.
En maar lachen met de Lerre hahahha echt ongeloofelijk wat een experts hier.
Luister niet naar de zogenaamde experts hier, velen hier willen graag hun mening op jou forceren. Maar laat je niet doen!
Het lachen zal al die grootsprakerige veelposters wel vergaan als binnenkort een groot deel van hun aandelen evenweel waard zal zijn als een rol wc-papier.
Zelfs diegenen die maar blijven beweren -op basis van gemanipuleerde of slecht begrepen statistiekjes- dat op de lange termijn alles weer goed komt, zitten nu al in een hoekje ineengekruld en tandenknarsend hun angst te verbergen.