Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik denk nog steeds dat het niet klopt, maar ik begrijp nu wel beter wat je bedoelt. Er hebben in het verleden al diverse holdings boven hun NAV genoteerd (ik dacht b.v. AvH, HAL).Poldermol schreef: ↑18 maart 2020, 15:28 Je kan nu toch niet zeggen 'ah ik koop op 140' als op dat punt de NAV ook ónder de koers kan liggen... Dat was in de GFC bijvoorbeeld het geval bij KBC Ancora. De NAV was op een bepaald moment negatief want de aandelen KBC waren niet voldoende om de schulden te dekken. Dan ben je puur speculatief bezig als je op dat moment zei 'ah ik koop Ancora op 3' zonder boe of ba. Ik heb me in het begin misschien wat verkeerd uitgedrukt, misschien heldert dit wat meer op.
In elk geval beklaag ik mij niet over mijn aankoop van KBC Ancora destijds voor €3. Ik had er juist veel méér van moeten kopen! Het dividend dekt nu zo’n beetje jaarlijks de aankoopprijs.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn hier een aantal heren en dames, die ik zeer waardeer. Mijn dank!
Ik heb een aantal fouten gemaakt, dat mag duidelijk zijn. Holdings zijn en waren voor mij een meer veilige belegging dan ''losse aandelen'' en of fondsen.
Ik heb ervaren beleggers - niet online - gevraagd; niemand heeft dit ooit meegemaakt.
Ik hoop dat wij er allemaal gezond uitkomen; de rest is onbelangrijk.
J
Ik heb een aantal fouten gemaakt, dat mag duidelijk zijn. Holdings zijn en waren voor mij een meer veilige belegging dan ''losse aandelen'' en of fondsen.
Ik heb ervaren beleggers - niet online - gevraagd; niemand heeft dit ooit meegemaakt.
Ik hoop dat wij er allemaal gezond uitkomen; de rest is onbelangrijk.
J
De groene verf is nog schaarser als vorige week, ik zie maar 1 zalm... T. Rowe...
De rest zakt, de sectoren blijven sterk verschillen, maar cherry picking loont... wel niet bij discounters
De rest zakt, de sectoren blijven sterk verschillen, maar cherry picking loont... wel niet bij discounters
Laatst gewijzigd door jonie op 18 maart 2020, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Kinderen tot een jaar of 10 kan je moeilijk "ervaren beleggers" noemenJozefien1969 schreef: ↑18 maart 2020, 20:35 Ik heb ervaren beleggers - niet online - gevraagd; niemand heeft dit ooit meegemaakt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe zal ik u dan noemen?JW1 schreef: ↑18 maart 2020, 21:24Kinderen tot een jaar of 10 kan je moeilijk "ervaren beleggers" noemenJozefien1969 schreef: ↑18 maart 2020, 20:35 Ik heb ervaren beleggers - niet online - gevraagd; niemand heeft dit ooit meegemaakt.
Ik blijf ook in holdings geloven, maar ik begrijp niet goed wat de tweede zin betekent.Jozefien1969 schreef: ↑18 maart 2020, 20:35 Holdings zijn en waren voor mij een meer veilige belegging dan ''losse aandelen'' en of fondsen.
Iedere crisis is natuurlijk inderdaad anders, dus wat dat betreft heeft inderdaad niemand dit al meegemaakt, maar als het gaat om de ernst van deze crisis, dan is het voorlopig wat de beurs betreft nog niet erger dan de crisis van 2008/2009 (IMHO).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wendel; Net Asset Value as of December 31, 2019, at €166.3 per share, up 12.8% for the year
Mechanically adjusting for only 1) the current Bureau Veritas’ share price and 2) recent drops in share prices of comparable peers used to value our unlisted companies: our NAV, as of March 16, could be in the order of 30-35% below December 31, 2019.
Mechanically adjusting for only 1) the current Bureau Veritas’ share price and 2) recent drops in share prices of comparable peers used to value our unlisted companies: our NAV, as of March 16, could be in the order of 30-35% below December 31, 2019.
Uitgaande van 35% daling tov de gepubliceerde NAV kom je op €108 per aandeel. Dat impliceert een korting van 42,6%, uitgaande van mijn eigen cost basis. En dat voor een goed geleide holding met €1,9 miljard cash en Bureau Veritas als grootste participatie. De dividend yield van 4,6% natuurlijk niet vergeten. Een stijging van 3,6% in volle coronapaniek. Je kan slechter zitten.
Vorig jaar 3,6% van de uitstaande aandelen teruggekocht en geschrapt. CEO: "We have the resources to react to market situations with a diciplined approach." Dit jaar nog eens 200 miljoen? Aan de huidige koers is dat 7,2% van de uitstaande aandelen
Vorig jaar 3,6% van de uitstaande aandelen teruggekocht en geschrapt. CEO: "We have the resources to react to market situations with a diciplined approach." Dit jaar nog eens 200 miljoen? Aan de huidige koers is dat 7,2% van de uitstaande aandelen
Ik ben er serieus over aan het nadenken om toch eens voor de eerste keer een stukje in Brederode te beleggen.
Als ik deze via Keytrade aankoop moet ik hier dan iets speciaals voor doen doordat deze gevestigd zijn in Luxemburg?
Moet dit aangegeven worden bij de belastingsdienst?
En moet je het dividend aangeven in je belastingsbrief?
Als ik deze via Keytrade aankoop moet ik hier dan iets speciaals voor doen doordat deze gevestigd zijn in Luxemburg?
Je kunt op de beurs van Brussel ook in Brederode beleggen.ThibautD schreef: ↑19 maart 2020, 08:42 Ik ben er serieus over aan het nadenken om toch eens voor de eerste keer een stukje in Brederode te beleggen.
De roerende voorheffing op dividend wordt meteen afgetrokken door Binck of Bolero, je hoeft dus niets te doen.
Enkel de schijf van 800 € aan dividenden op aandelen (geen dividend op ETF!!) kun je aangeven bij jouw personenbelasting om jouw reeds afgenomen roerende voorheffing terug te vorderen.
Zowat de hele beau monde rond GBL heeft insider aankopen gedaan de voorbije week:
https://www.fsma.be/nl/transaction-sear ... mit=Zoeken
Thierry De Rudder 15.000 stuks
Ian Gallienne 5000 stuks
Ségolène Gallienne 5000 stuks
Jocelyn Lefebvre 1000 stuks
Victor Delloye 500 stuks
Xavier Le Clef 250 stuks
https://www.fsma.be/nl/transaction-sear ... mit=Zoeken
Thierry De Rudder 15.000 stuks
Ian Gallienne 5000 stuks
Ségolène Gallienne 5000 stuks
Jocelyn Lefebvre 1000 stuks
Victor Delloye 500 stuks
Xavier Le Clef 250 stuks
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
GBL zelf heeft ook een 50'000 stuks ingekocht.
https://www.gbl.be/nl/media/3139/202003 ... 0NL%20.pdf
https://www.gbl.be/nl/media/3139/202003 ... 0NL%20.pdf
Bedankt voor deze welonderbouwde reaktie, maar intussen zijn er ook al heel wat andere aandelen weer een stuk opgeveerd, dus het zou zeker kunnen dat in elk geval bepaalde aandelen al de bodem gezien hebben.
Opflakkering heb je altijd. Zolang de Vix niet structureel daalt is de bodem nog niet bereikt.