Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
An apple a day keeps corona away.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vraag mij af: zouden de superrijken ondertussen hun schuiloord opgezocht hebben ?. In Davos werd hiervoor toch reklame gemaakt ? Ergens verscholen in de wildernis met eigen landingsbaan voor hun privé jet en met privé militie.
Ik heb op dit forum al een aantal maal het verschil tussen spiritualiteit en religie aangehaald. Religie is vooral een manier om de grote massa dingen op te leggen die zonder de religieuze noot ondenkbaar zouden zijn. Van mind-control gesproken. Dit gaat wat mij betreft vooral voor de drie grote mono-theïstische religies op (het Zoro-astrisme is voor mij een uitzondering). De verbondenheid van die religies met de politiek en geldmachine is ook heel frappant, als je in de geschiedenis begint te graven.KendrickR schreef: ↑18 maart 2020, 19:22 Ben zelf geen religieuze persoon maar ben best wel gelovig. Ik neem waarden en normen van religies best wel hoog in pacht en terecht. Wij zijn allemaal verdorven wezens geworden en we houden nog steeds vol zo te zijn. Het kan niet snel genoeg gaan om het egoïsme vol te houden. Wat een gedoe. Als ik jullie was hield ik jullie hart maar vast als jullie dan toch niet zelfs een beetje willen bougeren.
Waar ik niet mee wil zeggen dat bepaalde religieuze aspecten je niet naar je spiritualiteit kunnen leiden.
Spiritualiteit en menselijkheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Net zo leidt je spiritualiteit je naar wie je bent en waar je vandaan komt. Je spiritualiteit is je connectie met je medemens, je volk. De meeste van onze spirituele symbolen zijn vele duizenden jaren oud, sommige worden op 10.000 jaar en meer geschat. Maar wat is een schatting en hoe zag de wereld er voor de laatste ijstijd uit? Een aantal zijn bij wet verboden op bepaalde plaatsen in het westen, terwijl ze in het oosten al vele duizenden jaren onderdeel zijn van het dagelijkse leven en alom vertegenwoordigd zijn. Dit op zich zou een lampje moeten doen branden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Heb wat berichten zien passeren dat er een aantal zich hebben teruggetrokken in hun bunker in USA of naar hun domein in Nieuw-Zeeland gevlucht zijn.
Hier ben je per definitie een trol als je niet de juiste politiek correcte mening uitdraagt. Stond dat niet in de disclaimer toen je je registreerde? Tot overmaat van ramp verandert de politiek correcte mening hier ook bijna dagelijks, en enkel ingewijden beschikken over de telepathische gave om die nieuwe visie met elkaar, euh, te telepatheren.PhoenixFire schreef: ↑18 maart 2020, 19:45 Is dit naar mij gericht? Ik kan alvast alleen stateren dat ik geen trol ben en 100% meen wat ik hierboven schreef.
Troost je, ik was hier in het begin ook een trol. Nu nog waarschijnlijk, alleen word ik daar niet meer openlijk van beschuldigd. Wel plezant als ze het niet klaarspelen van je hier te laten bannen. Ze beloven dan van je te neegeren, daar bestaat een speciale neeger knop voor naar het schijnt, maar blijkt dat ze stiekem toch alles van je lezen. Dat bloed moet nogal koken bij momenten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik denk dat je me wel begrijpt. Maar in geval dat niet zo is : 1 leven rekken of redden ... Het kan op dit moment niet altijd.PhoenixFire schreef: ↑18 maart 2020, 19:45 @Haelewyn: Jij zei dat we geen miljoenen mogen besteden voor een leven. Momenteel heeft belgië al honderden miljoenen klaar voor de strijd tegen corona. Daarbij komen nog de bedragen van de instortende economie, miljoenen, miljarden,
Oorlogsgeneeskunde : help wie de beste kans geeft en verspil je tijd niet aan mensen die weinig kans maken omdat de medische capaciteit lager is dan de zorgvraag op een bepaald moment. Dat moment is vlakbij en waarschijnlijk al begonnen.
Dat is geval per geval bekeken.
Globaal echter moet alles gedaan worden wat mogelijk is om zoveel mogelijk mensen te kunnen helpen
Geen contradictie. Je moet het alleen begrijpen zoals het bedoeld is.
Er hebben me al velen gezegd dat ik een dwijs karakter heb. Dat moet kloppen. Maagd ben ik al lang niet meer. Was ik maar nog altijd 20 en maagd.
Zelfs van in de appel te bijten heb je op je 50 minder plezier dan op je 20. :-)
Goedele, er staat een nieuwe klant voor je deur ! En er is wat werk aan ...
Mijn lichtje brand al van mijn geboorte. Dat hebben ze aangestoken met wat ze uit hun mond kunnen sparen. En dat zal ik ook doen voor mezelf als ze er niet meer zijn en mijn eigen kinderen hetzelfde leren. Wat een gunst hebben we te leven, iets wat velen niet respecteren. Maar nederigheid leert me dat er mensen zijn die dat niet vergeten. Dat de wil de weg kent.
Eerlijk gezegd ben ik ook bang, wil ik ook financiële zekerheid en materiële genot. Alleen de weg daarnaar heiligt vele middelen niet. Ik ben er tot diep in het bot van overtuigd dat welvaart niet gepaard moet gaan met klassenverschil, oorlog, haat, misplaatst gedrag, uitbuiting van mens en/of natuur en andere onnodige gedragingen.
Ik stotter zelf ook in men gedrag. Maar ik voel geen schroom en beken dat. Ik schroom me meer als ik het verstoppen wil en erover lieg.
Ps; Ik ben ook uitgemaakt voor trol. Ik heb meermaals aan de moderators laten weten dat ik die acties van zulke personen niet apprecieer. Ik denk dat ze nu ook eerder hun eigen mening volgen en feiten nagaan over posters dan direct reageren op wat die vast bezoekers schreeuwen. Het forum werd nogal uitgedund als elke nieuwe persoon als trol uitgemaakt werd.
Uiteraard niet. Het zieke is dat we ons tegen elkaar laten uitspelen door een handjevol keizers die deze wereld controleren.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Voor de doemdenkers.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ekenhuizen leert mij dat er, enkel in Vlaanderen om het kort te houden, ongeveer 53 algemene en universitaire ziekenhuizen zijn, verdeeld over ongeveer 94 campussen met bijna 28.500 bedden in totaal. Ongeveer omdat ik heel snel geteld heb, en dit enkel in Vlaanderen. Dit, opnieuw, zijn enkel de algemene en universitaire ziekenhuizen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200317_04892410 meldt dat er gisteren 1486 bevestigde Covid-19-patienten waren in heel België, waarvan 889 in Vlaanderen. Zelfs al zouden die allemaal opgenomen (496 over heel België) moeten worden, maakt dat 889/28.500 iets meer dan 3% van de bedden. Die mensen moeten niet allemaal opgenomen worden (een schatting met een heel natte vinger zegt < 1% van de bedden ingenomen door Covid op dit moment) en al zeker niet allemaal naar de ICU (100 over heel België).
Dus vanuit dat perspectief voorlopig nog altijd geen probleem, tenzij de cijfers gelogen zijn natuurlijk. Als er zich wel een probleem stelt, kunnen andere ziekenhuizen dan de algemene en universitaire mensen opvangen. Militaire ziekenhuizen kunnen de deuren openen, internaten en kloosters kunnen snel ingericht worden, zelfs militaire barakken kunnen omgetoverd worden tot ziekenboegen als de nood echt zo hoog zou worden. Dat zouden in ieder geval al betere maatregelen zijn dan de paniekzaaierij waar men zich nu van bedient. Als dan voor voldoende medisch materieel gezorgd kan worden in het zwaarst belaste land op aarde, ipv paniek te zaaien, kunnen we dit gemakkelijk het hoofd bieden. Huisartsen en apothekers genoeg die rondes kunnen lopen op die ziekenboegen met de nodige begeleiding van de experts terzake. Zelfs een lompe patatten plantende boer als ikzelf (dus in dit land zijn er ontelbare anderen) heeft een heel duur paramedisch getuigschrift en kan inspringen om de bedpannen uit te wassen.
Op deze manier kunnen we dit, moest het op termijn echt een probleem worden, het hoofd bieden. Door paniek te zaaien en ondoordacht groteske maatregelen af te kondigen storten we onszelf alleen maar in de miserie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ekenhuizen leert mij dat er, enkel in Vlaanderen om het kort te houden, ongeveer 53 algemene en universitaire ziekenhuizen zijn, verdeeld over ongeveer 94 campussen met bijna 28.500 bedden in totaal. Ongeveer omdat ik heel snel geteld heb, en dit enkel in Vlaanderen. Dit, opnieuw, zijn enkel de algemene en universitaire ziekenhuizen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200317_04892410 meldt dat er gisteren 1486 bevestigde Covid-19-patienten waren in heel België, waarvan 889 in Vlaanderen. Zelfs al zouden die allemaal opgenomen (496 over heel België) moeten worden, maakt dat 889/28.500 iets meer dan 3% van de bedden. Die mensen moeten niet allemaal opgenomen worden (een schatting met een heel natte vinger zegt < 1% van de bedden ingenomen door Covid op dit moment) en al zeker niet allemaal naar de ICU (100 over heel België).
Dus vanuit dat perspectief voorlopig nog altijd geen probleem, tenzij de cijfers gelogen zijn natuurlijk. Als er zich wel een probleem stelt, kunnen andere ziekenhuizen dan de algemene en universitaire mensen opvangen. Militaire ziekenhuizen kunnen de deuren openen, internaten en kloosters kunnen snel ingericht worden, zelfs militaire barakken kunnen omgetoverd worden tot ziekenboegen als de nood echt zo hoog zou worden. Dat zouden in ieder geval al betere maatregelen zijn dan de paniekzaaierij waar men zich nu van bedient. Als dan voor voldoende medisch materieel gezorgd kan worden in het zwaarst belaste land op aarde, ipv paniek te zaaien, kunnen we dit gemakkelijk het hoofd bieden. Huisartsen en apothekers genoeg die rondes kunnen lopen op die ziekenboegen met de nodige begeleiding van de experts terzake. Zelfs een lompe patatten plantende boer als ikzelf (dus in dit land zijn er ontelbare anderen) heeft een heel duur paramedisch getuigschrift en kan inspringen om de bedpannen uit te wassen.
Op deze manier kunnen we dit, moest het op termijn echt een probleem worden, het hoofd bieden. Door paniek te zaaien en ondoordacht groteske maatregelen af te kondigen storten we onszelf alleen maar in de miserie.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ja en ze kiezen voor die mensen en dringen het andere op ervoor te kiezen. De Sturmabteilung waren ook zo opdringerig. Niks is veranderd.
Mensen onderaan worden gepluimd om de mensen die ze onderdrukken te belonen. Hier ook... blijf zitten in de beurs. Voor 40 jaar lang kan ik van u profiteren terwijl ik de ups en downs uitbuit zit u met de draaglast.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Denver airport..
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Zonet gelezen: 'Super-Rich Paralyzed As Private Jet Travel Restricted'
https://www.zerohedge.com/markets/super ... restricted
Volgens hoogleraar-viroloog Johan Neyts deze ochtend op de radio zal er maar ten vroegste eind dit jaar een vaccin zijn in de wereld.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash