De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ma toch die hebben hun posities verkocht en maken u blaaskes wijs. Doen zich dan voor als trollenuitroeiers om te beweren dat ze wel goeie mensen zijn en als er dan een menigte zegt dit houd op dan zie je ze niet meer.Rombout schreef: ↑19 maart 2020, 06:56Het lachen zal al die grootsprakerige veelposters wel vergaan als binnenkort een groot deel van hun aandelen evenweel waard zal zijn als een rol wc-papier.
Zelfs diegenen die maar blijven beweren -op basis van gemanipuleerde of slecht begrepen statistiekjes- dat op de lange termijn alles weer goed komt, zitten nu al in een hoekje ineengekruld en tandenknarsend hun angst te verbergen.
Nu is het tij wel wat gekeerd. Kunnen ze zich net als wij voelen toen ze ons aanwezen als gespuis.
In ieder geval zal de beurs wel meer kunnen zakken. Uiteraard zal er bij extremiteiten wel weer wat extra geld gedrukt worden en schulden gemaakt worden die niet betaald geraken. Kwijtgescholden komt eventueel wel. Het is maar dat je weet dat al het monetaire afhangt van de leiding die het verdeeld. Wie het geld heeft heeft de macht. Hebben de burgers niet het geld? Of de macht dit te verdienen met hun ondernemingen? Ik weet dat ik rijker dan rijk ben. Alleen laten we ander toe te zeggen dat we dat niet zijn.
In deze tijden is het logisch dat er zoveel doemdenkers zijn. In 2008 dacht ook iedereen dat hij al zijn geld kwijt ging zijn en dat de wereld ging vergaan. De enigen die hun geld kwijt zijn zijn diegene die toen verkocht hebben.
Beleggen doe je op de lange termijn en winst of verlies heb je maar bij een verkoop.
Ik heb nu nog geen euro verloren. Ik weet dat pas binnen 25 á 40 jaar, wanneer ik mijn beleggingen verkoop.
Beleggen doe je op de lange termijn en winst of verlies heb je maar bij een verkoop.
Ik heb nu nog geen euro verloren. Ik weet dat pas binnen 25 á 40 jaar, wanneer ik mijn beleggingen verkoop.
-
- Newbie
- Contacteer:
Waar gaat eigenlijk al het geld naartoe dat nu uit de beurzen gehaald wordt? Dat is toch onnoemlijk veel geld dat gewoon aan de zijlijn zit. Als er dan verwacht wordt dat er een soort van hyperinflatie gaat ontstaan door veel geld bij te printen om de economie terug te boosten is het toch beter om aandelen te hebben die dan mee stijgen met de inflatie dan cash geld die devalueert?
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Waarom denk je dat er geld "uit de beurs gehaald wordt"?
Voor elke verkoper die geld ontvangt is er een koper die betaald. Een nuloperatie!
Voor elke verkoper die geld ontvangt is er een koper die betaald. Een nuloperatie!
Laatst gewijzigd door B7H4long op 19 maart 2020, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
+ 1Wimble schreef: ↑19 maart 2020, 07:55 In deze tijden is het logisch dat er zoveel doemdenkers zijn. In 2008 dacht ook iedereen dat hij al zijn geld kwijt ging zijn en dat de wereld ging vergaan. De enigen die hun geld kwijt zijn zijn diegene die toen verkocht hebben.
Heeft u hier de ISIN codes van?jvdc schreef: ↑18 maart 2020, 15:22Als je geen ervaring hebt met beleggen kan je best voldoende diversifiëren. Dat betekent, een korf met veel aandelen kopen, die ruim gespreid is over de hele wereld en over alle sectoren heen. De bel20 is dan geen goede index, want die bevat slechts 20 aandelen, allen gevestigd in België. IWDA zoals hierboven vermeld is bijvoorbeeld wel een brede wereldindex, net als VWCE.Jacky_ schreef: ↑18 maart 2020, 15:03
Bij mij begint het ook te kriebelen..
Al moet ik zeggen dat ik nog nooit belegd heb..
Volgens mij wel de ideale instapmoment binnenkort. Ik kan mijn cash gedurende 5 jaar missen. Welke fondsen raden jullie aan?
Ik heb zonet een bolero rekening geopend, maar heb helaas geen ervaring in beleggen. Ik geloof dat als ik bv. In de Bel20 investeer in een crisistijd dat het over x aantal jaren zowiezo een mooie winstmarge zal zijn..
Als je meer wilt weten over deze strategie, kijk dan eens naar de thread over bogleheads.
Iemand nog tips voor beginners ?
Altijd fondsen kopen met meerdere bedrijven in?
Begrijp ik dit goed?
Als ik 100 aandelen aankoop Bel20 voor 2600 euro/aandeel om 9:00u en verkoop om 10:00u voor 2700euro/aandeel, dan zou ik ongeveer 10.000 euro verdienen min de eventuele kosten die hieraan verbonden zijn? Moet hier nog belastingen op betaald worden?
Dit is maar een voorbeeld, ik probeer de beurs te begrijpen.
Als ik 100 aandelen aankoop Bel20 voor 2600 euro/aandeel om 9:00u en verkoop om 10:00u voor 2700euro/aandeel, dan zou ik ongeveer 10.000 euro verdienen min de eventuele kosten die hieraan verbonden zijn? Moet hier nog belastingen op betaald worden?
Dit is maar een voorbeeld, ik probeer de beurs te begrijpen.
Ja, Jacky je hebt dat goed begrepen ... en als je 1000 zo'n aandelen koopt verdien je er in een uur 100.000 euro mee, en nog beter als je 10000 zo'n aandelen koopt heb je een uur later 1 miljoen in de pocket ... het kan natuurlijk ook dalen en dan zit je in dikke shit ...
Akkoord, het kan dalen ook.geebee schreef: ↑19 maart 2020, 10:02 Ja, Jacky je hebt dat goed begrepen ... en als je 1000 zo'n aandelen koopt verdien je er in een uur 100.000 euro mee, en nog beter als je 10000 zo'n aandelen koopt heb je een uur later 1 miljoen in de pocket ... het kan natuurlijk ook dalen en dan zit je in dikke shit ...
Ik stel het mij simplistisch voor.
Het risico is al verspreid tussen 20 bedrijven.
Stel volgende maand zakt het naar 1000euro per aandeel. Je wacht toch gewoon tot je terug winst hebt? Ooit zal er wel een herstel zijn geloof ik.
Want als alles crasht zal je cash of bv. Vastgoed ook niets meer waard zijn.
Ik dacht dat ik ook ergens iets gelezen had van short trading?geebee schreef: ↑19 maart 2020, 10:02 Ja, Jacky je hebt dat goed begrepen ... en als je 1000 zo'n aandelen koopt verdien je er in een uur 100.000 euro mee, en nog beter als je 10000 zo'n aandelen koopt heb je een uur later 1 miljoen in de pocket ... het kan natuurlijk ook dalen en dan zit je in dikke shit ...
Dus iemand koopt 100 aandelen voor 2600 euro en verkoopt ze 5min later aan 2605euro. Akkoorddan beleg je 260.000 voor slechts 500 euro te verdienen, maar het is wel goed verdiend natuurlijk. En het risico zal wel meevallen aangezien stabiele bedrijven altijd op hun pootjes terecht komen? Dan praat ik natuurlijk niet in tijden van crisis.
In plaats van die 20 aandelen los te kopen, zou ik dan wel een ETF kopen. Dan kan je nog kiezen of je een distribuerende of kapitaliserende neemt.
Nee, geen nuloperatie.
Persoon A koopt voor 100.
De beurs crasht en hij verkoopt in paniek voor 70 aan B.
Er is nu nog 70 in omloop op de beurs, geen 100 meer.
Het aantal aandelen is wel constant gebleven, maar de monetaire waarde die daar tegenover staat niet.
Daarom heb ik ook quasi alles verkocht redelijk bij het begin. Ja, ik geloof nog altijd in bedrijven als Sofina, Bois Sauvage, Wdp and many more.
Maar in deze tijden werkt buy and hold niet goed.
Met het geld dat ik voor mijn aandelen gekregen heb, kan ik er nadien veel meer kopen.
Mijn year to date is -4.8% zag ik gisteren.
Als de rust is weergekeerd stap ik terug in. Redelijk zeker dat dit voor alle aandelen die ik had aan een lagere prijs zal kunnen. Dus meer aandelen dan voordien voor hetzelfde bedrag.
Toch noem ik het een nuloperatie.Fakkel schreef: ↑19 maart 2020, 10:31Nee, geen nuloperatie.
Persoon A koopt voor 100.
De beurs crasht en hij verkoopt in paniek voor 70 aan B.
Er is nu nog 70 in omloop op de beurs, geen 100 meer.
Het aantal aandelen is wel constant gebleven, maar de monetaire waarde die daar tegenover staat niet.
Daarom heb ik ook quasi alles verkocht redelijk bij het begin. Ja, ik geloof nog altijd in bedrijven als Sofina, Bois Sauvage, Wdp and many more.
Maar in deze tijden werkt buy and hold niet goed.
Met het geld dat ik voor mijn aandelen gekregen heb, kan ik er nadien veel meer kopen.
Mijn year to date is -4.8% zag ik gisteren.
Als de rust is weergekeerd stap ik terug in. Redelijk zeker dat dit voor alle aandelen die ik had aan een lagere prijs zal kunnen. Dus meer aandelen dan voordien voor hetzelfde bedrag.
Toen jij verkocht heb jij verkocht aan iemand anders.
- Jij hebt geld gekregen en hebt dit nu opzij staan.
- De koper van jouw aandelen had geld opzij staan en heeft daarmee jouw aandelen gekocht.
Eindsom: evenveel aandelen en evenveel cash; enkel zijn de bezitters nu omgewisselt.
De 30 Euro is "verdwenen", maar eigenlijk was ze er ook nooit :-).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.