Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Volgens de farmaceutische bedrijven zou het al vroeg zijn als we dat half van volgend jaar hebben.
Het is zeker niet voor direct.
Het is zeker niet voor direct.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Morse, gelieve geen FAKE-nieuws te verspreiden aub, het wekt enkel wrevel op en de gemoederen zijn al gespannen genoeg door de angst die er leeft onder de bevolking. De Italiaanse curve is niet in dalende lijn maar ze verwachten wel dat de curve vanaf zondag zal afbuigen (= minder hard stijgen), dat is op zich al positief nieuws ook al is dat nog niet zeker. We moeten elk positief of beetje sprankeltje van hoop aangrijpen om ons hieraan op te trekken en de moed niet te laten zakken.
#BedanktNonProfit!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Laten we inderdaad het hoofd koel houden..
Niemand van ons, hoop ik, wil dat er meer doden vallen dan te vermijden is.
Of toch een variante daarop.
Morse of eender wie : stop de oude, al dan niet politieke, vetes in uw oudste kous, leg ze onder uw matras en haal ze er terug vanonder als dit alles voorbij is.
Het heeft geen zin om mensen zand in de ogen te strooien als we met de curve onderaan staan, wetende dat het in Belgie nog allemaal omhoog gaat en nog minimum 1 a 3 weken ZAL gaan.
Voor alle duidelijkheid, zwart op wit, de curves van Italie, laatste nieuwe versie.
Dus ...inderdaad : verspreid geen nonsens.
Niemand van ons, hoop ik, wil dat er meer doden vallen dan te vermijden is.
Of toch een variante daarop.
Morse of eender wie : stop de oude, al dan niet politieke, vetes in uw oudste kous, leg ze onder uw matras en haal ze er terug vanonder als dit alles voorbij is.
Het heeft geen zin om mensen zand in de ogen te strooien als we met de curve onderaan staan, wetende dat het in Belgie nog allemaal omhoog gaat en nog minimum 1 a 3 weken ZAL gaan.
Voor alle duidelijkheid, zwart op wit, de curves van Italie, laatste nieuwe versie.
Dus ...inderdaad : verspreid geen nonsens.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit is geen fake news, je moet namelijk de procentuele stijging bekijken, die is duidelijk (al sinds begin maart) in dalende lijn.
De verspreiding is reeds lang aan het afzwakken, aangezien men elke dag een lager procentueel aantal besmettingenen heeft. Dus altublieft Haelewyn, leer eens omgaan met grafieken voor je verkeerde interpretaties ten berde komt brengen.
https://imgur.com/uf2oTkX
De verspreiding is reeds lang aan het afzwakken, aangezien men elke dag een lager procentueel aantal besmettingenen heeft. Dus altublieft Haelewyn, leer eens omgaan met grafieken voor je verkeerde interpretaties ten berde komt brengen.
Het gaat inmiddels zeer slecht met mijn collega. Ze zit met ademhalingsproblemen en ook collega 2 heeft het wel zwaar te verduren (zeer hardnekkige griepsymptomen schrijft ze).
Zelf heb ik nog steeds geen last, voel me kiplekker.
Zelf heb ik nog steeds geen last, voel me kiplekker.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Prijs je dan voorlopig gelukkig.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Corona... (zucht)... ik hoop dat het vleermuisje gesmaakt heeft.
Misschien kunnen we daar nadien toch eens (wereldwijd) onze lessen uit trekken en maatregelen nemen ivm:
- Voedselveiligheid
- Onze Non-Profit (die steeds weer in de vuurlijn ligt en we zo hard nodig hebben)
- Onze politici (en dan vooral op Europees niveau dat eigenlijk nergens toe dient in deze vorm... dus weg met die handel)
- Onze politici (en dan op nationaal niveau... de postjespolitiek en graaicultuur van onze Waalse 'broeders')
- Grenzen... (samenwerken van iedereen van op zijn terrein)
- ...
Maar dat zijn zorgen voor later.
Misschien kunnen we daar nadien toch eens (wereldwijd) onze lessen uit trekken en maatregelen nemen ivm:
- Voedselveiligheid
- Onze Non-Profit (die steeds weer in de vuurlijn ligt en we zo hard nodig hebben)
- Onze politici (en dan vooral op Europees niveau dat eigenlijk nergens toe dient in deze vorm... dus weg met die handel)
- Onze politici (en dan op nationaal niveau... de postjespolitiek en graaicultuur van onze Waalse 'broeders')
- Grenzen... (samenwerken van iedereen van op zijn terrein)
- ...
Maar dat zijn zorgen voor later.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hmm ik moet voor brood iedere 2-3 dagen naar buiten mss moeti k voorlopig toch het maar bij muesli houden ofzo.
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Mijn vriendin werkt in Colruyt (normaal op de burelen, maar iedereen is opgevorderd om mee in de winkels te helpen) en ze vertelde dat er vandaag al veel minder hamstergedrag was. Ik denk dat je gewoon naar de bakker kan of brood kan halen in het grootwarenhuis, tenzij je natuurlijk jezelf niet wil blootstellen, dan kan je inderdaad enkele (geen 100) pakken muesli, havermout, ... kopen.
Ik zie niet in waarom. Tijdens mijn middagpauze een uurtje gaan wandelen. Was prachtig weer. 2 zwaantjes (politie) gepasseerd, die lieten ook gewoon iedereen langs.Timoootjex schreef: ↑19 maart 2020, 15:52 Hmm ik moet voor brood iedere 2-3 dagen naar buiten mss moeti k voorlopig toch het maar bij muesli houden
Gewoon zoveel mogelijk business as usual, komt allemaal wel goed.
Maar die Hollanders hebben wel een probleem met hun ziekenzorg. Tegenover onze 21 overlijdens en 1700 besmettingen staan daar 77 doden op 2500 besmettingen. Echt schandalig voor een beschaafd land. Ziekenzorg is daar echt een lachertje in vergelijking met België.
Bij ons vraagt de buurtwinkel (Spar) om zoveel mogelijk te laten leveren aan huis.
Aangezien er toch geen promoties meer geldig zijn kan je evengoed bij hun kopen nu dan in de colruyt. Dat is mijn mening althans. Blij dat ik, ondanks mijn gierigheid, toch nog vaak de buurtwinkel sponsor. Als ik hun nodig heb binnenkort gaan ze mij hopelijk ook verder helpen.
Aangezien er toch geen promoties meer geldig zijn kan je evengoed bij hun kopen nu dan in de colruyt. Dat is mijn mening althans. Blij dat ik, ondanks mijn gierigheid, toch nog vaak de buurtwinkel sponsor. Als ik hun nodig heb binnenkort gaan ze mij hopelijk ook verder helpen.
Sorry maar dat kan je zo niet zeggen.Fakkel schreef: ↑19 maart 2020, 16:16Tegenover onze 21 overlijdens en 1700 besmettingen staan daar 77 doden op 2500 besmettingen. Echt schandalig voor een beschaafd land. Ziekenzorg is daar echt een lachertje in vergelijking met België.Timoootjex schreef: ↑19 maart 2020, 15:52 Hmm ik moet voor brood iedere 2-3 dagen naar buiten mss moeti k voorlopig toch het maar bij muesli houden
Mogelijk testen ze in NL pas als je al halfdood bent. Of tellen ze daar de lichte gevallen niet mee en doen ze dat hier wel.
Vraag is ook hoe je de overledenen telt. Iemand die vandaag ernstige griep heeft en steft, gaan ze die nog testen op corona of niet? Is dat dan en corona overlijden of niet?
Maakt allemaal niets uit, het overlijden is een overlijden en we moeten gewoon zien dat het virus zo snel mogelijk onder controle is.
Ieder zijn waarheid. Voor mij ben je in je schrijfstijl en in je beweringen een trol.PhoenixFire schreef: ↑19 maart 2020, 13:30
We zien wel of je ooit het tegendeel bewijst.
Interpreteer de statistieken maar tot groen het nieuwe blauw is. Het kan mij niet boeien.
Een dooddoener die vaak gebruik wordt als men het niet eens is.
Iemand die reeds geklaagd heeft over fake news van bijvoorbeeld Trump maar wel stelt dat ieder zijn waarheid mag hebben? Er lopen hier op het forum blijkbaar meer mensen rond met inconsistente, zo niet hypocriete stellingen. Er zijn geen meerdere waarheden, er is maar één waarheid, al laat die zich soms niet snel zien.
Waarom begin je een discussie over de statistieken van een epidemie als het je niet kan boeien? Mij boeit het alleszins enorm. De manier waarop ik de statistiek interpreteer is ook de manier die door praktisch alle wetenschappelijke studies gebruikt wordt omtrent dit onderwerp. De graad van verspreiding wordt bepaald door de hoeveelheid personen die steeds besmet worden vanaf de 0e persoon tot de laatste. Deze procentuele vooruitgang of achteruitgang van de verspreiding is zowat het belangrijkste cijfer in deze hele discussie omtrent epidemies en pandemies. Maar ach, het boeit je niet, al hoop ik oprecht dat je misschien nog wat kan bijleren.