Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Diepvries kopen. Of zelf brood leren bakken. Dan kan je een zak bloem van 20 kilo kopen en ben je ook gerustTimoootjex schreef: ↑19 maart 2020, 15:52 Hmm ik moet voor brood iedere 2-3 dagen naar buiten mss moeti k voorlopig toch het maar bij muesli houden ofzo.
Wat denken jullie?
Dan ga je maar buiten. Dat is gezond en ontspannend.
@Phoenixfire : we hebben op het forum toch al vaker mensen gehad die waarheden verdraaien tot ze gelijk menen te hebben ? Of stellig traag van begrip zijn om toch maar tegenstrijdigheden te ontdekken die er niet zijn. Zoals gisteren.
Ik hoef al die uitleg en zever niet over procentuele stijgingen.
Gisteren lagen er meer mensen in een kist op 1 dag tijd in italie dan voordien.
Meer hoef ik niet te weten.
Het aantal stijgt.
Vertel aan die 475 hun familie maar dat het volgens jou meevalt.
We zijn uitgepraat.
Ik wens je nog veel wijsheid toe(1)... Tenzij je zelf vindt dat je er genoeg hebt.
(1) En voor mij hetzelfde.
Ik hoef al die uitleg en zever niet over procentuele stijgingen.
Gisteren lagen er meer mensen in een kist op 1 dag tijd in italie dan voordien.
Meer hoef ik niet te weten.
Het aantal stijgt.
Vertel aan die 475 hun familie maar dat het volgens jou meevalt.
We zijn uitgepraat.
Ik wens je nog veel wijsheid toe(1)... Tenzij je zelf vindt dat je er genoeg hebt.
(1) En voor mij hetzelfde.
Deels akkoord. Ook bij ons testen ze amper nog.voodoo schreef: ↑19 maart 2020, 16:20Sorry maar dat kan je zo niet zeggen.
Mogelijk testen ze in NL pas als je al halfdood bent. Of tellen ze daar de lichte gevallen niet mee en doen ze dat hier wel.
Vraag is ook hoe je de overledenen telt. Iemand die vandaag ernstige griep heeft en steft, gaan ze die nog testen op corona of niet? Is dat dan en corona overlijden of niet?
Maakt allemaal niets uit, het overlijden is een overlijden en we moeten gewoon zien dat het virus zo snel mogelijk onder controle is.
Dus het aantal besmettingen op zich, daar kijk ik niet echt naar. Wel het aantal overlijdens.
77 is toch veel meer dan 21.
Goed, de steekproef is misschien statistisch nog onvoldoende relevant wegens te klein. Ik blijf het een serieus verschil vinden.
Bedankt! Er is nooit genoeg wijsheid.
Moest ik ze kennen zou ik dat niet doen, want dat zou enorm arrogant zijn. Maar dat betekent niet dat het helemaal niet meevalt of zelfs een catastrofe zou zijn. Indien er iemand van mijn familie aan zou sterven zou ik dat natuurlijk een drama vinden, terwijl de eerlijkheid mij gebied om te vinden dat het globale plaatje zelfs dan nog altijd meevalt.
Wetenschap afwenden als 'uitleg en zever'. Zeer spijtig me dunkt.
Op een forum kan je best quotes gebruiken in plaats van vage verwijzingen naar het verleden, ik weet oprecht niet over wat u het heeft.
Voor jou en alle anderen hetzelfde!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Afstand houden dan. Je gaat je toch niet wekenlang opsluiten in je woning?
Koop 5 broden ineens, eventueel diepvriezen.
Eet rijst, noedels, spaghetti, muesli, aardappelen*, gierst, polenta, fricandon elke tweede dag.
Dan kan je lang voort.... 1 keer per week of per 2 weken naar de winkel gaan is normaal.
*eventueel puree uit een zakske
Eet rijst, noedels, spaghetti, muesli, aardappelen*, gierst, polenta, fricandon elke tweede dag.
Dan kan je lang voort.... 1 keer per week of per 2 weken naar de winkel gaan is normaal.
*eventueel puree uit een zakske
Bij gebrek naar de dierenwinkel, is evengoed en gezond als mensen eten...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je beste typo in jaren
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het probleem is niet zozeer het aantal bedden dat je beschikbaar kan maken, maar wel het aantal ICU bedden, materiaal en personeel. Zelfs op de verschillende ICU diensten zijn er grote verschillen in de soorten pathologieën die behandeld worden en niet elke dienst is vertrouwd met pakweg beademde patiënten (en de kritieke gevallen liggen allemaal aan de beademingsapparatuur). Er dreigt dus wel degelijk een tekort als die piek te snel en te hard komt, dan kan het systeem verzuipen.
Dat er regels zijn waardoor je anderen niet besmet dat begrijp ik. Maar dat je de auto niet mag gebruiken zelfs wanneer je je aan die regels houdt dat begrijp ik niet. De blauwen willen weer groener zijn dan de paus.
Maggie gaat geen interviews meer geven en niet meer naar tv studio's komen. Ze begint ze zelf te knijpen blijkbaar.
Het was toch maar een griepje Maggie.
Het was toch maar een griepje Maggie.