Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Hindsight 20-20 natuurlijk. Zoals al die analisten die recent nog koersdoelen van 100+ euro opgaven, en advies KOPEN, en die nu ondertussen allemaal hun kar gekeerd hebben.dreaZ schreef: ↑19 maart 2020, 13:24Toch enkele rake observaties.the_bishop schreef: ↑19 maart 2020, 13:17 Je kon het al van ver zien aankomen trouwens.
Van de immense schuldenberg werd niks meer afbetaald (...)
De beursgang in Azie werd afgeblazen wegens te lage prijs. Enkele weken later moest die toch doorgaan. Hoe komt zoiets ? (...)
En de familiale aandeelhouders ? Die waren bezig met zich in te kopen in alles wat niks meer met bierbrouwen te maken had (...)
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, ik heb deze gang van zaken al vaker gezien. De koers is in vrije val en kan enkel nog door ingrijpen gestopt worden.
linksom of rechtsom komt de rekening altijd bij de kleintjes terecht.
Ondertussen weeral -6 % bij een rustige beurs. Als de dow weer -10 % doet gaat Inbev vandaag een kwart lager.
Ze gaan daar veel security nodig hebben voor het management bij de algemene vergadering binnenkort.
Zij hebben door hun verkeerde strategische beslissingen het bedrijf om zeep geholpen. Grootheidswaanzin. Totaal onbekwaam.
Ik zit er in voor 78 euro gemiddelde prijs. 1 maart heb ik overwogen alles met verlies te verkopen, niet gedaan. Had en als...
"Rake observaties" voor de ene, fake news voor de andere.
De "fire sales" in kwestie:
APAC werd uiteindelijk gelist aan 25x de REBITDA over 2018.
En de voorgestelde deal rond CUB impliceert een EV/REBITDA van 15.
AB InBev zelf noteert momenteel aan 8x de operationele kasstroom van 2019.
De "fire sales" in kwestie:
APAC werd uiteindelijk gelist aan 25x de REBITDA over 2018.
En de voorgestelde deal rond CUB impliceert een EV/REBITDA van 15.
AB InBev zelf noteert momenteel aan 8x de operationele kasstroom van 2019.
Jens, waarom denk je dat ze nu niks doen om te proberen het vertrouwen van de aandeelhouders te herstellen ? Alle firma's komen met berichten om de aandeelhouders te sussen (terwijl ze het slechte nieuws zo goed mogelijk proberen te verpakken en er een positive spin aan te geven voor zover mogelijk). Met wat er met de koers de laatste tijd allemaal gebeurd is, is het toch oorverdovend stil bij AB Inbev ? Het enige wat we horen is dat ze allemaal eigen aandelen zitten te verkopen.
Het feit dat ze aandelen verkopen is juist goed nieuws in één opzicht: het bewijst dat er geen materiële verslechtering is tov de vorige guidance die afgeleverd werd, anders zouden ze niet mógen verkopen.
Ah, OK, bedankt. Goed om te weten.
Die guidance van eind februari is compleet achterhaald en gaat sowieso nog aanzienlijk verlaagd moeten worden. Daarin zat enkel de impact van corona die ze toen zagen in China. Het virus zat toen nog niet of nauwelijks in het Westen. Ondertussen zijn ook voor hun belangrijke emerging market currencies door de vloer gezakt. MXN, BRL, ZAR,... Een ebitda-groei van 2-5% dit jaar? Vergeet het. Ik zou vandaag direct tekenen voor een daling met 20%. Dat zou volstaan om CapEx, net interest, taxes en dividend te dekken; dus zonder stijging van de nettoschuld jaar-op-jaar (excl. verkoop CUB).
Waarom ze niks doen, geen idee. Het is volgens mij alle hens aan dek daar. Ben ook niet zeker of het slotdividend (kostprijs $2,2B) nog zal worden uitbetaald (cf. Kinepolis, Van de Velde).
Waarom ze niks doen, geen idee. Het is volgens mij alle hens aan dek daar. Ben ook niet zeker of het slotdividend (kostprijs $2,2B) nog zal worden uitbetaald (cf. Kinepolis, Van de Velde).
Als zelfs Jens minder positieve zaken over AB Inbev gaat schrijven, dan moeten de recente ontwikkelingen wel uitermate zorgwekkend zijn.
Intussen is het aandeel toch alweer ruim 10% opgeveerd vandaag.
Intussen is het aandeel toch alweer ruim 10% opgeveerd vandaag.
Heb geen aandelen maar ik denk dat de koers al zo extreem afgestraft is dat het neerwaarts potentieel nu wel beperkt is. Ik zou dit aandeel niet kopen voor de heel lange termijn, maar een potentieel herstel voor de rest van het jaar en volgend jaar zou wel eens enorm kunnen zijn. My guess.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
We zijn vandaag in één handelsdag van -8% naar +13% gegaan...
Hopelijk zetten we morgen de groene trend verder!
Hopelijk zetten we morgen de groene trend verder!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Die zien de bui van een dividend verlaging al hangen, en hebben best wat bancaire verplichtingen, dus stellen nu cash veilig.
Is maar een theorie...
idd bancaire verplichtingen...superbosko schreef: ↑19 maart 2020, 18:13Die zien de bui van een dividend verlaging al hangen, en hebben best wat bancaire verplichtingen, dus stellen nu cash veilig.
Is maar een theorie...
"Pledge on ABI shares in the context of a secured facility agreement"
bestuurder Elio Leoni Sceti koopt wel bij... (een FMCG goeroe)
& ook Grégoire de Spoelberch koop bij.
Heel wat evenementen de komende maanden, alcoholconsumptie kan weer aantrekken zodra Corona gaan liggen is (vermoedelijk eind mei).
Gooi Brito op straat en neem een bekwame CEO en ze kunnen mits goed management misschien terug richting €90.
Gooi Brito op straat en neem een bekwame CEO en ze kunnen mits goed management misschien terug richting €90.
Ik ben ook van mening dat Brito niet binnen de Ab Inbev- groep mag blijven, hij komt mij niet loyaal over en lijkt mij uit eigenbelang te handelen.
Enorme schulden aangegaan met de aankoop van SAB Miller en onlangs zijn opties verkocht.
Het was zijn recht om die opties te verzilveren, maar het is niet zuiver omdat een CEO die geloofwaardig wilt zijn als een kapitein zijn opties moet behouden bij 'zwaar weer'...vind ik toch.
Enorme schulden aangegaan met de aankoop van SAB Miller en onlangs zijn opties verkocht.
Het was zijn recht om die opties te verzilveren, maar het is niet zuiver omdat een CEO die geloofwaardig wilt zijn als een kapitein zijn opties moet behouden bij 'zwaar weer'...vind ik toch.