De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
@ eskimo85 : ik zie dit niet op de grafieken... Er is amper in gehandeld geweest vandaag, lijkt mij totaal illiquide. Er zijn betere ETFs.
Er moeten toch betere index ETF's zijn dan de BEL20 om je geld in te steken. Zoals CSPX? Of steek je geld gewoon in VWCE of IWDA.
Bedankt voor de reacties. Een beginnersvraagje (opnieuw), maar waarom is de BEL 20 ETF dan zo slecht? De BEL 20 staat momenteel bijzonder laag, mijn idee was dat dit binnen 5 jaar toch terug opnieuw mooi zou moeten heropleven. (hopelijk).
De fed heeft weer veel extreem veel geld gepompt waardoor de bodem even blijft liggen.
De Belgische markt is een heel kleine markt.eskimo85 schreef: ↑19 maart 2020, 16:51 Een vraagje als beginner als u mij even toestaat:
Ik heb de tracker Lyxor UCITS ETF BEL 20 TR die ongeveer de BEL 20 zou moeten volgen. Dit heeft ze grosso modo ook steeds gedaan. Deze middag stond ze plots +38pct, terwijl de BEL 20 slechts een bescheiden winst had. Rond 16u30 was ook de tracker opnieuw gezakt naar een bescheiden winst van een kleine 2pct, in lijn met de BEL20.
Hoe valt deze plotse stijging van +38pct rond de middag te verklaren? Ik had verwacht dat mijn tracker gewoon de BEL20 zou volgen? Bijkomend: kon ik verkocht hebben aan deze koers of spelen hier andere mechanismen?
Bedankt voor de hulp!
De Bel 20 index vertegenwoordigt het "top" deel van die markt.
Een fonds dat in de Bel20 belegd is heel beperkt.
Een ETF word op de beurs verhandeld. Als er iemand echt van het fonds af wil "tegen elke prijs" of het echt wil kopen "tegen elke prijs" kan het zijn dat de prijs van het fonds afwijkt van de index.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Tot herhalend toe moet ik hier schrijven dat de echte parels van bedrijven met de allergrootste groei in CNDX zitten. De technologie sector van Amerika is steeds de beste sector voor de lange termijn, tijdens een stijgende beurs. De meeste Belgische aandelen moet je echt vermijden. Die hebben te weinig groei.
Als je meer wilt spreiden zit je met CSPX goed.
Het probleem is dat er velen die parels willen oprapen en dat je te laat zal zijn omdat ze tijdens slecht nieuws al kunnen aantrekken.
We zijn namelijk al enkele dagen aan de onderkant van het stijgingskanaal vanaf 2009 gekomen en vanaf dat we daar waren was er al een rush op Amazon enz. Ook vandaag vele technologieparels aan +3 a + 20 %. FB bv. aan +8% enz...
Velen denken blijkbaar dat dit de bodem gaat zijn. Alhoewel je toch zou denken dat er nog veel slecht nieuws uit Amerika moet komen en dan storten die aandelen terug in. Dus niet achter die gestegen koersen gaan aanlopen. Je gaat ze moeten kopen aan -3% i.p.v. dat ze zoals vandaag aan bv. 8% staan met geld dat je de eerste 20 jaar niet nodig hebt.
Ik vraag me ook af of die gestegen technologieaandelen niet voor het weekend van de hand gaan gedaan worden.
Er is veel risico dat er tijdens het weekend slecht virus nieuws in Amerika uitkomt en dan kan de beurs de maandag met een flinke daling openen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Normaliter Zal de verspreiding in de VS significant gaan stijgen, hoe verwachten jullie dat de aandelenmarkten in de VS gaan reageren in vergelijking met de Europese markten? Iemand een goed zicht over de huidige geldende maatregelen in de VS en hoe deze gaan evolueren als het aantal besmettingen dezelfde omvang zal aannemen als bvb ons landje?
Aangezien de verspreiding in Europa het eerste deel van de curve van China volgt ...
Aangezien de verspreiding in Europa het eerste deel van de curve van China volgt ...
-
- Newbie
- Contacteer:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/contextbinder schreef: ↑19 maart 2020, 19:12 Normaliter Zal de verspreiding in de VS significant gaan stijgen, hoe verwachten jullie dat de aandelenmarkten in de VS gaan reageren in vergelijking met de Europese markten? Iemand een goed zicht over de huidige geldende maatregelen in de VS en hoe deze gaan evolueren als het aantal besmettingen dezelfde omvang zal aannemen als bvb ons landje?
Het begint stilaan hard te gaan in de VS... Ik gok ook nog op harde maatregelen en nog een verdere daling van de beurs... De besmettingen en overlijdens beginnen nog maar net in de VS...
Slechts 11.000 coronavirus cases in de US. Doe dat maar gerust maal 15.GrowlingDinosaur schreef: ↑19 maart 2020, 19:53https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/contextbinder schreef: ↑19 maart 2020, 19:12 Normaliter Zal de verspreiding in de VS significant gaan stijgen, hoe verwachten jullie dat de aandelenmarkten in de VS gaan reageren in vergelijking met de Europese markten? Iemand een goed zicht over de huidige geldende maatregelen in de VS en hoe deze gaan evolueren als het aantal besmettingen dezelfde omvang zal aannemen als bvb ons landje?
Het begint stilaan hard te gaan in de VS... Ik gok ook nog op harde maatregelen en nog een verdere daling van de beurs... De besmettingen en overlijdens beginnen nog maar net in de VS...
Ik vermoed ook dat het ginds allemaal nog echt moet losbarsten. Ik vraag me af wat dit vb. betekent voor aandelen als Amazon. Kan me voorstellen dat e-commerce ook in VS zal boomen als openbare leven stilvalt.
Veel Amerikanen hebben 0.0 buffer. Dus ik voorspel nu al een nieuwe kredietcrisis.
En als ze iets geleerd hebben uit de vorige, dan hopelijk wel om niet te blijven zwaaien met alsmaar nieuwe kredieten voor dezelfde mensen.
Mja, maar als blijkt dat corona uitbraak veel ernstiger is dan gedacht, zie ik naar analogie met wat hier gebeurt toch potentieel op korte termijn. Amazon levert alles, van voeding tot tuingerief tot..., aan huis. Handig als alles dicht gaat en paniek/angst voor besmetting massaal toeslaat. Maar ik kan mis zijn natuurlijk in mijn denkoefening.
Om je een idee te geven hoe goed de verkopen bij Amazon lopen: https://techcrunch.com/2020/03/17/amazo ... -pandemic/
Volgende week zouden normaal de eerste resultaten moeten beschikbaar zijn van de test die men momenteel in Leuven aan het doen is met 20k farmaceutische componenten op het virus los te laten.
Er is een kleine kans dat ze toch iets vinden, en dat dit dan net een sterke stijging in de V.S. voorafgaat.
Er is een kleine kans dat ze toch iets vinden, en dat dit dan net een sterke stijging in de V.S. voorafgaat.