Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het is allemaal één grote samenzwering van de klimaatextremisten
Daarnet ergens op het Internet: "the world has gone to shit and there’s no toilet paper"
Zou Zeezout ziek zijn ?
Deze maand nog niet aktief geweest.
Deze maand nog niet aktief geweest.
Dat zeker. Maar wel waar, perfect eetbaar en verteerbaar voor/door de mens. Of het ook lekker is, dat is een ander. Alhoewel ik ooit verhalen gelezen heb dat de muis van de hand een ware delicatesse zou zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien, maar moet je dat per se eten in de dierenwinkel?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het is een extreem kleine minderheid in de ICU, 100 las ik vanmorgen, misschien iets meer nu, en die liggen niet allemaal aan de beademing. Iemand aan de zuurstof of aan een infuus hangen is klein bier, dat heb zelfs ik in mijn opleiding moeten leren, en dat was verre van een drie-jarige opleiding tot verpleegkundige. Intuberen en beademen zat ook in mijn opleiding. Voor ons was dit zoeken en stuntelen maar met wat oefening heel goed doenbaar, voor het medisch personeel in ziekenhuizen is dit dagelijks kost en zij zijn hier heel bedreven in. Eénmaal een patiënt aan een beademingsmachine hangt heeft het medisch personeel de handen grotendeels weer vrij.Badwater schreef: ↑19 maart 2020, 17:38 Het probleem is niet zozeer het aantal bedden dat je beschikbaar kan maken, maar wel het aantal ICU bedden, materiaal en personeel. Zelfs op de verschillende ICU diensten zijn er grote verschillen in de soorten pathologieën die behandeld worden en niet elke dienst is vertrouwd met pakweg beademde patiënten (en de kritieke gevallen liggen allemaal aan de beademingsapparatuur). Er dreigt dus wel degelijk een tekort als die piek te snel en te hard komt, dan kan het systeem verzuipen.
Zoals ik al schreef, voorlopig is alles nog dik onder controle, daar ben ik van overtuigd. En een echte piek kunnen we volgens mij ook de baas.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Van mijn schoonzus (dokter in het leger) en een goede vriend (ook in het leger) ook al gehoord dat ze daar al voorbereidingen hebben om veldhospitalen op te richten. Ik denk dus ook dat we een piek misschien beter aankunnen dan verwacht. Natuurlijk ook het voordeel om niet als eerste in Europa in de piek te komen, je kan voorbereiden en kijken naar de anderen...
CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2020, 19:29 Misschien, maar moet je dat per se eten in de dierenwinkel?
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Breaking:
- Containerparken zouden terug open gaan.
- Men had de scholen eigenlijk niet mogen sluiten.
- Maar eigenlijk willen 'ze' een volledige lockdown.
- Je mag niet in je 2de woning verblijven.
Logica was in Brussel al jaren niet meer te vinden, maar nu ...
Ik vrees dat je het onderschat, er is een reden waarom op een ICU dienst 1 verpleegkundige op 2 patiënten staat. Echt kritieke patiënten (en afgaande op de beelden uit Italie waar quasi iedereen in buiklig gelegd wordt, zal dat hier ook wel in die richting gaan), vereisen veel aandacht en zorg. Los daarvan hoop ik dat je gelijk hebt en ik het volledig mis heb.GreenDean schreef: ↑19 maart 2020, 19:43 Voor ons was dit zoeken en stuntelen maar met wat oefening heel goed doenbaar, voor het medisch personeel in ziekenhuizen is dit dagelijks kost en zij zijn hier heel bedreven in. Eénmaal een patiënt aan een beademingsmachine hangt heeft het medisch personeel de handen grotendeels weer vrij.
Ik denk dat het er juist vanaf zal hangen hoe hoog die piek zal zijn (en dus of mensen zich effectief houden aan de maatregelen).
Om de 2 dagen de regels blijven veranderen lijkt mij nu niet echt bevorderlijk voor duidelijkheid.pukkie007 schreef: ↑19 maart 2020, 20:35 Breaking:
En als ze ons helemaal opsluiten dan ga ik in staking. Finis thuiswerk
Voeg daar aan toe dat iemand die aan een beademingsapparaat ligt ook medicatie moet krijgen om hem onder zeil te houden en andere dingen die heel precies over een bepaalde tijd moeten gegeven worden. Spuitpompen doen dat werk maar als één ervan stilvalt heb je niet echt een kwartier om dat te herstellen.Badwater schreef: ↑19 maart 2020, 20:47 Ik vrees dat je het onderschat, er is een reden waarom op een ICU dienst 1 verpleegkundige op 2 patiënten staat. Echt kritieke patiënten (en afgaande op de beelden uit Italie waar quasi iedereen in buiklig gelegd wordt, zal dat hier ook wel in die richting gaan), vereisen veel aandacht en zorg. Los daarvan hoop ik dat je gelijk hebt en ik het volledig mis heb.
Zo'n patient wordt verdoofd en in slaap gehouden. Enkel in films worden mensen beademd aan een machine terwijl ze wakker zijn. Dat op zich is al een kritieke situatie.
Patienten aan de beademing leven alleen nog door die machine en de medicatie. Zonder dat zijn ze dood. Zo simpel is het.
Dat wil zeggen dat zo'n patient erg kritiek is en erg veel zorg vereist.
Verder gaan ook de gewone zorgen nog door. Zo'n patient plast nog (gesondeerd / ook weer werk aan) , krijgt eten (in een zakje) en produceert ontlasting, moet druppeltjes in de ogen krijgen, op tijd geaspireerd (obstructies wegzuigen uit de ademweg), gadegeslagen worden qua hartritme, medicatie; bewustzijn en slaap, medicatie moet worden aangepast , briefen met de arts voor de beste te nemen stappen, ...etc etc. Er moet vaker een RX gebeuren aan bed, bloed afnemen, vochtbalans, ... etc
Er is heel veel werk aan en er mag niets fout gaan of er heeft niets tijd om te wachten.
Ik lees op facebook, wel niet van een fb vriend, dat dierenartsen gevraagd zijn of ze beademingstoestellen hebben en dat ze deze terbeschikking moeten houden.
Kan natuurlijk fakenews zijn, maar geruststellend is dit toch allemaal niet...
Kan natuurlijk fakenews zijn, maar geruststellend is dit toch allemaal niet...
Staat ook op De Standaard en De Tijd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ze gaan blijkbaar ook zuurstofapparatuur uit privé-klinieken (esthetische ingrepen) gaan opvorderen, die liggen momenteel toch stil. Er wordt blijkbaar toch nagedacht.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Stond er al twee dagen geleden niet in de krant dat de vereniging van dierenartsen dit al aanbood?
Edit: inderdaad. https://www.standaard.be/cnt/dmf20200317_04893053 . Dus niets nieuws.
"Aangezien de markten wereldwijd onder druk staan, is het voor de ziekenhuizen bijvoorbeeld ook nog altijd behelpen in de zoektocht naar de levensbelangrijke beademingstoestellen. ‘Voorlopig hebben we er nog voldoende, maar de ziekenhuizen spreken nu al hun contacten in het buitenland aan’, zegt Margot Cloet, topvrouw van de zorgkoepel Zorgnet-Icuro. ‘Ook op de beademingstoestellen die bij dierenartsen staan, kunnen we een beroep doen. Of op leertoestellen in scholen.’"