De Beurs vandaag
TIP
Green bonds
Wat is volgens jullie de reden dat ook green bonds delen in de malaise? Ik zou denken: veilige haven op dit moment, maar toch gaat bv. NN Green Bond Fund mee achteruit...
Re: Green bonds
Het is een run for cash.
Heb zelf een obligatie van TEVA, die waarschijnlijk niet kunnen volgen qua paracetamol produceren en die is ook van 100% naar 90% gezakt (nu 91 à 92%). Ga deze tot einddatum vasthouden maar was ook frappant om zien.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Re: De Beurs vandaag
Thx! Dus misschien wel de moeite om nu in te stappen dan...
Enig idee of en waar je die bond kan kopen op de secundaire markt? Kan wel interessant zijn om zoiets op te pikken in woelige tijden.
Heb die gewoon via Bolero gekocht: (kan per 1000 USD)
US88166JAA16
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ook goed: Bond zonder naam
Vandaag vol mee ingestapt. Voel precies een klein kantelmoment. Als volgende week de olieoorlog wordt "opgelost" kan de heropleving van gisteren en vandaag worden voorgezet. + die paar duizend miljard die in de markt worden gepompt.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De VS moeten eerst nog door het putteke. Ik zou graag hebben dat de grote daling achter de rug is, maar ik denk dat het eerst nog erger zal worden.
NN Green Bond kan via Medirect
Bedankt, interessant! Ben niet zo bekend met bonds kopen op de secundaire markt.
Ik begrijp dat:
- Deze bond loopt tot November 2021, daarna krijg je de 1000usd teruggestort (behoudens wanbetaling natuurlijk)
- 1 bond = 1000 usd, die momenteel noteert aan 91%, ik betaal dus op dit moment 910 usd voor een bond van 1000 usd
- Coupon is 3.65% (dus jaarlijks 36.5 usd, uitbetaald in twee betalingen, in mei en november), nog 4 betalingen te gaan.
Klopt dit?
Ik ben bekend met bonds en hun risico's en zal verder onderzoek doen hoe risicovol ik dit vind.
Voor de VS is dat zeer waarschijnlijk. Daar blijf ik voorlopig af. Maar Europa ? Gaan die dan nog mee in de brokken delen ? Ik twijfel nu of dit al echt herstel is. Heb wel geen zin om nu zo'n zwaar stijgende koersen achterna te hollen. Dan hadden we eigenlijk dinsdag moeten instappen. Maar misschien missen we dan nog meer stijging ? Maar waarschijnlijk zullen wel een deel van die kopers op het einde van de dag hun winsten nemen en zal alles weer wat zakken ?
Ik ga bij stijgingen van 15% wel al tussentijds winst nemen en opnieuw lager kooporder inzetten. Binnen 2 jaar kijken we blij terug naar deze koersen.
Sinds vandaag niet meer aan het werk. De komende tijd de beurs eens van dichtbij opvolgen. Weinig andere alternatieven.
De storm acht ik eveneens nog niet voorbij. Maar proberen ondertussen wat terrein goed te maken met heroplevingen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Als het regent in de US, drupt het in Europa