Vraag ivm BNPP B pension Balanced Cap en recente daling
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Vraag ivm BNPP B pension Balanced Cap en recente daling
Ik stort al sinds 2008 elke maand op mijn pensioenspaarrekening.
BNPP B pension Balanced Cap
Op een maar dagen tijd is het totaal bedrag van die rekening (fonds) +-€1400 gedaald.
Gaat dat bedrag ook gewoon weer even snel naar boven wanneer de aandelenmarkt zich hersteld?
Zoja stort ik dan best nu mijn volledige jaarbedrag?
Nu dat ik wat tijd heb met wat er gaande is ben ik mijn financiën eens aan het nakijken.
Ik wist bvb niet dat mijn pensioenspaarrekening kon dalen.
Op een maar dagen tijd is het totaal bedrag van die rekening (fonds) +-€1400 gedaald.
Gaat dat bedrag ook gewoon weer even snel naar boven wanneer de aandelenmarkt zich hersteld?
Nu dat ik wat tijd heb met wat er gaande is ben ik mijn financiën eens aan het nakijken.
Re: Vraag ivm BNPP B pension Balanced Cap en recente daling
Het lijkt dat dit fonds (fonds en geen rekening!) een gebalanceerd fonds is.Fortimuss schreef: ↑19 maart 2020, 17:31 Ik stort al sinds 2008 elke maand op mijn pensioenspaarrekening.
Een gespreide portefueille van aandelen heeft zo'n 1/3 van hun waarde verloren hebben tov de top van een maand geleden.
Volgens "de Tijd"
" De portefeuille bestaat idealiter voor 50% uit aandelen en 50% uit obligaties." en risico 4 op een schaal van 1-7.
Dit fonds lijkt iets meer verloren te hebben, dan kin verwacht worden.
Om hun 1/3 verlies terug goed te maken moet de aandelen nu met 50% stijgen. Dat kan "snel" gaan maar het kan ook zijn dat dit zelfs binnen enkele jaren nog niet goedgemaakt is. Het fonds kan ondertussen ook nog zakken.
Je moet beslissen of dit gebalanceerd pensioenspaarproduct geschikt is voor jou.
Essentieel heb je 3 keuzes in pensioensparen. Een dynamisch fonds (70% aandelen), een gebalanceerd fonds (50% aandelen) en een pensioenspaarverzekering (0% aandelen - enkel een lage gegarandeerd rendement van 0.5% of zo).
Je kan elk jaar beslissen in wel pensioensparen je kan storten. (* als je minder dan 55 bent)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ge denkt dat het nu het dieptepunt voor dit jaar is , full bedrag storten.Fortimuss schreef: ↑19 maart 2020, 17:31 Ik stort al sinds 2008 elke maand op mijn pensioenspaarrekening.
Ge koopt nu meer deelbewijzen dan een maand geleden voor het zelfde bedrag.
Kan natuurlijk nog dalen , 50 % storten ??
Estate Guru believer.
Als alles achter de rug is, over een paar maanden, is het misschien geen slecht idee om het te laten omzetten naar een Growth.
Op die manier kan het ook sneller herstellen.
Op die manier kan het ook sneller herstellen.