Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik zag deze grafiek ook bij het nieuws. Wat ze er niet bij vertellen natuurlijk is dat van die 1900 bedden vlot de helft al bezet is zonder de corona patiënten. Theoretische capaciteit zegt niet veel, beschikbare capaciteit is hetgeen dat telt. Dat er te weinig gewone capaciteit zal zijn, daar is iedereen zeker van. Alle ziekenhuizen zijn nu creatief bezig met het omtoveren van operatiekwartieren, ontwaakzalen, ... waar reeds beademingstoestellen aanwezig zijn, naar intensieve ruimtes. Of het voldoende zal zijn is bang afwachten.Spruitekop schreef: ↑20 maart 2020, 17:01 In de grafiek hieronder gaan ze nog vanuit van 1900 UCI-bedden, maar er kunnen er blijkbaar nog bijgemaakt worden. Er wordt gehoopt dat tegen 29/03 de curve stilaan zal gaan afbuigen nav de genomen maatregelen. Laat ons hopen.
Ik betwijfel héél sterk (geloof er eigenlijk niet in) dat we onder de grens gaan blijven gezien de Intensive Care-patiënten meestal minimum 2-3 weken daar moeten verblijven.
Ps: Vandaag is 20/03/'20
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik wil gerust 3-4 maand thuis zitten...kan dat mentaal aan. Maar ik MOET gaan werken, evenwel in een niet-essentiële sector.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik dacht dat men ALLE grenzen had dichtgedaan. Waarom wordt Zaventem nog steeds niet gesloten?!!
Dat is nu net het grootste probleem:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/no ... ad0927099/
Nog altijd landen op Zaventem vliegtuigen uit Madrid, waar één coronadode per kwartier valt: geen screening, wel advies “thuis te blijven”
"Eén dode per elke 16 minuten. Dat was de zware tol van het coronavirus in Madrid begin deze week. Ondertussen, vier dagen later, is de balans alleen maar zwaarder geworden. Met 498 doden en bijna 7.000 besmettingen wordt de Spaanse hoofdstad bijzonder zwaar getroffen. Toch landen er op Brussels Airport nog elke dag vluchten uit Madrid, en worden passagiers niet speciaal gescreend bij aankomst. Is dat nog te verantwoorden?"
Dat is nu net het grootste probleem:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/no ... ad0927099/
Nog altijd landen op Zaventem vliegtuigen uit Madrid, waar één coronadode per kwartier valt: geen screening, wel advies “thuis te blijven”
"Eén dode per elke 16 minuten. Dat was de zware tol van het coronavirus in Madrid begin deze week. Ondertussen, vier dagen later, is de balans alleen maar zwaarder geworden. Met 498 doden en bijna 7.000 besmettingen wordt de Spaanse hoofdstad bijzonder zwaar getroffen. Toch landen er op Brussels Airport nog elke dag vluchten uit Madrid, en worden passagiers niet speciaal gescreend bij aankomst. Is dat nog te verantwoorden?"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat mag juist? Nonkel van mij woont in Lille en maar klagen dat die niet aan zijn huis mag gaan werken in butgenbach... Mag hij dat in deze tijd nog ?
Je kan weigeren als je werkgever je niet voorziet in de nodige veiligheid. Bespreek het met je vakbond of vraag onzekerheidsvergoeding als je toch aan de slag blijft.Spruitekop schreef: ↑21 maart 2020, 02:24Ik wil gerust 3-4 maand thuis zitten...kan dat mentaal aan. Maar ik MOET gaan werken, evenwel in een niet-essentiële sector.
Ja we mogen mss niet meer naar de Ardennen gaan en niet meer naar de kust.
Maar het is nu ook niet dat we binnen moeten blijven. We kunnen gaan wandelen, fietsen, rennen, springen, ...
Ik neem me het beste ervan. Het is nu zo, ok, profiteren zoveel we kunnen en erna zien we wel.
De rekening achteraf gaat toch gelijk zijn of we nu jammeren in een hoekje of als we het beste ervan maken.
Verzorg jullie!
En de grenzen met NL en fr en de sluiten...
Lees dit artikel, staan enkel ontnuchterende zaken in aangaande het echte aantal besmettingen.
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
En effectief grens met Nederland sluiten (door verschillende aanpak van het probleem) en op de luchthavens iedereen die toekomt in quarantaine (zoals nu nog altijd in China gebeurd).
Maar ja we hebben een dokter als minister van volksgezondheid (is volgens mij zo'n geval waar je je afvraagt hoe ze ooit haar diploma heeft kunnen halen).
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
En effectief grens met Nederland sluiten (door verschillende aanpak van het probleem) en op de luchthavens iedereen die toekomt in quarantaine (zoals nu nog altijd in China gebeurd).
Maar ja we hebben een dokter als minister van volksgezondheid (is volgens mij zo'n geval waar je je afvraagt hoe ze ooit haar diploma heeft kunnen halen).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Stop de persen! We zijn gered.
De paus heeft aan God gevraagd om Covid-19 te stoppen met Zijn hand.
The Pope added that he had asked God to stop coronavirus 'with his hand'
The Pope added that he had asked God to stop coronavirus 'with his hand'
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Help help roepen de nederlands, in hun arrogantie zijn ze in de blunders gegaan. Hulp kan geboden worden nederlanders doe dan maar donatie aan de landen die wel strenge maatregelen genomen hebben en vlugger een deuk in hun economie incasseerde.
Jullie rijke kas kan dat wel betalen.
Laatst gewijzigd door KendrickR op 21 maart 2020, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijk van de paus. Mensen die wat geloven weten dat God soms nee zegt. Waarschijnlijk door onze eigen schuld.CarpeNoctem schreef: ↑21 maart 2020, 08:35 Stop de persen! We zijn gered.
En wees maar zeker dat die er nu is... die schuld. Heeft dat misschien wat te maken met al die kapitaalbezitters die in slechte tijden het huwelijk verlaten en wanneer het huwelijk weer goud waard is terug komen op hun knieën om weer mee te mogen doen? Vergeet het maar we hebben jullie gedrag in de gaten. We weten wel dat jullie niet loyaal zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mogen jullie tijdens het weekeinde de gecapitonneerde kamer verlaten?
Graag een vertalingKendrickR schreef: ↑21 maart 2020, 08:49 Help help roepen de nederlands, in hun arrogantie zijn ze in de blunders gegaan. Hulp kan geboden worden nederlanders doe dan maar donatie aan de landen die wel strenge maatregelen genomen hebben en vlugger een deuk in hun economie incasseerde.