De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Iedereen expert.
Ik pleit ervoor dat we wat vaker ons bakkes houden over onderwerpen waar we niets van af weten
Ik pleit ervoor dat we wat vaker ons bakkes houden over onderwerpen waar we niets van af weten
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Gaat hier dan wel heel stil worden
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je moet dat een beetje meer cru zeggen, in de aard van:
De bedoeling is om hier de juiste informatie te geven en geen verkeerde zoals Yaris hier deed door een beetje uit de nek te kletsen. Als je het niet weet, onthoud je dan van commentaar a.u.b. Beter geen info geven dan de verkeerde, niet?
Al een lockdown light in 4 Amerikaanse staten: Californië (donderdag), New York, Illinois en Connecticut (allen gisteren). Verwacht wordt dat ook New Jersey vandaag een lockdown light aankondigt. Samen goed voor 84 miljoen inwoners (1/4 van de totale bevolking) en 1/3 van de Amerikaanse economie, volgens Reuters. Daarnaast zijn er ook een reeks staten waar al milde maatregelen in voege zijn zoals een samenscholingsverbod en sluiting van horeca en scholen.
Goed, want dit wordt momenteel verdisconteerd in de beurskoersen. Hoe meer 'slecht' nieuws, hoe dichter de bodem. Ondertussen weten beleggers ook dat niet alleen Q1 slecht zal zijn, maar ook Q2.
Goed, want dit wordt momenteel verdisconteerd in de beurskoersen. Hoe meer 'slecht' nieuws, hoe dichter de bodem. Ondertussen weten beleggers ook dat niet alleen Q1 slecht zal zijn, maar ook Q2.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
In mijn- meestal voor 4 maand per jaar- thuishaven Michigan waren er vrijdagavond 549 besmettingen gerapporteerd en 19 doden, de meeste rond Detroit.
Verder nagenoeg dezelfde regels als in België- restaurants enkel take out, enkel etenswaren winkels open, geen bijeenkomsten,....
Verder nagenoeg dezelfde regels als in België- restaurants enkel take out, enkel etenswaren winkels open, geen bijeenkomsten,....
In mijn ogen is de US er weer wat (te) laat mee. Het coronavirus zal daar nog hard toeslaan, hun gezondheidssysteem is beperkter dan bij ons.gpv1 schreef: ↑21 maart 2020, 14:51 Al een lockdown light in 4 Amerikaanse staten: Californië (donderdag), New York, Illinois en Connecticut (allen gisteren). Verwacht wordt dat ook New Jersey vandaag een lockdown light aankondigt. Samen goed voor 84 miljoen inwoners (1/4 van de totale bevolking) en 1/3 van de Amerikaanse economie, volgens Reuters. Daarnaast zijn er ook een reeks staten waar al milde maatregelen in voege zijn zoals een samenscholingsverbod en sluiting van horeca en scholen.
Die goede technische momentumaandelen die bij een stijgende markt het goed doen hebben fundamenteel een hoge winst per aandeel. Of bij de nieuwe bedrijven een hoge toekomstige groei. In Europa zijn er maar een 30 tal.reteiP schreef: ↑21 maart 2020, 08:10 Dirk2, je TA posts geraken een beetje besmet met fundamenteel nieuws. Dat is verwarrend.
Het lijkt me ook dat je al jaren claimt dat US dé place to be is maar nu misschien het hardst getroffen zou worden? Is dat dan een waarschuwing of moeten we toch daar beleggen?
Ik zou persoonlijk maar een beperkte blootstelling willen aan US momenteel. Ze beseffen het daar helemaal nog niet goed.
Om te weten hoe zwaar de recessie gaat zijn moet je ook fundamenteel gaan kijken. Maar economie is mist en hoe slecht gaat de economie nog beïnvloed worden in Amerika door dat virus?
Wat de S&P index betreft die zit technisch aan een fantastische dubbele bodem en onderaan zijn stijgend trendkanaal vanaf 2009 toen de hausse startte met zelfs vrijdag een dalende VIX. Ook niet sterk indexgebonden parels van aandelen zijn zelfs al vertrokken. (bij verdere slechte beurs door zeer slecht nieuws vallen die toch alweer naar beneden)
Maar de S&P wordt nu beïnvloed door nieuws waarvan we nog niet weten hoe ver dit de Amerikaanse economie gaat schaden. Goldman sachs zat iedere keer als we helemaal aan die bodem stonden, die parels van aandelen in te slaan aan 2280 a 2330. Op dat moment van kopen stonden de indexen wel zwaar in de min. Die kopen niet zoals een rookie aan +6% of zelfs +12%.
Andere partijen denken dat dit nog veel lager gaat gaan. Ik denk wel eens dat het ooit vertrekt, dat het een hevige rit naar omhoog zal zijn bij om daarna terug te vallen, maar eerst kijken of men nog op slecht nieuws reageert.
Niemand weet het. Gevorderden maken korte ritjes nu en houden zich niet bezig met te gissen naar "de bodem". Gewoon intraday tussen de steunen en weerstanden ritjes maken.
Een lange termijn belegger kan wel de markettiming signalen opvolgen van VV of Etienne Verhelle ( https://www.vfb.be/vfb/marktindicator-v ... e-verhelle )die trager, maar wat zekerder zijn.
Europa doet toch maar gewoon Amerika na, (maar met op langere termijn een veel slechter resultaat dan de S&P en de Nasdaq) zelfs als de Amerikaanse beurs gesloten is via de futures. Vrijdag waren er in Europa nog rookies fel gestegen koersen aan het achterna lopen en de Amerikaanse futures zaten aan die weerstand waar al constant op gereageerd werd op de intraday grafieken. Gevolg Europa daalde toen die S&P futures aan hun weerstand kwamen. 95% holt de koersen achterna terwijl ze nog niet eens doorhebben dat men gaat reageren op die Amerikaanse weerstand.
ivm 'herd immunity' volgende krasse uitspraak van De Grauwe:DeZatteNonkel schreef: ↑20 maart 2020, 10:47 Er zullen nog wel wat lijken uit de kast vallen. Zolang er geen herd immunity voor het virus is zal het zich blijven verspreiden
‘Dat weet ik niet. Kijk naar het rampzalige beleid van Nederland en het Verenigd Koninkrijk, die wel een volwaardige regering hebben. Ze raakten betoverd door een vorm van sociaal-darwinisme dat gelooft in groepsimmuniteit. Dat gaat ervan uit dat de zwakkeren en de ouderen uitvallen, een theorie die dicht aanleunt bij het extreemrechtse gedachtegoed.’
Kijk kijk. 'The survival of the fittest' dus, of nog: Untermenschen >< Übermenschen. Wie had dat gedacht van Von Griechen
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 15800.html
Al die ***logen zijn tegenwoordig zo te zien 'in overdrive'.
Dus we hebben een fantastische dubbele bodem van waaruit we kunnen stijgen maar we kunnen er ook weer doorvallen. Die bodem is bij de Dow en de nasdag gesneuveld als was het een niks. M.a.w. het kan vriezen, het kan dooienDirk2 schreef: ↑21 maart 2020, 18:53Die goede technische momentumaandelen die bij een stijgende markt het goed doen hebben fundamenteel een hoge winst per aandeel. Of bij de nieuwe bedrijven een hoge toekomstige groei. In Europa zijn er maar een 30 tal.reteiP schreef: ↑21 maart 2020, 08:10 Dirk2, je TA posts geraken een beetje besmet met fundamenteel nieuws. Dat is verwarrend.
Het lijkt me ook dat je al jaren claimt dat US dé place to be is maar nu misschien het hardst getroffen zou worden? Is dat dan een waarschuwing of moeten we toch daar beleggen?
Ik zou persoonlijk maar een beperkte blootstelling willen aan US momenteel. Ze beseffen het daar helemaal nog niet goed.
Om te weten hoe zwaar de recessie gaat zijn moet je ook fundamenteel gaan kijken. Maar economie is mist en hoe slecht gaat de economie nog beïnvloed worden in Amerika door dat virus?
Wat de S&P index betreft die zit technisch aan een fantastische dubbele bodem en onderaan zijn stijgend trendkanaal vanaf 2009 toen de hausse startte met zelfs vrijdag een dalende VIX. Ook niet sterk indexgebonden parels van aandelen zijn zelfs al vertrokken. (bij verdere slechte beurs door zeer slecht nieuws vallen die toch alweer naar beneden)
Maar de S&P wordt nu beïnvloed door nieuws waarvan we nog niet weten hoe ver dit de Amerikaanse economie gaat schaden. Goldman sachs zat iedere keer als we helemaal aan die bodem stonden, die parels van aandelen in te slaan aan 2280 a 2330. Op dat moment van kopen stonden de indexen wel zwaar in de min. Die kopen niet zoals een rookie aan +6% of zelfs +12%.
Andere partijen denken dat dit nog veel lager gaat gaan. Ik denk wel eens dat het ooit vertrekt, dat het een hevige rit naar omhoog zal zijn bij om daarna terug te vallen, maar eerst kijken of men nog op slecht nieuws reageert.
Niemand weet het. Gevorderden maken korte ritjes nu en houden zich niet bezig met te gissen naar "de bodem". Gewoon intraday tussen de steunen en weerstanden ritjes maken.
Een lange termijn belegger kan wel de markettiming signalen opvolgen van VV of Etienne Verhelle ( https://www.vfb.be/vfb/marktindicator-v ... e-verhelle )die trager, maar wat zekerder zijn.
Europa doet toch maar gewoon Amerika na, (maar met op langere termijn een veel slechter resultaat dan de S&P en de Nasdaq) zelfs als de Amerikaanse beurs gesloten is via de futures. Vrijdag waren er in Europa nog rookies fel gestegen koersen aan het achterna lopen en de Amerikaanse futures zaten aan die weerstand waar al constant op gereageerd werd op de intraday grafieken. Gevolg Europa daalde toen die S&P futures aan hun weerstand kwamen. 95% holt de koersen achterna terwijl ze nog niet eens doorhebben dat men gaat reageren op die Amerikaanse weerstand.
Benieuwd wat de Democraten vandaag gaan doen.
Beurs zie ik vermoedelijk wel rood opengaan. Maar het zou enorm kunnen kantelen na de middag indien dat steunpakket wordt goedgekeurd.
Hopelijk kan Bel 20 wat houvast vinden.
Beurs zie ik vermoedelijk wel rood opengaan. Maar het zou enorm kunnen kantelen na de middag indien dat steunpakket wordt goedgekeurd.
Hopelijk kan Bel 20 wat houvast vinden.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Yups, elk van mijn aandelen start met minstens -5% .
66% in aandelen, 33% cash. Van die 33% cash 50% klaarstaan in aankooporders op enkele zeer lage koersen van Alfen, AB InBev, Montea, Umicore & WDP, moest die Amerikaanse deal er niet komen. Komt die er wel doet het mijn 66% aandelen goed of beter. Die staan allen getriggerd op 15% winstname.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Een groot deel van de transakties verloopt via "algoritmes".
Daar staat de kleine particuliere belegger machteloos tegen
Daar staat de kleine particuliere belegger machteloos tegen