Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Ik zit zelf te wachten op de 1850-2000 zone om in te kopen. Het advies dat ik zou geven is doe niet aan FOMO, we zijn nog maar pas begonnen met deze down trend, hou uw risk management in de gaten. Er is niets zo erg als een slow bleed en uiteindelijk met een veel kleiner kapitaal de bodem kopen.
64% lager?
BEL20 en AEX lijkt me momenteel al koopwaardig.
Op US aandelen (vnl. Tech) zou ik zeker nog even wachten:
- Gezondheidssysteem US is minder dan bij ons.
- US aandelen (vnl. Tech) staan nog steeds aan premium prijzen.
- Coronavirus zal daar nog harder toeslaan, vanwege onvoldoende maatregelen en te laks beleid.
Op US aandelen (vnl. Tech) zou ik zeker nog even wachten:
- Gezondheidssysteem US is minder dan bij ons.
- US aandelen (vnl. Tech) staan nog steeds aan premium prijzen.
- Coronavirus zal daar nog harder toeslaan, vanwege onvoldoende maatregelen en te laks beleid.
Vergeet niet dat als de Amerikaanse beurzen onderuit gaan, de Aziatische en Europese beurzen mee volgen.
inderdaad Keynes zei: Markets can stay irrational longer than you can stay solvent.Looksaus schreef: ↑21 maart 2020, 16:04 Ik zit zelf te wachten op de 1850-2000 zone om in te kopen. Het advies dat ik zou geven is doe niet aan FOMO, we zijn nog maar pas begonnen met deze down trend, hou uw risk management in de gaten. Er is niets zo erg als een slow bleed en uiteindelijk met een veel kleiner kapitaal de bodem kopen.
Ik niet. Nog steeds een berg cash >70% (nu waarschijnlijk nog een stuk meer )
En ik vind het uitzicht van hierboven wel mooi
Laatst gewijzigd door JW1 op 21 maart 2020, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Conclusie, we weten het niet.
Wat we wel weten is dat men zo lang mogelijk heeft gewacht ->
Na de piek zal men zo snel mogelijk overschakelen op gefaseerde herd immunity, in functie van de capaciteit van de gezondheidszorg.
De ene analist vindt bv Solvay een unieke generatie koopgelegenheid, de andere zet het op zijn lijst van kwetsbare bedrijven.
Verbieden van shorten voor institutionelen is imo zeer nadelig voor de particuliere belegger. Met een massa geld aan de zijlijn gaan ze te snel te veel betalen voor bepaalde bedrijven terwijl shorten veelal binnen een sector correctere evenwichten brengt in de waardering.
Kijk voor een strategie vooral naar je eigen situatie in die mate dat je je comfortabel voelt bij het genomen risico.
Wat we wel weten is dat men zo lang mogelijk heeft gewacht ->
(imo)doorwinterd schreef: ↑2 maart 2020, 18:17 Anders waren de scholen toe tot Pasen + open in juli, niemand skiën in Italië en cafés toe.
Een weloverwogen keuze.
Wij zagen het dan nog van ver afkomen.
Na de piek zal men zo snel mogelijk overschakelen op gefaseerde herd immunity, in functie van de capaciteit van de gezondheidszorg.
De ene analist vindt bv Solvay een unieke generatie koopgelegenheid, de andere zet het op zijn lijst van kwetsbare bedrijven.
Verbieden van shorten voor institutionelen is imo zeer nadelig voor de particuliere belegger. Met een massa geld aan de zijlijn gaan ze te snel te veel betalen voor bepaalde bedrijven terwijl shorten veelal binnen een sector correctere evenwichten brengt in de waardering.
Kijk voor een strategie vooral naar je eigen situatie in die mate dat je je comfortabel voelt bij het genomen risico.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
US neemt inderdaad meestal de leiding. Dus even afwachten of zij ook zo erg (ik hoop van niet) zullen getroffen zijn als noorden van Italie.Beewee schreef: ↑21 maart 2020, 14:50 Zolang de USA niet in lockdown is gegaan, zou ik nog niet beginnen kopen. Dit in de veronderstelling dat ze in lockdown gaan natuurlijk.
Er is ook nog het deprimerende jobs rapport dat volgende week uitkomt in de USA, maar deze is mogelijk al ingeprijsd.
Misschien niet van toepassing indien je niet voornamelijk in de USA investeert, maar waarschijnlijk toch wel iets.
Ik denk dat we nog lang niet het ergste hebben gezien.
Beurzen nemen inderdaad voorsprong op slecht nieuws maar effectief mogelijks duizenden doden per dag in de US zou erg tastbaar kunnen zijn op het moment zelf.
Ik hoop dat het daar niet zo ver komt maar de gezondheidszorg is daar echt niet te vergelijken met deze van Italie.
Vele oudere mensen/illegalen/studenten zullen ziek proberen te blijven werken om inkomen te hebben; de happy few met ziekte verzekering zullen vaststellen dat pandemie daar niet inzit. Opnames met hoog risico en beademing lopen soms op tot duizenden dollars ...
Zelf kocht ik Alfen en kocht en verkocht ik Total.
De situatie is dan ook totaal onbekend terrein, onmogelijk in te schatten hoe lang en hoe erg dat virus ons gaat dwars zitten, terwijl er evengoed een geneesmiddel kan opduiken waardoor er nauwelijks nog mensen hoeven te sterven.
Dat was mijn vermoeden ook. Eerst wachten ze jarenlang op een correctie en wanneer die correctie er eindelijk is durven ze niet.
Ik heb de afgelopen maand of wat mijn portefeuille met 75% uitgebreid (cash => broker account, voornamelijk om put opties te kunnen blijven schrijven zonder dat ik in de problemen kom qua marginverplichtingen), en de aanwezige cash op buitenlandse rekeningen lichtjes aan het werk gezet (daar moet ik met grotere blokken werken aangezien de minimum-transactiekost $125 bedraagt) dus daar ben ik voorzichtiger mee. Ik heb er grondstofbedrijven à la Teck, First Quantum en Keyera mee gekocht.
Dat is het verschil tussen theorie en praktijk ...
Nu risico's nemen is zeer belastend voor de zenuwen, zeg maar (geestelijke) gezondheid. De onzekerheid is enigszins te vergelijken met die tijdens een proces. Kan er van meespreken. Het maakt je kapot.
Dat klopt, SparSpaar, en het allerbelangrijkste puntje waar ik deze weken naar kijk alvorens naar de koop-knop te kijken zijn de bankcovenanten.
Om u maar een voorbeeld te geven. Woensdag gekeken naar Elementis, geconstateerd dat de daling (tot 18.6 pence) overblown was, en dat het bedrijf de covenanten niet zou schenden indien het dividend geschorst werd. Ik was zelf te laat om te kopen want de donderdag stonden ze na een uur meer dan 100% hoger. Maar voor mensen die het geduld hebben en die zichzelf wegwijs kunnen maken in financiële rapportage (en die toch thuis zitten te lanterfanten) kunnen dit gouden tijden zijn om na doorgedreven DD posities in te nemen.
Om u maar een voorbeeld te geven. Woensdag gekeken naar Elementis, geconstateerd dat de daling (tot 18.6 pence) overblown was, en dat het bedrijf de covenanten niet zou schenden indien het dividend geschorst werd. Ik was zelf te laat om te kopen want de donderdag stonden ze na een uur meer dan 100% hoger. Maar voor mensen die het geduld hebben en die zichzelf wegwijs kunnen maken in financiële rapportage (en die toch thuis zitten te lanterfanten) kunnen dit gouden tijden zijn om na doorgedreven DD posities in te nemen.
Het is gewoon nog veel te vroeg.
En pas begin april is mijn geplande herbalancering (door bijkopen) - die gewoon zal doorgaan
Edit: dit was géén reactie op post van Poldermol
En pas begin april is mijn geplande herbalancering (door bijkopen) - die gewoon zal doorgaan
Edit: dit was géén reactie op post van Poldermol
Laatst gewijzigd door JW1 op 21 maart 2020, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.