Weigering cash colruyt, apotheker,...
Re: Weigering cash colruyt, apotheker,...
Via betaalautomaten komen kassiers niet meer in contact met cash...dus ??
https://www.retaildetail.be/nl/news/foo ... ngswinkels
De kassiersters niet, dat klopt, maar ALLE klanten drukken nu wel hun vingers op dezelfde knoppenmovado schreef: ↑21 maart 2020, 18:18 Via betaalautomaten komen kassiers niet meer in contact met cash...dus ??
Dan kan je ze evengoed allemaal elkaar een hand laten geven ook eh....
Sommige maatregelen zijn toch écht niet doordacht hoor, sorry!
Betaalautomaten hebben geen knoppen. Je steekt er cash geld in en je krijgt wisselgeld terug. Het is geen Bancontact.
Munten worden bovenaan ingegooid, briefjes worden in de schuif daaronder gestoken. In de lade onderaan neem je je wisselgeld. Links is een schermpje waar op komt wat je moet betalen, wat je betaald hebt en hoeveel je terugkrijgt.
Munten worden bovenaan ingegooid, briefjes worden in de schuif daaronder gestoken. In de lade onderaan neem je je wisselgeld. Links is een schermpje waar op komt wat je moet betalen, wat je betaald hebt en hoeveel je terugkrijgt.
Laatst gewijzigd door Yaris op 21 maart 2020, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar goed dat ze nu geen cash meer aannemen.
Ik ga niet meer winkelen, maar zij altijd met de kaart betalen en dan liefst contactloos natuurlijk.
Ik ga niet meer winkelen, maar zij altijd met de kaart betalen en dan liefst contactloos natuurlijk.
Een betaalterminal kan je per dag x maal ontsmetten. Dat is niet praktisch noch haalbaar met contant geld. Betalen met de kaart is gewoon de betere keuze van 2 niet-perfecte oplossingen (cash vs. kaart). Voor blootstelling in de winkel als klant te vermijden tijdens het pinnen, kan je natuurlijk ook gewoon handschoenen aandoen, en deze na het winkelen weggooien. Doen wij ook.
De kassiersters in de Albert Heijn in Sint-Truiden zitten trouwens achter plexi, met handschoenen aan.
Denk dat heel die zaak nog niet uitgeklaard is. Hoe lang blijft het virus op door anderen aangeraakte voorwerpen zoals verpakkingen ? Op welke verpakkingen ? Bestaat de kans dat je door je eigen onhandigheid met een lading besmette artikelen thuis komt ? Overleeft het in de diepvriezer ? enz ...
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 21 maart 2020, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog veel onzekerheid inderdaad, maar HIER kan je al wat lezen erover...SparSpaar schreef: ↑21 maart 2020, 20:46 Denk dat heel die zaak nog niet uitgeklaard is. Hoe lang blijft het virus op door anderen aangeraakte voorwerpen zoals verpakkingen ? Op welke verpakkingen ? Bestaat de kans dat je met een lading besmette artikelen thuis komt ? Overleeft het in de diepvriezer ? enz ...
Besmetting door fysiek contact is niet helemaal uit te sluiten. Want bij een bakker zonder automatische deur moet je bijvoorbeeld de deur openen. Iedereen neemt de deur vast op ongeveer dezelfde plek. Tenzij alle klanten handschoenen dragen.
Ga volgende week winkelen (met wegwerphandschoenen) en zal het ganse zaakje dan 3 dagen in de auto laten liggen. Buiten koud genoeg.TooTall schreef: ↑21 maart 2020, 20:48Nog veel onzekerheid inderdaad, maar HIER kan je al wat lezen erover...SparSpaar schreef: ↑21 maart 2020, 20:46 Denk dat heel die zaak nog niet uitgeklaard is. Hoe lang blijft het virus op door anderen aangeraakte voorwerpen zoals verpakkingen ? Op welke verpakkingen ? Bestaat de kans dat je met een lading besmette artikelen thuis komt ? Overleeft het in de diepvriezer ? enz ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt me goede evolutie: cash afschaffen. Dan heb je meteen de drugshandel een flinke loer gedraaid en de zwarte economie in zijn geheel.vortex schreef: ↑21 maart 2020, 17:50Dit gaat de doodsteek voor cash geld zijn, let maar op, een goed excuus om het af te schaffen en het volk gaat er nog blij om zijn ook.Spruitekop schreef: ↑21 maart 2020, 17:20 Als ze geen cash uit mijn handen aanvaarden, dan aanvaard ik geen goederen uit hun handen.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Tevens hoop ik dat we ook 'grenzen sluiten' opnieuw normaal gaan vinden. Niet de landsgrenzen maar de buitengrenzen van Europa moeten sneller dicht bij onheil allerhande.
Indien Europa op 15 januari zijn buitengrenzen preventief had gesloten voor PERSONEN (niet voor goederen), dan waren we er beter aan toe geweest, niet?
Als één van die klanten op zijn handschoen hoest of niest ... Eén van de volgenden neemt de deur vast met handschoenen maar raakt nadien zijn gezicht aan.. Dan zit je even ver en ben je ook besmet
Nog geen uitvoerige studies hierover. Ik lees dat het virus op sommige oppervlakken weken kan overleven mits het in ideale omstandigheden (temperatuur en luchtvochtigheid) gebeurt.
Bij >50 graden sterft het virus, heb ik gelezen. Mijn sleutels gooi in regelmatig in een waterbadje van 60 graden bijgevolg. Of zelfs kokend water.
In de diepvries kan het virus volgens hetzelfde artikel overleven..
Zelf laat ik dingen ook dagen liggen. Zelfs de brieven die de postbode brengt.
Ik heb mijn handen nog nooit zo vaak gewassen en ontsmet. Ze zijn droog en ik krijg kloofjes.
Ik heb één keer elk pakje van de winkel gereinigd met een allesreiniger.. Geen zin meer om dat nog eens te doen.
Ik maak nu gebruik van 2 frigo's. Alles wat ik koop dat in de frigo moet gaat eerst in de quarantainefrigo voor een paar dagen. Daarna verhuist het naar de standaard frigo.
Alles wat non food is wordt ergens geplaatst en x dagen niet meer aangeraakt. Handen wassen na binnen afzetten en niets meer aanraken OF gewoon in de koffer laten zitten.
Ik loop rond met een klein flesje met alcohol (ontsmettingsalcohol + beetje aangelengd met jenever om minimum 70 graden te hebben) waarmee ik na ieder winkelbezoek of deurkruk die ik aanraak mijn handen ontsmet;
Thuis gebruik ik warm water en zeep.
In de deur van mijn auto staat een fles alcogel met pompje.
Ik denk soms ook dat ik overdrijf maar ... waar ligt de grens. Ik zie ze niet echt liggen op dit moment.
Gelijkaardige virussen overleven 3u in een frigo van 4° en tot 2 jaar in een diepvries van -20°.SparSpaar schreef: ↑21 maart 2020, 20:46 Denk dat heel die zaak nog niet uitgeklaard is. Hoe lang blijft het virus op door anderen aangeraakte voorwerpen zoals verpakkingen ? Op welke verpakkingen ? Bestaat de kans dat je door je eigen onhandigheid met een lading besmette artikelen thuis komt ? Overleeft het in de diepvriezer ? enz ...
https://english.alarabiya.net/en/featur ... xpert.html
Enkele dagen terug de resultaten gelezen van een studie van het huidige coronavirus en van alle materialen waarop ze getest hadden was bij kamertemperatuur koper het minst gunstige voor het virus. Daar kon het "slechts" 4u op overleven. Karton was 1 dag en plastic en inox 2-3 dagen. De dosis neemt wel af waardoor de kans op besmetting kleiner wordt na verloop van tijd.
Zeker! Ook voor hetgeen daar door Turkije werd doorgelaten!spaarfreakje schreef: ↑21 maart 2020, 21:19Indien Europa op 15 januari zijn buitengrenzen preventief had gesloten voor PERSONEN (niet voor goederen), dan waren we er beter aan toe geweest, niet?
We zitten met een nieuwe migratiestroom maar dat wordt goed stilgehouden!
In een diepvries tot 2 jaar? :O
Echt?
Eens flink hoesten in de frigo's van de Colruyt en in het najaar kunnen we lekker weer met z'n allen in quarantaine.
Echt?
Eens flink hoesten in de frigo's van de Colruyt en in het najaar kunnen we lekker weer met z'n allen in quarantaine.