Holdings
TIP
Re: Holdings
Hoe wordt die VIX bepaald denk je?
De VIX is een achterlopende indicator.
De VIX is een achterlopende indicator.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dreamy,dreamy schreef: ↑19 maart 2020, 00:05Ik blijf ook in holdings geloven, maar ik begrijp niet goed wat de tweede zin betekent.Jozefien1969 schreef: ↑18 maart 2020, 20:35 Holdings zijn en waren voor mij een meer veilige belegging dan ''losse aandelen'' en of fondsen.
Ik heb ervaren beleggers - niet online - gevraagd; niemand heeft dit ooit meegemaakt.
Iedere crisis is natuurlijk inderdaad anders, dus wat dat betreft heeft inderdaad niemand dit al meegemaakt, maar als het gaat om de ernst van deze crisis, dan is het voorlopig wat de beurs betreft nog niet erger dan de crisis van 2008/2009 (IMHO).
De tweede zin betekent dat ik ook nog contact heb met beleggers - niet online - m.a.w. die ik in de ogen kan zien! Verder ben ik heel blij met dit forum maar als een JW1 meent dat hij GOD is, word ik wel eens boos. Kritiek moet en mag er zijn; maar wel op een juiste manier. En zoals u zijn er meerdere mensen die moeite doen op dit forum waarvoor ik graag dank.
Ik heb fouten gemaakt, dat neem ik mezelf kwalijk. Waarom; ik had meer naar mijn gevoel moeten handelen en dat heb ik niet gedaan. Soms liet ik mij leiden door - mensen die het beter weten - ik ben immers een leek, maar dat is niet geheel waar. Ik denk overigens ook dat er geen echte academische studie is over ''aandelen'' vandaar dat ik het ''gokken'' noem.
Laat ik afsluiten met MOJO zijn laatste woorden: het gaat nog omlaag, hij of zij weet waarom; ik niet; ik weet alleen dat het omlaag gaat; wellicht volg ik de wereld te veel.
Merci en blijf allemaal gezond ik wil nog veel ''ruzie'' met jullie kunnen maken!
Ja, dat zal dan wel heel sneu zijn, maar de koersen gaan intussen wel omhoog.
Heel wat aandelen staan nu alweer tientallen procenten boven hun bodemkoersen van de afgelopen dagen.
Ik wil hiermee niet zeggen dat er vanaf nu geen scherpe correcties meer zullen komen, maar ik denk dat het best mogelijk is dat heel wat aandelen hun bodemkoers van dit jaar al achter de rug hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Allemaal diep droevig en Italië moet het maar zelf oplossen; waar zijn wij?
Allemaal diep droevig en Italië moet het maar zelf oplossen; waar zijn wij?
Dream on dreamy. SP500 terug meer dan 4% omlaag vandaag. Volgende halte zijn de Q1 resultaten.dreamy schreef: ↑20 maart 2020, 20:12Ja, dat zal dan wel heel sneu zijn, maar de koersen gaan intussen wel omhoog.
Heel wat aandelen staan nu alweer tientallen procenten boven hun bodemkoersen van de afgelopen dagen.
Ik wil hiermee niet zeggen dat er vanaf nu geen scherpe correcties meer zullen komen, maar ik denk dat het best mogelijk is dat heel wat aandelen hun bodemkoers van dit jaar al achter de rug hebben.
Time will tell! Ik kijk nog altijd naar GBL, dus ik zou best willen dat ze nog even tot onder de € 55 gaan dippen, maar ik heb echt het gevoel dat dit voorlopig niet meer gaat gebeuren.
ik weet niet of het nog gaat zakken; niemand weet het. Wat er nu gebeurt is zonder weerga. De impact op de economie is gigantisch, en in de VS moet het nog echt gaan beginnen. De koersen zijn al gezakt maar staan nu op niveau van eind 2018 toen men vreesde voor een recessie; terwijl we dat nu eigenlijk al zeker weten, alleen nog niet hoelang het gaat duren.
De bodem zal er zijn wanneer hier op het forum nauwelijks nog berichten te vinden zijn, behalve zij die bitter de handdoek in de ring gooien. Dat zal ongeveer samenvallen met moment dat er slecht nieuws blijft komen, maar de koersen nog nauwelijks negatief reageren. Wanneer je eigenlijk niet meer durft om te kopen, wanneer je vrouw vraagt of je het nu nog niet geleerd hebt om niet op de beurs te "spelen" (tenzij ze dat altijd zegt natuurlijk). We zijn zover nog niet; nog teveel mensen die de dip wel willen kopen.
Dus nu instappen met stevige bedragen lijkt me vroeg. Zelf heb ik al mijn teen in het water gestoken met klein bedrag, maar meer dan dat ga ik niet doen. Vaste maandelijkse aankoop met een beperkt bedrag blijft wel gewoon doorlopen.
De bodem zal er zijn wanneer hier op het forum nauwelijks nog berichten te vinden zijn, behalve zij die bitter de handdoek in de ring gooien. Dat zal ongeveer samenvallen met moment dat er slecht nieuws blijft komen, maar de koersen nog nauwelijks negatief reageren. Wanneer je eigenlijk niet meer durft om te kopen, wanneer je vrouw vraagt of je het nu nog niet geleerd hebt om niet op de beurs te "spelen" (tenzij ze dat altijd zegt natuurlijk). We zijn zover nog niet; nog teveel mensen die de dip wel willen kopen.
Dus nu instappen met stevige bedragen lijkt me vroeg. Zelf heb ik al mijn teen in het water gestoken met klein bedrag, maar meer dan dat ga ik niet doen. Vaste maandelijkse aankoop met een beperkt bedrag blijft wel gewoon doorlopen.
dat niemand het weet zou ik niet durven gezegd hebben
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik heb al GBL ingeslagen maar nu nog aan het denken om Brederode of Sofina ook aan te schaffen, maar kan maar niet beslissen welke Ik weet dat Brederode ook wel voor een deeltje Sofina bezit en ik heb al Shell aandelen... Dus dan maar misschien Sofina? help
Het beste wat je kan gaan doen als je je toch niet kan inhouden van te kopen is je portefeuille beschermen tegen verdere neerwaartse druk door hedgeposities op te voeren.
Dit is niet zoals 2008, dit keer is het anders. het is een pak erger en m.i. vergelijkbaar met de grote depressie van 1929-1932 toen de DJ zowat 80% van zijn waarde verloor t.o.v de piek.
Ik hoop dat ik fout ben, maar ik vrees ervoor
Dit is niet zoals 2008, dit keer is het anders. het is een pak erger en m.i. vergelijkbaar met de grote depressie van 1929-1932 toen de DJ zowat 80% van zijn waarde verloor t.o.v de piek.
Ik hoop dat ik fout ben, maar ik vrees ervoor
Pakketje SOFINA ingeslagen ...
Ik heb vandaag een koopporder ingelegd voor Sofina tegen € 152, maar ze staan daar intussen alweer een heel stuk boven.
Eens zien of ze die bodem nog gaan bereiken de komende tijd...
Eens zien of ze die bodem nog gaan bereiken de komende tijd...
ja ik wou ook kopen aan 162 vanmiddag maar is nu weer naar boven geschoten
-
- Hero Member
- Contacteer:
God weet alles; JW1 dus!
Mojo, zou u zo aardig willen zijn om uit te leggen wat hedgeposities zijn? Er zijn ook beleggers die beleggen in turbo’s; ik begrijp het niet; dus blijf ik er vanaf.
Ik vrees hetzelfde als u betreffende the US en blijf voorlopig aan de kant staan betreffende US aandelen.
Wat Europa betreft: koop ik voorzichtig holdings bij, die ik al had, en meer dan 50% zijn gedaald.
Uiteraard alleen holdings met een goed trackrecord. Om meer duidelijk te zijn: Een Sofina, Gbl, AvH, Gimv, Eurazeo, Brederode…etc. Waarom; om het gemiddelde omlaag te halen of omdat ik geloof in die holdings. Maar alvorens ik weer commentaar krijg; met geloven zul je het niet redden; mijn antwoord is: iedereen doet wat hij of zij denkt wat goed is.
Voor beginnende beleggers: Bovengenoemde holding zijn holdings die ik meteen zou kopen aan de huidige prijs. Ik koop ze nu bij om het gemiddelde omlaag te halen. Ik kan u geen raad geven, als blijf wachten.