Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Daar ben ik het mee eens. Als je om boodschappen ging was dat vorige week veiliger dan het volgende week zal zijn.spaarfreakje schreef: ↑22 maart 2020, 04:39
Eind volgende week MOGEN de rekken leeg zijn, want dan is het voor iedereen te gevaarlijk om nog uit zijn kot te komen.
De voorbije week was het wiskundig risico nog vrij beperkt hoor!!!!
Niet toevallig zie je nu al minder volk in supermarkten.
Als iedere Belg voor een maand inkoopt en men deed dat in enkele dagen tijd... Kunnen onze winkels dat aan ?
Voor hoe lang heeft de gemiddelde hamsteraar voorraad ingeslagen ?
Er staat spaargeld geniet op de rekeningen. Dat kan het probleem niet zijn.
Dan moeten ze alle karren ook ontsmetten, en al de produkten die in de winkel liggen want er zullen er wel zijn die iets vastnemen, en het terug leggen... NOU MOE..... je kan overdrijven, maar ook overdrijven hé....spaarfreakje schreef: ↑22 maart 2020, 05:10 1) Code intikken betekent vingertjes zetten op toetsen waar iedereen zijn vingertjes (met evt virussen) op zet hé, tenzij je liever met een flesje alcohol rondloopt en de toetsen eerst ontsmet :-)
2) De truk is om slechts een uur voor sluit te gaan winkelen. Je bent dan max met 10 klanten aanwezig en bij Delhaize zijn ze dan al aan het aanvullen voor de volgende dag, dus alles beschikbaar :-) NIET DOORZEGGEN want dan doet iedereen dat. Hoewel, mensen zijn gewoontebeesten: om 18u30 etenstijd (zeker in de week).
Om te overleven moet je een zonderling zijn, reken maar :-)
Er stond iets in de krant van een apotheker die oorstaafjes (met watten) gebruikt om de Bancontact te bedienen....
Geen slecht idee.. Dat kan je dan nog makkelijk in alcohol drenken ook.
Geen slecht idee.. Dat kan je dan nog makkelijk in alcohol drenken ook.
Overdrijf anders een beetje.
Ik ontsmet of was mijn handen niet vaker dan vroeger. Het is te zeggen; als ze vuil zijn, zoals gisteren, van on de tuin te werken. En op het werk, na toiletbezoek, in geval er nog iemand anders in de toiletten is (sociale controle). Anders loop ik die wasbak gewoon voorbij. Ik pis immers niet op mijn handen, daar is hij lang genoeg voor.
Ik ontsmet of was mijn handen niet vaker dan vroeger. Het is te zeggen; als ze vuil zijn, zoals gisteren, van on de tuin te werken. En op het werk, na toiletbezoek, in geval er nog iemand anders in de toiletten is (sociale controle). Anders loop ik die wasbak gewoon voorbij. Ik pis immers niet op mijn handen, daar is hij lang genoeg voor.
De gemiddelde wc papier paljas heeft voor 5 jaar wc papier ingeslagen. Dit was gisteren al merkbaar in de winkel. WC papier en keukenrollen nog voorradig een half uur voor sluitingstijd. Halfvolle melk en handzeep was wel allemaal weg , blijkbaar zijn de paljassen overgeschakeld op andere producten. De iets duurdere gevitaminizeerde melk was wel nog voorradig. Het mag dus allemaal niet te veel kosten bij die mannen.....
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het zal de meesten hier wel duidelijk zijn dat ik een ouderwetse zak ben. De boodschappen komen meestal op mijn vrouw haar nek terecht, maar doordat ze nu ook noodgedwongen thuis zit speelt haar hernia weer op. Teveel in de zetel zitten in deze quarantainetijden ...
Soit, ik ben naast ouderwets natuurlijk ook every inch a gentleman dus stel ik voor om zelf deze morgen naar Delhaize te trekken. Ik kan dat natuurlijk niet allemaal onthouden, vraag haar een lijstje te maken. 't Eerste dat erop staat: wc-papier
Wish me luck
Soit, ik ben naast ouderwets natuurlijk ook every inch a gentleman dus stel ik voor om zelf deze morgen naar Delhaize te trekken. Ik kan dat natuurlijk niet allemaal onthouden, vraag haar een lijstje te maken. 't Eerste dat erop staat: wc-papier
Wish me luck
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 22 maart 2020, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Net terug. Viel goed mee. Weinig volk, weinig lege schappen opgemerkt.
Ik dacht al van de spaargidsers kond te doen dat de West-Vlamingen toch meer immuun waren voor de hysterie dan de rest van het land, maar toen kwam ik aan het schap van het wc-papier ...
Eilaas: niets, noppes, nada, niente. Tot daar mijn vertrouwen in de nuchterheid van de Westfluut.
Voor wie er zijn voordeel mee doet: geen wc-papier meer in de Delhaize van Aartrijke. Volgens de winkeljuffrouw morgen weer aangevuld ...
Ik dacht al van de spaargidsers kond te doen dat de West-Vlamingen toch meer immuun waren voor de hysterie dan de rest van het land, maar toen kwam ik aan het schap van het wc-papier ...
Eilaas: niets, noppes, nada, niente. Tot daar mijn vertrouwen in de nuchterheid van de Westfluut.
Voor wie er zijn voordeel mee doet: geen wc-papier meer in de Delhaize van Aartrijke. Volgens de winkeljuffrouw morgen weer aangevuld ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dedjuu, ge zou voor minder het schijt ervan krijgen...CarpeNoctem schreef: ↑22 maart 2020, 11:39 Net terug. Viel goed mee. Weinig volk, weinig lege schappen opgemerkt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je contactloos betaalt met je smartphone (ipv met de kaart zelf), dan zal je boven de 25 euro je code moeten intikken op je EIGEN SMARTPHONE en dus niet op de terminal hé.Flame schreef: ↑20 maart 2020, 15:20Dacht al dat het ervan moest komen. Ze raden aan contactloos te betalen maar vanfa 25 euro moet je toch u code ingeven.Yaris schreef: ↑20 maart 2020, 14:50 De banken bestuderen hogere limieten voor contactloos betalen. Door de coronacrisis vragen steeds meer klanten de limiet al dan niet tijdelijk te verhogen. Dat vermijdt het risico op besmetting omdat je als klant dan minder vaak je code moet intikken op betaalterminals die ook door anderen worden gebruikt. (De Tijd)
Ik doe het nu vaker, ook voor bedragen boven de 100 euro in een supermarkt.
Bovendien kan je je kaart niet verliezen of vergeten, je hebt toch steeds je smartphone bij.
Alles op de smartphone, ook treinbiljet enz: ik ben er voorstander van
Je smartphone kan defekt geraken - platte battery - verloren - gestolen - slechte verbinding - Gsm netwerk overbelast
Als je dan geen bankkaart bij hebt, sta je daar..
Als je dan geen bankkaart bij hebt, sta je daar..
Voor het eerst heb ik een nieuwe kaart gekregen, waar de optie "contactloos betalen" opstaat.
Nml.: een nieuwe Argenta Mastercard.
Weet hier iemand hoe ik die functie kan uitzetten?
Ik vind dit niet direct terug op hun website (ook niet in de beveiligde zone).
Moet ergens op hun beveiligde website staan, bij "Instellingen voor betalen" of "Beheer kaart" of zoiets.
Maar waarom zou je die functie willen uitzetten? Nu met Corona raden de winkels je ten stelligste aan contactloos te betalen. Bij verlies of diefstal van je kaart kun je maximum 50 euro verliezen.
Maar waarom zou je die functie willen uitzetten? Nu met Corona raden de winkels je ten stelligste aan contactloos te betalen. Bij verlies of diefstal van je kaart kun je maximum 50 euro verliezen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 14 augustus 2020, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
hierzoNefertari schreef: ↑14 augustus 2020, 13:43Voor het eerst heb ik een nieuwe kaart gekregen, waar de optie "contactloos betalen" opstaat.
Maar waarom zou je dat in godsnaam doen?
Ik was vroeger ook geen voorstander van contactloos betalen maar nu bescherm je er zowel jezelf als de andere klanten mee.
Is er dan iets gewijzigd of is de functie verschillend voor de kaarten?Nefertari schreef: ↑14 augustus 2020, 13:43 Voor het eerst heb ik een nieuwe kaart gekregen, waar de optie "contactloos betalen" opstaat.
Bij de laatste kaart die ik kreeg van Argenta (de Maestro kaart en niet de Mastercard) moest je die functie juist activeren ipv de-activeren.
Ik heb ze ook niet geactiveerd.
Of beter, ik heb na ontvangst niets gedaan en deze functie op de maestrokaart werkt niet.
Lijkt me in de praktijk een niet vol te houden uitgangspunt.
Ik ontsmet bij het betreden van de winkel mijn handen met alcogel en na het inladen van de goederen en het terugzetten van de kar eveneens. Lijkt me ruim voldoende als handhygiëne.
Ik vraag me af, als je al de vrees koestert om via het kortstondig contact met het cijferklavier van een terminal besmet te geraken, hoe je daarvoor dan al die winkelprodukten in en uit je kar gekregen hebt.
En wat doe je dan, vanuit het oogpunt van 'bescherming' als het aankoopbedrag de limiet van de contactloze betaling overschrijdt?