Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Geen probleem JW, ik vatte het ook niet op als een direct weerwoord.
Kanttekening: ik heb uiteraard nog niet al mijn poeder verschoten. Ik ben bereid nogmaals 75k in mijn passive income portefeuille te storten (om zo af te ronden naar 250), maar dan is het vat wel af bij mij. Dus ben zeker niet all-in, daarover ben ik het met u eens dat het nog te vroeg is. En als ik/wij verkeerd ben/zijn, dan is het maar zo!
Kanttekening: ik heb uiteraard nog niet al mijn poeder verschoten. Ik ben bereid nogmaals 75k in mijn passive income portefeuille te storten (om zo af te ronden naar 250), maar dan is het vat wel af bij mij. Dus ben zeker niet all-in, daarover ben ik het met u eens dat het nog te vroeg is. En als ik/wij verkeerd ben/zijn, dan is het maar zo!
Telkens wanneer de koersen weer met 5% omlaag gaan ben ik blij dat ik nog een grote voorraad cash achter de hand heb om ooit bij te kopen.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Bel20 staat 10% hoger deze week. Zeg niet dat het niet terug omlaag kan, maar 't is zeker ook niet zo dat de koersen "telkens met 5% lager gaan". We gaan hier nog maanden last van hebben, maar zeer veel is reeds ingecalculeerd, en hetgeen niet is ingecalculeerd is een werkend antiviraal middel: die beursdag zou wel eens historisch kunnen worden.
Ik stel me gewoon de vraag of ik een bedrijf of een ETF voor minstens voor 5 jaar wil bijhouden aan een bepaalde waardering, en momenteel zie ik veel dat ik interessant vind. Cash wordt met het stimuluspakket minder waard, en ik kan de pakketten niet meer op 2 handen tellen. Cash is king voor levensbehoeften en werkingsmiddelen, maar als store of value zie ik toch betere opties (al dan niet met een mooi dividend).
Gokken op de bodem is altijd tricky. Kan gerust zijn dat de bodem net geweest is of er kan nog wat af.stockzombie schreef: ↑21 maart 2020, 20:20Bel20 staat 10% hoger deze week. Zeg niet dat het niet terug omlaag kan, maar 't is zeker ook niet zo dat de koersen "telkens met 5% lager gaan". We gaan hier nog maanden last van hebben, maar zeer veel is reeds ingecalculeerd, en hetgeen niet is ingecalculeerd is een werkend antiviraal middel: die beursdag zou wel eens historisch kunnen worden.
Ik stel me gewoon de vraag of ik een bedrijf of een ETF voor minstens voor 5 jaar wil bijhouden aan een bepaalde waardering, en momenteel zie ik veel dat ik interessant vind. Cash wordt met het stimuluspakket minder waard, en ik kan de pakketten niet meer op 2 handen tellen. Cash is king voor levensbehoeften en werkingsmiddelen, maar als store of value zie ik toch betere opties (al dan niet met een mooi dividend).
Klopt, cash is trash, aangezien de ECB weer stevig wat gaat bijdrukken.
Ingecalculeerd ? Amerika staat zelfs nog niet eens aan het begin van hun crisis ... rekening houdende met hun gezondheidssysteem (onbetaalbaar) en het leven van paycheck naar paycheck kunnen er weinig zich permitteren van thuis te blijven, dus gaan ze ziek werken en gaan ze de hele boel besmetten ... mocht alles dan toch nog enigszins meevallen dan beginnen we binnenkort aan het Zuidelijk halfrond en daarna terug naar het Noordelijk halfrond TOT er een werkend vaccin komt ...stockzombie schreef: ↑21 maart 2020, 20:20 We gaan hier nog maanden last van hebben, maar zeer veel is reeds ingecalculeerd, en hetgeen niet is ingecalculeerd is een werkend antiviraal middel: die beursdag zou wel eens historisch kunnen worden.
De economisch/humanitaire crisis zal daarna overgaan in een financiële crisis (bedrijven en particulieren betalen hun leningen niet meer af waardoor banken in de problemen komen) ... als het al niet tot oorlog zal komen gezien alle landen terugplooien op zichzelf ... wereldhandel zal in vraag gesteld worden ... enzovoorts, enzovoorts ... en dat allemaal door een klein beestje ... we zijn er nog heel ver van ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
slot vrijdag 13/3 2,728.93
slot vrijdag 20/3 2,771.49
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Bij de tijd Bel20 -5Dagen +9,3%, maar dat zal vanaf maandag ochtend zijn veronderstel ik. Soit vanaf het dieptepunt op maandag hebben we zelfs al bijna 15%. Heb Solvay gekocht aan 53,5 en al een stuk laten gaan vrijdag aan 78. Als ze terug naar 53,5 zouden gaan koop ik weer bij want aan die prijs zit ik liever in SOLB dan in cash.
Gelukkig zijn er velen die wel positief denken en met hoop bouwen aan de toekomst.geebee schreef: ↑21 maart 2020, 22:29Ingecalculeerd ? Amerika staat zelfs nog niet eens aan het begin van hun crisis ... rekening houdende met hun gezondheidssysteem (onbetaalbaar) en het leven van paycheck naar paycheck kunnen er weinig zich permitteren van thuis te blijven, dus gaan ze ziek werken en gaan ze de hele boel besmetten ... mocht alles dan toch nog enigszins meevallen dan beginnen we binnenkort aan het Zuidelijk halfrond en daarna terug naar het Noordelijk halfrond TOT er een werkend vaccin komt ...stockzombie schreef: ↑21 maart 2020, 20:20 We gaan hier nog maanden last van hebben, maar zeer veel is reeds ingecalculeerd, en hetgeen niet is ingecalculeerd is een werkend antiviraal middel: die beursdag zou wel eens historisch kunnen worden.
De economisch/humanitaire crisis zal daarna overgaan in een financiële crisis (bedrijven en particulieren betalen hun leningen niet meer af waardoor banken in de problemen komen) ... als het al niet tot oorlog zal komen gezien alle landen terugplooien op zichzelf ... wereldhandel zal in vraag gesteld worden ... enzovoorts, enzovoorts ... en dat allemaal door een klein beestje ... we zijn er nog heel ver van ...
Ik neem aan dat je je cash die je vanaf nu nog te besteden hebt dit jaar, zal opdelen in 12 delen?
Morgen kun je al starten met de eerste schijf, nu gebleken is dat de Republikeinse senator Richard Burr, die aanwezig is op de dagelijkse briefings van Trump door de veiligheidsdiensten, op 13/2 een groot deel van zijn aandelen verkocht heeft, terwijl hij een column schreef voor Fox, om uit te leggen dat dat Corona-virus niet zo erg is.
Zelf heb ik me tijdens crisis aan mijn plan gehouden. Zonder mij veel zorgen te maken dus plan werkt voor mij.
Schijf aangekocht als Iwda op -8%,-16%,-24%,-32% kwam.
Ook volgens plan op-32% overgschakeld op maandelijkse aankoop.
Samen met vriendin bekeken wat we maximaal in beurs willen steken en dit gedeeld door 24 om dit te kunnen spreiden over 2 jaar.
Probeer dus niet te timen want lukt me toch niet.
Schijf aangekocht als Iwda op -8%,-16%,-24%,-32% kwam.
Ook volgens plan op-32% overgschakeld op maandelijkse aankoop.
Samen met vriendin bekeken wat we maximaal in beurs willen steken en dit gedeeld door 24 om dit te kunnen spreiden over 2 jaar.
Probeer dus niet te timen want lukt me toch niet.
Laatst gewijzigd door Jarexx op 22 maart 2020, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Portefeuille: IWDA, cash
Nu risico's nemen zeer belastend? Hangt af van je time-frame: als je het geld 5 jaar kan missen is het absoluut niet belastend.
Toen Paul D'Hoore op nieuwjaar kwam zeggen beste jaar op de beurs was het veel belastender om liquide te zijn: weten dat je absoluut niet mag kopen op deze moment omdat je in een bull market zit.
Nu is het juist eenvoudig: geld dumpen in index fondsen, desnoods in twee keer, olie kopen en 5 jaar wachten.
Alle miserie ontstaat wanneer mensen in full bull market kopen.
En ja, de markt kan ook crashen. Maar is er binnen een jaar nog Corona? Enkel in de supermarkt waarschijnlijk.
Deflatie
Tijd om te kopen
Covid 19 crisis
Op middellange termijn kan "Hyperinflatie " ....
Corona crisis is niet meer dan het lont aan het kruitvat ( = internationaal monetair beleid sinds decennia)
Bankencrisis tot de "zoveelste macht"
Tijd om te kopen
Covid 19 crisis
Op middellange termijn kan "Hyperinflatie " ....
Corona crisis is niet meer dan het lont aan het kruitvat ( = internationaal monetair beleid sinds decennia)
Bankencrisis tot de "zoveelste macht"
Het is je goed recht om te dromen ... Ik laat je in je wereldje, ik bekijk het vanuit mijn (realistisch ?) standpunt, ik kan niet bedrogen worden, jij kan wel nog van je wolkje vallen.
Nochtans zou je afgaande op je nickname niet te dromerig mogen zijn (uit wikipedia : Iejoor : Deze vriend van Winnie is een pessimistische, sombere, oude, mooie, gedeprimeerde, grijze ezel)
Iemand die niet durft = zoveelste bewijs dat het koopjestijd is
geebee schreef: ↑22 maart 2020, 10:34Het is je goed recht om te dromen ... Ik laat je in je wereldje, ik bekijk het vanuit mijn (realistisch ?) standpunt, ik kan niet bedrogen worden, jij kan wel nog van je wolkje vallen.
Nochtans zou je afgaande op je nickname niet te dromerig mogen zijn (uit wikipedia : Iejoor : Deze vriend van Winnie is een pessimistische, sombere, oude, mooie, gedeprimeerde, grijze ezel)
En je kan ook niet winnen als de markten recoveren. Wat denk je dat er gebeurt mid volgende week als ze zeggen: het aantal besmettingen neemt af in België?
Back to 3.5