Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Waarom landen er nog steeds vluchten uit Spanje en Italie.. ik dacht dat alle grenzen dicht moesten.. morgens trouwens ook als ik kijk op site Zaventem uit Madrid en Rome:
https://www.brusselsairport.be/nl/passe ... s/arriving
Lees zojuist dat Nederland alle inkomende vluchten uit Spanje per direct verbiedt maar Belgie laat maar verder gebeuren.
Men gaat ze zelfs niet in quarantaine plaatsen. Toch totaal onverantwoord als je weet hoeveel besmettingen er zijn in die Zuiderse landen.
https://www.brusselsairport.be/nl/passe ... s/arriving
Lees zojuist dat Nederland alle inkomende vluchten uit Spanje per direct verbiedt maar Belgie laat maar verder gebeuren.
Men gaat ze zelfs niet in quarantaine plaatsen. Toch totaal onverantwoord als je weet hoeveel besmettingen er zijn in die Zuiderse landen.
Er is zonet nog een vlucht uit Amsterdam in Zaventem geland. KL 1733 om 22:30. Lijkt me niet echt zinvol voor de politie om dag en nacht aan de grens met NL te staan..
Per dode wereldwijd momenteel 90.000 mensen "opgesloten". Maar het kan blijkbaar nog erger:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180730_036 ... ieuw-virus
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Zal toch niet door Covid-19 komen, daar is dit virus te zwak voor.Spaarplan schreef: ↑21 maart 2020, 23:48 Per dode wereldwijd momenteel 90.000 mensen "opgesloten". Maar het kan blijkbaar nog erger:
Je hebt altijd doemdenkers. Net zoals die Amerikaanse journalist die zei dat er in de US alleen al 2 miljoen mensen zouden sterven. Ik moest daar eigenlijk best wel eens serieus om lachen hoor.
Als er al 2 miljoen Amerikanen besmet zouden geraken, dan zou ik dat al aan de extreem hoge kant vinden.
Als de quarantaine niet goed wordt opgevolgd kan 40-60% of meer besmet raken dus reken maar uit. In de VS zag ik gisteren nog dat ze in Florida met Spring Break op het strand zaten te feesten.. en die keren nadien dan terug naar al hun thuisstaten.. hoef je niet uit te leggen wat de gevolgen kunnen zijn.
Als ik naar de officiële dodencijfers kijk dan zie ik wereldwijd nog steeds 15.000 doden. Pas op, dat is veel hé! Maar als ik de berichten in dit topic las (2 maanden terug) dan zouden we er volgens de doemdenkers al niet meer geweest zijn! De helft van de wereldbevolking zou gestorven zijn tegen eind maart 2020.
We moeten serieus blijven hé. We halen trouwens nog niet eens de aantallen van een klassieke seizoensgriep. En nee, ik vergelijk het niet met de griep maar naar 'aantal besmettingen' en 'doden' liggen we er toch nog mijlenver vanaf hoor.
We moeten serieus blijven hé. We halen trouwens nog niet eens de aantallen van een klassieke seizoensgriep. En nee, ik vergelijk het niet met de griep maar naar 'aantal besmettingen' en 'doden' liggen we er toch nog mijlenver vanaf hoor.
Eergisteren meldde de burgemeester van Bergamo reeds een zeer hoog aantal overledenen thuis, vaak met als oorzaak ,'longontsteking' die niet toegeschreven werden aan corona. Als ik me niet vergis spreekt hij van drie keer meer overlijdens dan normaal, los van Corona (officieel).Maarten schreef: ↑21 maart 2020, 01:37
Exact. Corona sterfgevallen kunnen theoretisch over het hoofd gezien worden, maar dat zal maar zelden gebeuren want in principe wordt iedereen die opgenomen wordt met respiratoire klachten en koorts getest. Maar alle mensen met milde symptomen worden normaliter niet getest en gewoon naar huis gestuurd. Vandaar dat het aantal gekende besmette gevallen geen relatie meer heeft met het aantal effectieve besmettingen.
Gezondheidszorg is er toch wel ingestort,.. dat mag je toch stellen. Te weinig testcapaciteit ...
Er wordt te weinig getest omdat men in de ziekenhuizen pompt en verzuipt tegelijk.
De hoge mortaliteit in Italië is dan toch hoger dan vermoed of berekend. Niet alleen het aantal besmettingen wordt onderschat. Ook de mortaliteit. Het lijkt natte - vinger werk uit noodzaak.
Wtf gast ! (Zo zeggen jullie dat toch he ?)Kevva schreef: ↑22 maart 2020, 01:11 Als ik naar de officiële dodencijfers kijk dan zie ik wereldwijd nog steeds 15.000 doden. Pas op, dat is veel hé! Maar als ik de berichten in dit topic las (2 maanden terug) dan zouden we er volgens de doemdenkers al niet meer geweest zijn! De helft van de wereldbevolking zou gestorven zijn tegen eind maart 2020.
Even serieus blijven.. je hand op je hoofd leggen en voor de spiegel gaan staan. Jij voorspelde dat het ergens in januari nog een week zou duren en dan zou het vanzelf uitdoven. Zoek het maar op.
Absoluut niet zinvol. Die boetes van honderden euros daarentegen, heel zinvol, vooral voor de kassa dan toch.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
En als ge boetes oplegt aan Hollanders ..Weer euro's die in de kassa binnenkomen hier.
Meer dan de accijnzen op de brandstof die ze gingen kopen... en waarschijnlijk als het dispositief opgeheven is TOCH nog gaan kopen.
Twee keer winst.
Meer dan de accijnzen op de brandstof die ze gingen kopen... en waarschijnlijk als het dispositief opgeheven is TOCH nog gaan kopen.
Twee keer winst.
Ik had nog een vraagje want ik vind het antwoord nergens terug: mag ik nog dagelijks de wagen nemen om naar de VTM te rijden om het plebs te entertainen? Of naar De Afspraak?
Wacht nog maar even tot het virus zich verspreidt in Afrika en (zuid)-amerika. Er zullen een pak meer doden vallen dan. Die landen hebben immers amper ziekenhuiscapaciteit en beademingstoestellen. De situatie in Italië zal er snel tegen verbleken.Kevva schreef: ↑22 maart 2020, 01:11 Als ik naar de officiële dodencijfers kijk dan zie ik wereldwijd nog steeds 15.000 doden. Pas op, dat is veel hé! Maar als ik de berichten in dit topic las (2 maanden terug) dan zouden we er volgens de doemdenkers al niet meer geweest zijn! De helft van de wereldbevolking zou gestorven zijn tegen eind maart 2020.
De hand van God?CarpeNoctem schreef: ↑21 maart 2020, 08:35 De paus heeft aan God gevraagd om Covid-19 te stoppen met Zijn hand.
De laatste keer dat de hand van God iets gedaan heeft was in 1986:
De goal van de hand-van-God (Spaans: La mano de Dios) is een doelpunt (1-0) dat werd gescoord door Diego Maradona. Het doelpunt werd toegekend, hoewel het met de hand gescoord werd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hand-van-God-goal
Ook bij ons zien spoeddiensten opvallend minder "normale" patiënten. Dat er minder volk over de vloer komt met kleine problemen tot daar aan toe, maar er zouden ook minder hartaanvallen en beroertes binnen komen. Risico bestaat natuurlijk dat de chaos beelden van Italiaanse ziekenhuizen mensen afschrikt en daardoor niet of veel te laat naar een ziekenhuis gaan waardoor ook dat de mortaliteit doet stijgen.haelewyn schreef: ↑22 maart 2020, 06:41
Eergisteren meldde de burgemeester van Bergamo reeds een zeer hoog aantal overledenen thuis, vaak met als oorzaak ,'longontsteking' die niet toegeschreven werden aan corona. Als ik me niet vergis spreekt hij van drie keer meer overlijdens dan normaal, los van Corona (officieel).
Gezondheidszorg is er toch wel ingestort,.. dat mag je toch stellen. Te weinig testcapaciteit ...
Er wordt te weinig getest omdat men in de ziekenhuizen pompt en verzuipt tegelijk.
De hoge mortaliteit in Italië is dan toch hoger dan vermoed of berekend. Niet alleen het aantal besmettingen wordt onderschat. Ook de mortaliteit. Het lijkt natte - vinger werk uit noodzaak.