Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Gekocht aan 30 euro.
Nu al 40 euro.
Ik koop gewoon aandelen die onder hun 5 jaar koers zitten momenteel.. met die crisis recoveren die toch long term
Nu al 40 euro.
Ik koop gewoon aandelen die onder hun 5 jaar koers zitten momenteel.. met die crisis recoveren die toch long term
Idd, die gast moet buiten, zal de koers direct goed doen
Als ik hoor van mensen die in de frontlinie staan dat de maatregelen ten vroegste vanaf juni zullen verminderen, heb ik nog niet zoveel goede hoop voor inbev.
Hey . Nog nooit gehoord dat je moet kopen als je niet durft kopen. Warren buffet quote:
We simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful
We simply attempt to be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful
In België zijn de meeste cafés eigendom van de brouwerij. Iemand een idee hoe dat in andere landen werkt? Alleen al in België gaan er enorm veel cafés failliet gaan, dat voel je. Velen die twijfelden hebben nu een excuus en kunnen mss nog wat extra maarapen.
Dat zijn allemaal afnemers die stoppen en hiervoor zijn nog niet onmiddellijk vervangers gevonden. Prijzen van de panden gaan onder druk komen, maar ik vrees dat ook de prijzen van de producten onder druk gaan komen...
Dat zijn allemaal afnemers die stoppen en hiervoor zijn nog niet onmiddellijk vervangers gevonden. Prijzen van de panden gaan onder druk komen, maar ik vrees dat ook de prijzen van de producten onder druk gaan komen...
Veruit de overgrote meerderheid (dat zal wel een tautologie zijn) van dit forum denkt alleen maar aan bijkopen, bijkopen en nog eens bijkopen. Zijn dus greedy.
Tijd dus om fearful te zijn
Ik betwijfel ten zeerste of een meerderheid op dit forum alleen maar denkt aan bijkopen, laat staan een meerderheid in de wereld. Mocht dat zo zijn, dan zouden de prijzen ook niet dalen ...
Ik zie ook nog altijd veel meer doemberichten dan vrolijke "shoppen-shoppen-shoppen!!!"-berichten.
Ik vermoed ook dat sommige roepers hier eerder achter bevestiging zoeken, om toch te durven kopen
Mijn persoonlijke opinie: het zijn interessante tijden om bij te kopen, maar je moet er tegen kunnen dat er af en toe nog een duik zal genomen worden. Het kan nog even duren vooraleer je de vruchten kan plukken, maar het kan plots zeer snel gaan!
Dat klinkt als een horoscoop. Het ene kan, maar het andere ook
Maar... je hebt wel gelijk!
Maar... je hebt wel gelijk!
Om het even grof uit te drukken:voodoo schreef: ↑22 maart 2020, 13:30 In België zijn de meeste cafés eigendom van de brouwerij. Iemand een idee hoe dat in andere landen werkt? Alleen al in België gaan er enorm veel cafés failliet gaan, dat voel je. Velen die twijfelden hebben nu een excuus en kunnen mss nog wat extra maarapen.
Et alors?
Stel dat er een aantal cafés stoppen of failliet gaan: De mensen die in die cafés iets gingen drinken, die gaan nog steeds op café gaan. Dus ofwel gaan die naar een ander café en draait die een hogere omzet. Ofwel komt er een ander café in de plaats die het overneemt van de failliete.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik had ooit Nysrstar en was ook vol vertrouwen in dit bedrijf. Ik ben bang dat het met Ab InBev dezelfde kant uit gaat.
Is er eigenlijk bekend hoeveel % van de omzet gehaald wordt uit enerzijds horeca en anderzijds supermarkten/drankenhandels/... ?
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
ja, maar blijven dat Inbev cafés?anonymous schreef: ↑23 maart 2020, 08:46Om het even grof uit te drukken:voodoo schreef: ↑22 maart 2020, 13:30 In België zijn de meeste cafés eigendom van de brouwerij. Iemand een idee hoe dat in andere landen werkt? Alleen al in België gaan er enorm veel cafés failliet gaan, dat voel je. Velen die twijfelden hebben nu een excuus en kunnen mss nog wat extra maarapen.
Et alors?
Stel dat er een aantal cafés stoppen of failliet gaan: De mensen die in die cafés iets gingen drinken, die gaan nog steeds op café gaan. Dus ofwel gaan die naar een ander café en draait die een hogere omzet. Ofwel komt er een ander café in de plaats die het overneemt van de failliete.
Ze gaan toch wel goede promoties moeten doen naar beginnende café om hun te overtuigen voor hun te kiezen.
Hier in de buurt zie ik al meer en meer Cristal cafés (zie je zelfs aan de kust tegenwoordig) en ook zelfs primus...
Edit: voor "beginnende" of kleinere biermerken zijn er wel mogelijkheden binnenkort. Ook voor de Inbev's zijn er mogelijkheden uiteraard. Vele cafés die in faling gaan gaan te koop komen. Indien zijn nog vrij van brouwer zijn, ... .
Laatst gewijzigd door voodoo op 23 maart 2020, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Van iemand uit de sector vernomen dat retail zo'n 40% van de verkoop bedroeg bij hun. (geen idee of dat representatief is voor InBev)
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 15281.html
In Hongarije is de retail blijkbaar groter dan Horeca.
https://bbj.hu/economy/beer-sales-grow- ... ect_174877
edit; na wat grasduinen... Blijkbaar meer retail dan gedacht
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 58548.html
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik koop nu alleszins meer bier in de supermarktUmi schreef: ↑23 maart 2020, 10:17Van iemand uit de sector vernomen dat retail zo'n 40% van de verkoop bedroeg bij hun. (geen idee of dat representatief is voor InBev)
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 15281.html
In Hongarije is de retail blijkbaar groter dan Horeca.
https://bbj.hu/economy/beer-sales-grow- ... ect_174877
edit; na wat grasduinen... Blijkbaar meer retail dan gedacht
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 58548.html
Ook niet vergeten, de mensen drinken minder en minder. Door deze crisis gaan we weer zien hoe belangrijk het is om gezond te leven. Dus men gaat weer een pak minder zuipen. Ik drink al jaren niets meer, er gaan er velen mij volgens geloof mij.
Ook mensen die nu pas gaan zien hoe verslaafd / afhankelijk ze wel niet zijn gaan hun gedrag aanpassen. Dit gaat langer duren dan 1 zomer voor.
Ook mensen die nu pas gaan zien hoe verslaafd / afhankelijk ze wel niet zijn gaan hun gedrag aanpassen. Dit gaat langer duren dan 1 zomer voor.