SuperiorQuality: nieuwe aandelenportefeuille
TIP
Re: SuperiorQuality: nieuwe aandelenportefeuille
JPMorgan heeft vandaag de koersdoelen voor Rockwell Automation en Honeywell verlaagd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Zeer stevige reactie op een koersdoelverlaging amai. Naar sluiting toe zijn ze allemaal terug wat opgeveerd. Met United Tech en Honeywell de dag toch al zeer mooi geëindigd. Effect op de totale portefeuille is zeer klein, aangezien ik de posities niet meteen volledig inneem. Net voor sluiting ook nog een eerste pakket Fortinet gekocht aan $76,2. Toch boven Palo Alto verkozen wegens de sterkere balans en koersprestatie de laatste jaren. Waardering loopt toch +- gelijk.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ben je nog bij aan het kopen momenteel? Mag ik vragen over welke posities in jouw portefeuille je het meeste overtuigd bent? Ik ben namelijk ook aan het kijken om puur quality aandelen bij te kopen de komende weken/maanden. Uiteraard doe ik steeds eigen onderzoek, maar toch benieuwd van welke bedrijven je het meest van verwacht.
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Indien uw vraag aan mij gericht is: nee, ik koop niet bij (cash is ook maar 4%). Businessmatig zullen denk ik mijn informatieleveranciers (RELX, Wolters Kluwer, IHS Markit, Moody's, S&P Global) en software-ontwikkelaars (SAP, Adobe, OpenText, VMware, Autodesk, PTC) het best bestand zijn tegen corona. Hou er rekening mee dat indien de shutdowns van bedrijven vele maanden kunnen duren dat omzetdalingen van tientallen procenten voor mijn overige bedrijven dan mogelijk zijn. Vraag is wat dat dan met de cash flows zal doen. Voor de rest durf ik gezien de onzekerheid geen uitspraken doen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja vraag was op jouw gericht, bedankt voor het antwoord. Wat is jouw mening over Microsoft eigenlijk? Wordt deze ook niet beschouwd als een absoluut quality aandeel?
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Ja, en aan 22x de verwachte vrije kasstroom voor 06/2021 begint het al wat goedkoper te worden (maar eigenlijk nog te duur in vergelijking met andere aandelen). Wat mij een beetje stoort zijn een aantal van hun activiteiten waarvan ik liever zou hebben dat ze die niét hadden: LinkedIn, Xbox, Dynamics, Search en Surface (samen goed voor ong. 1/4 van de omzet). Voor mij zou Microsoft zich idealiter uitsluitend moeten focussen op Windows, Office en de Cloud.
Goed punt! Je ziet dat die aandelen ook inderdaad beter standhouden in deze tijden van crisis.
Ik zou graag WoltersKluwer bijkopen, maar het aandeel wil maar niet doorzakken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Stoort het je ook niet dat enkele bedrijven dividenden uitkeren? Dit is toch zonde door de dubbele belasting met Amerika?
Doe eens wat moeite.
Edit: eerste stukje PTC gekocht aan $47,9. Grootste deel vd omzet recurring en lijkt me zoals gpv al aanhaalde relatief ongevoelig voor de corona crisis. Nieuwe licenties worden hoogstens uitgesteld tot er meer zekerheid is. In hun recessie-scenario gaan ze uit van $700mio FCF in 2024. Dan koop je ze vandaag aan 8x die FCF. Ingenieurs op het werk zijn er alleszins wel over te spreken
Laatst gewijzigd door anonymous38476 op 23 maart 2020, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit is toch een compleet andere vraag, ik vraag namelijk of het hem niet stoort dat dit rendementsverlies is voor het bedrijf zonder dat wij als Belgen daar de volledige vruchten van plukken. Ik ben er vrij zeker van dat als één van deze bedrijven meer als 5% zou uitkeren dat dit een negatief criterium zou zijn voor gpv1.
Ik vermoed dat een qualitybelegger aandelen die 5% dividend uitkeren zal mijden als de pest. Je gaat juist op zoek naar bedrijven die de winst kunnen herinvesteren aan de hoge return on capital die de bedrijven doorgaans genereren.
Als er geen betere opportuniteiten zijn dan mogen dividenden gerust voor mij.woodenhome schreef: ↑23 maart 2020, 18:00 Dit is toch een compleet andere vraag, ik vraag namelijk of het hem niet stoort dat dit rendementsverlies is voor het bedrijf zonder dat wij als Belgen daar de volledige vruchten van plukken. Ik ben er vrij zeker van dat als één van deze bedrijven meer als 5% zou uitkeren dat dit een negatief criterium zou zijn voor gpv1.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@ gpv1
Zoek je ook naar Quality aandelen specifiek in groeimarkten?
Zoek je ook naar Quality aandelen specifiek in groeimarkten?
Niet in emerging markets, nee. Wel in sectoren waar lange-termijngroei redelijk verzekerd is.
@ gpv1
Valt Epiroc onder jouw criteria? Is spin-off van Atlas Copco, producent van Mijn-machines.
Valt Epiroc onder jouw criteria? Is spin-off van Atlas Copco, producent van Mijn-machines.