pensioenspaarfonds Bnp Paribas B Pension GROWTH
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: pensioenspaarfonds Bnp Paribas B Pension GROWTH
Als ik de koersen van de growth en de balanced fonsen vergelijk (de tijd) dan zie ik toch dat growth 5% meer gedeeld is dit jaar, en deze laatste 4 weken. Dus balanced doorstond de crisis beter dan growth. Wat zijn de getallen die jij ziet?Kevva schreef: ↑23 maart 2020, 01:03 De growth doet het in deze 'crisistijden' beter dan de balanced. Is er iemand die weet hoe een omschakeling zit van deze pensioenfondsen bij BNP Paribas?
Kan het fonds gewoon getransfereerd worden? Hou je alles bij maar start je volgend jaar in een nieuw fonds (growth)? Moet je in dit geval een 'bijkomend' pensioenfonds openen 'en vanaf 1/1/2021' in het nieuwe fonds storten? Of kan dit gewoon niet?
Ik denk dat bij een herstel de 'growth' sneller zal stijgen.
Van fondsen met meer aandelen (meer risico) kan verwacht worden dat ze de evolutie van de aandelenmarkt "dichter" volgen.
Ben je zeker dat je vandaag je risico wil vergroten door te "transferen" naar meer aandelen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zou vanaf 2021 willen overschakelen naar de Growth omdat ik dan weer economische groei verwacht (Growth zal hier naar mijn mening veel meer van profiteren). Maar ik wil geen 2 openstaande pensioenfondsen hebben staan. Zou handig zijn mocht dit zonder kosten getransfereerd kunnen worden binnen BNP Paribas.
Je kunt van variant veranderen wanneer je maar wil. Maar je moet in een pensioenspaarfonds storten en er voor de rest niet meer naar omzien. Het is niet de bedoeling dat je het ieder jaar naar een andere variant omzet naargelang de stemming op de beurs van dat ogenblik.