De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nee, daar durf ik me niet aan te wagen. Hoewel ik uiteraard altijd gelijk heb, en dit iets is waar in feite niemand ooit aan zou mogen twijfelen, maak ik nog steeds veel te veel fouten om met tips rond te strooien.
Ik kan enkel zeggen, leer de knepen van het waardebeleggen, zoek naar bedrijven waarvan je de activiteit begrijpt, bepaal de prijs die aandelen daarin voor jou waard zijn en wijk daar niet van af. Dit zijn speciale tijden om je erop toe te leggen en het te leren. Er gaan de komende jaren waarschijnlijk heel wat peukjes te vinden zijn die zomaar voor het oprapen liggen. Dit is één van die zeldzame keren dat ik 20 jaar jonger zou willen zijn (ik ben tevreden met wat ik achter me heb liggen), gewoon voor de opportuniteiten die zich nu gaan voordoen. Maar vergis je niet, dit worden ook woelige tijden, met voor iedere opportuniteit tientallen valkuilen die je permanent kunnen nekken. Succes aan iedereen die deze woeste zee gaat bevaren, zorg voor een goed schip anders verzuip je onderweg.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat altijd gelijk hebben is typisch mannelijk? Ik word er doodmoe van!GreenDean schreef: ↑23 maart 2020, 21:31Nee, daar durf ik me niet aan te wagen. Hoewel ik uiteraard altijd gelijk heb, en dit iets is waar in feite niemand ooit aan zou mogen twijfelen, maak ik nog steeds veel te veel fouten om met tips rond te strooien.
Ik kan enkel zeggen, leer de knepen van het waardebeleggen, zoek naar bedrijven waarvan je de activiteit begrijpt, bepaal de prijs die aandelen daarin voor jou waard zijn en wijk daar niet van af. Dit zijn speciale tijden om je erop toe te leggen en het te leren. Er gaan de komende jaren waarschijnlijk heel wat peukjes te vinden zijn die zomaar voor het oprapen liggen. Dit is één van die zeldzame keren dat ik 20 jaar jonger zou willen zijn (ik ben tevreden met wat ik achter me heb liggen), gewoon voor de opportuniteiten die zich nu gaan voordoen. Maar vergis je niet, dit worden ook woelige tijden, met voor iedere opportuniteit tientallen valkuilen die je permanent kunnen nekken. Succes aan iedereen die deze woeste zee gaat bevaren, zorg voor een goed schip anders verzuip je onderweg.
Maar stel u voor en u hoeft het zich niet voor te stellen het is helaas een feit. Hoe moeten de mensen overleven in Syrië?
Dubbel op gestraft?
Is het nog geen goede moment om UNH op te pikken?
Etf'en kopen en 20j chillen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ach, het is allemaal simpel toch?
Stel je voor je bent geboren in Syrië, goed opgeleid, maar geen mogelijkheid heb gehad om te vluchten: wellicht omdat geen enkel ander land u wilde toelaten. Ok, u heeft nog een dak over uw hoofd....meer niet. En dan komt corona nog op bezoek...gij wilt het toch niet meemaken.....hè
Stel je voor je bent geboren in Syrië, goed opgeleid, maar geen mogelijkheid heb gehad om te vluchten: wellicht omdat geen enkel ander land u wilde toelaten. Ok, u heeft nog een dak over uw hoofd....meer niet. En dan komt corona nog op bezoek...gij wilt het toch niet meemaken.....hè
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Jozefien,Jozefien1969 schreef: ↑23 maart 2020, 22:31 Ach, het is allemaal simpel toch?
wat heeft dat de beurs te maken?
Gaan we hier ook al beginnen sentimenteel doen?
Moment, ik ga mijn kleenex erbij nemen en een traantje wegpinken. Snif
Vind ik eigenlijk niet kunnen!
Dat hoort er bij.
Je legt een voetbalwedstrijd toch ook niet vroegtijdig stil omdat je aan het verliezen bent of je gaat toch ook het doel waarin jouw keeper staat wegnemen zodat de tegenpartij niet meer kan scoren?
Speel toch gewoon in op de kansen die zich aandoen op de beurs vandaag bloedrood koop , morgen groen verkoop je terug .
Vandaag opgekocht resultaat na uren
NRZ aan 5,25$ + 10,02%
ABBV aan 63,60$ + 3.60%
main aan 15,25 $ +5.68%
o aan 41,68$ +7,3%
wpc aan 42,90$ +3.75%
ozk aan 16,43$ kan niet verhandeld worden na beurs.
t aan 26.40$ +3%
al gezegd van de rabo certificaten ook wie gekocht heeft dan staat nu zo'n 7% hoger heeft een rente van 7% vast en heeft de kans al gehad om ze met 12% winst te verkopen en dan nog klagen dat de beurs zakt
Vandaag opgekocht resultaat na uren
NRZ aan 5,25$ + 10,02%
ABBV aan 63,60$ + 3.60%
main aan 15,25 $ +5.68%
o aan 41,68$ +7,3%
wpc aan 42,90$ +3.75%
ozk aan 16,43$ kan niet verhandeld worden na beurs.
t aan 26.40$ +3%
al gezegd van de rabo certificaten ook wie gekocht heeft dan staat nu zo'n 7% hoger heeft een rente van 7% vast en heeft de kans al gehad om ze met 12% winst te verkopen en dan nog klagen dat de beurs zakt
"Belgian market regulator bans short selling until April 17. Belgian financial supervisor FSMA said on Tuesday it had prohibited short selling on all stocks until April 17, to avoid “downward price spirals” that would prejudice market confidence, after Belgium announced a three-week lockdown."
Dat is om de markt te beschermen tegen de acties van enkelen.
Je mag in de bebouwde kom maar 50 km per uur rijden. Waarom niet 120? Vind ik eigenlijk niet kunnen! Als die hardrijder een fietser aanrijdt dan is dat jammer maar dat gebeurt nu eenmaal. Die fietser kende de risico's van zich in het verkeer te begeven. Had hij geen risico willen lopen dan had hij maar thuis moeten blijven.
Een vergelijking die nergens op slaat imo.
De spelregels worden hier veranderd tijdens het spelen van het spel. Verkeersregels zijn vast en veranderen niet. Of nu de zon schijnt, of het stormt: in de bebouwde kom zal de regel 50 km/u blijven gelden.
De spelregels worden hier veranderd tijdens het spelen van het spel. Verkeersregels zijn vast en veranderen niet. Of nu de zon schijnt, of het stormt: in de bebouwde kom zal de regel 50 km/u blijven gelden.
Als je per se wil shorten, er zijn nog genoeg andere markten om te shorten.
Dat weet ik zo niet. Shorters zijn geen aandeelhouders, ze doen dus niet mee aan het spel.
Natuurlijk veranderen de regels. Wat voordien een bebouwde kom was maakt men nu tot Zone 30. Waar er vroeger een lange rechte baan was legt men verkeersdrempels aan. Waar er teveel doden vallen past men het kruispunt aan (enfin, dat zou men toch moeten doen). Spelregels veranderen continue, zeker wanneer men ziet dat bepaalde spelregels een negatief effect hebben op het spel zelf.
Het gaat hier niet om het verkeer maar om de beurs. Ik ben absoluut geen shorter maar als dat een deel van de beurs is dan moet je dat in tact laten.
Zomaar ff +5,50% er bovenop. Je merkt toch wel dat de beurzen echt wel weer naar boven willen.