Holdings
TIP
Re: Holdings
Net gezien in hun wekelijkse nieuwsbrief dat GBL vorige week een pak meer eigen aandelen ingekocht heeft dan in de weken ervoor.
Hier ook Sofina, Ackermans & GBL aangeschaft.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Wat is mij nu afvraag is in hoeverre holdings in deze periode hun overtollige cash aan het werk zetten.
Berkshire Hathaway zou nu wel het één en ander moeten inkopen, anders kunnen ze na deze crisis onmiddelijk (eindelijk!) een (flink) dividend gaan betalen.
In België hielden in elk geval AvH en GBL flink wat cash achter de hand. AvH zou b.v. CFE of Leaseinvest kunnen hebben bijgekocht. GBL heeft blijkbaar eigen aandelen ingekocht, maar had voldoende middelen om ook andere aandelen (bij) te kopen.
Berkshire Hathaway zou nu wel het één en ander moeten inkopen, anders kunnen ze na deze crisis onmiddelijk (eindelijk!) een (flink) dividend gaan betalen.
In België hielden in elk geval AvH en GBL flink wat cash achter de hand. AvH zou b.v. CFE of Leaseinvest kunnen hebben bijgekocht. GBL heeft blijkbaar eigen aandelen ingekocht, maar had voldoende middelen om ook andere aandelen (bij) te kopen.
Berkshire dat een dividend uitbetaald? Over Munger's lijk.
Dat laatste zal niet zo lang meer duren... en - zoals ik al zei - als ze nu niet massaal aan het kopen slaan wanneer dan wel? Dan hebben ze echt geen excuus meer om geen dividend uit te keren en het geld gewoon op de bank te laten staan.
De reden waarom ze geen dividend uitkeren heeft daar niets mee te maken, dat is een princiepskwestie. Wie een dividend wilt, moet maar (een deel van) zijn aandelen verkopen. Wie zeg dat men niet reeds hier en daar iets heeft gekocht?
Niemand zegt dat (bij mijn weten), maar ik ben er toch niet helemaal gerust op en ik blijf erbij dat als ze er nu nog niet in slagen om die cashberg aan het werk te zetten , dat ze dan eindelijk een dividend zouden moeten gaan uitkeren.
Ik kan moeilijk geloven dat het principe is (geworden) dat ze een continu groeiende cashberg opbouwen die niets opbrengt. Het excuus tot nu toe was dat ze geen interessante beleggingen vonden en dat alles te duur was. Ik denk dus dat ze dat nu moeilijk kunnen blijven volhouden en ben daarom zeer benieuwd om te zien wat ze dan hebben aangekocht dit kwartaal.
Ik vermoed dat ze al heel wat eigen aandelen zullen ingekocht hebben. Berkshire heeft een aantal dagen de $180 heel goed vastgehouden. Bij elke dip er onder veerde het bijna onmiddellijk weer op.
Ik vrees vooral dat hij heel veel cash in de luchtvaartmaatschappijen en, God laat ons hopen van niet, Boeing gaat steken. Daar was al langer dan deze crisis speculatie over (hij kent de industrie zeer goed en bezit ook Precision Castparts, een toeleverancier). De huidige storm is in zijn ogen misschien ideaal om, a la Goldman Sachs in 2008, het bedrijf te redden. Ik overweeg om ze toch maar buiten te zwieren om de cash iets aan te vullen en een andere opportuniteit af te wachten. Behalve alle blootstelling aan luchtvaart bezit hij ook nog eens alle banken en Occidental Petroleum (waar hij eind 2019 nog een pak van heeft bijgekocht, bovenop de preferente aandelen bij de overname van Anadarko). Nog eens goed over nadenken.
Ik vrees vooral dat hij heel veel cash in de luchtvaartmaatschappijen en, God laat ons hopen van niet, Boeing gaat steken. Daar was al langer dan deze crisis speculatie over (hij kent de industrie zeer goed en bezit ook Precision Castparts, een toeleverancier). De huidige storm is in zijn ogen misschien ideaal om, a la Goldman Sachs in 2008, het bedrijf te redden. Ik overweeg om ze toch maar buiten te zwieren om de cash iets aan te vullen en een andere opportuniteit af te wachten. Behalve alle blootstelling aan luchtvaart bezit hij ook nog eens alle banken en Occidental Petroleum (waar hij eind 2019 nog een pak van heeft bijgekocht, bovenop de preferente aandelen bij de overname van Anadarko). Nog eens goed over nadenken.
Het begint er inderdaad meer en meer op te lijken dat de beste tijden van Berkshire Hathaway defititief achter ons liggen. Warren Buffett heeft dit ook zelf bevestigd met als reden de huidige omvang van het bedrijf.
Misschien dat deze crisis zo'n beetje de laatste kans is om de presaties van de laatste tijden weer wat recht te trekken.
Misschien dat deze crisis zo'n beetje de laatste kans is om de presaties van de laatste tijden weer wat recht te trekken.
Binnen enkele weken zal blijken wat /of Warren Buffet heeft ondernomen tijdens deze neergang.Als hij nu niet minstens 40a50 mld van z'n caschberg aan het werk heeft gezet(wanneer dan wel?) hoeft het niet meer voor mij.Dan vliegen na 20 jaar de brk. aandeeltjes ten huize carnaygee buiten.Een eventueel dividend die dan zou moeten volgen moet ik niet.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Zelf maandag ook wat GBL opgepikt
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij was Berkshire al gezakt naar Usd 161,00. Nog te hoog; ingezet op Usd 138,00…..
Indien Buffet aandelen Boeing koopt, is het goed voor mij; ik zou ze niet kopen; hij zal beter weten dan ik ooit. Ik zwier ze dan ook niet buiten, ik koop bij wanneer ze daarop staan!!!! Buffet doet het beter dan zum beispiel een IWDA, ondanks dat hij zijn eega liet weten dat zij na zijn overlijden beter een indexfonds kon kopen.
Banken koop ik ook niet; en als ik ze al heb, heb ik me weer laten verleiden door de ‘’experts’’. Ik trap er niet meer in…en volg mijn ‘’gevoel’’. Ik herhaal het duizend keer per dag voor mezelf!! *wink*
Gewoon holdings kopen die een goed trackrecord hebben, zijn mensen die meer weten dan u en vooral ik. Alle andere aanbiedingen zijn gemaakt om er zelf aan te verdienen.
Indien Buffet aandelen Boeing koopt, is het goed voor mij; ik zou ze niet kopen; hij zal beter weten dan ik ooit. Ik zwier ze dan ook niet buiten, ik koop bij wanneer ze daarop staan!!!! Buffet doet het beter dan zum beispiel een IWDA, ondanks dat hij zijn eega liet weten dat zij na zijn overlijden beter een indexfonds kon kopen.
Banken koop ik ook niet; en als ik ze al heb, heb ik me weer laten verleiden door de ‘’experts’’. Ik trap er niet meer in…en volg mijn ‘’gevoel’’. Ik herhaal het duizend keer per dag voor mezelf!! *wink*
Gewoon holdings kopen die een goed trackrecord hebben, zijn mensen die meer weten dan u en vooral ik. Alle andere aanbiedingen zijn gemaakt om er zelf aan te verdienen.
Ik heb al gimv , gbl ,Tubize, KBC ancorra in mijn Port .
Gezien de huidige crisis zou ik graag nog eentje binnen doen maar twijfel tussen sofina of brederode
Wat is jullie gedacht hiervan ?
Gezien de huidige crisis zou ik graag nog eentje binnen doen maar twijfel tussen sofina of brederode
Wat is jullie gedacht hiervan ?