De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Heb "maar" een stijging van 9% nodig voor mijn port om terug op een mooie lange termijns CAGR te komen van ~7,2%.
En heb 24% stijging nodig om de CAGR naar 10% te tillen.
Gezien de afstand tot de koersdoelen lijkt het allemaal wel goed mogelijk.
En heb 24% stijging nodig om de CAGR naar 10% te tillen.
Gezien de afstand tot de koersdoelen lijkt het allemaal wel goed mogelijk.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Goh. In deze tijden is een verbod niet onlogisch. Voor de rest ben ik tegen het verbod, hoewel ik ze meestal haat, lolYaris schreef: ↑24 maart 2020, 02:46"Belgian market regulator bans short selling until April 17. Belgian financial supervisor FSMA said on Tuesday it had prohibited short selling on all stocks until April 17, to avoid “downward price spirals” that would prejudice market confidence, after Belgium announced a three-week lockdown."
Dat is om de markt te beschermen tegen de acties van enkelen.
Je mag in de bebouwde kom maar 50 km per uur rijden. Waarom niet 120? Vind ik eigenlijk niet kunnen! Als die hardrijder een fietser aanrijdt dan is dat jammer maar dat gebeurt nu eenmaal. Die fietser kende de risico's van zich in het verkeer te begeven. Had hij geen risico willen lopen dan had hij maar thuis moeten blijven.
1 ding is zeker: men pompt momenteel miljarden (van de belastingbetaler) in de beurzen. De rekening volgt. En door de inflatie en de opbrengst op de spaarrekening wordt men al veel armer.
De banken gaan nu de burgers helpen nadat de burgers de banken hielpen..hahahahaa
De banken gaan nu de burgers helpen nadat de burgers de banken hielpen..hahahahaa
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 24 maart 2020, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen enkele vishandelaar werkt op die manier, en elke visgroothandel zal je de deur wijzen als je met dergelijk voorstel afkomt. Wil je de vissen van de groothandel verkopen, dan zal je ze eerst zelf moeten aankopen. Het moment van betaling speelt daarin geen rol, want op voorhand overeengekomen, en zelfs op de termijnen staan ook contractuele en wettelijke wettelijke regelingen. Je mag bvb zelfs geen grotere hoeveelheden vis aankopen puur omdat de prijs gunstiger geworden is.ldwjr schreef: ↑24 maart 2020, 15:52 Indien je de vismarkt beter begrijpt dan de aandelenmarkt, zal ik het zo moeten uitleggen... Je kan van een visgroothandel wat vissen lenen om op de kleine markt te verkopen, op voorwaarde dat je hem later betaalt aan de prijs die dan van toepassing is...
Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen...?
Zijn er vissenfutures? Welke ticker? KBJ? SCHO?sintorama schreef: ↑24 maart 2020, 16:23Geen enkele vishandelaar werkt op die manier, en elke visgroothandel zal je de deur wijzen als je met dergelijk voorstel afkomt. Wil je de vissen van de groothandel verkopen, dan zal je ze eerst zelf moeten aankopen. Het moment van betaling speelt daarin geen rol, want op voorhand overeengekomen, en zelfs op de termijnen staan ook contractuele en wettelijke wettelijke regelingen. Je mag bvb zelfs geen grotere hoeveelheden vis aankopen puur omdat de prijs gunstiger geworden is.ldwjr schreef: ↑24 maart 2020, 15:52 Indien je de vismarkt beter begrijpt dan de aandelenmarkt, zal ik het zo moeten uitleggen... Je kan van een visgroothandel wat vissen lenen om op de kleine markt te verkopen, op voorwaarde dat je hem later betaalt aan de prijs die dan van toepassing is...
Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen...?
ZALM en HRNG.
Als je de beurzen mag geloven is de coronacrisis opgelost door onze stroman Jerome Powell en opperhoofd Trump.
Wij maar sukkelen met social distancing, lockdowns, Chloroquine en geklap om 20u.
Allemaal voor niets, blijkt dat deze virus als de dood is voor ongelimiteerd geld.
Kent iemand Draghi's telefoonnummer?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Ik snap nu waarom men zegt dat je met uitstappen altijd verliest omdat je de grootste stijgingsdagen mist..
Ben van gisteren -4% op men portfolio naar +10% gegaan, en dat op 1 dag nog midden in de crisis...
Wel groot deel van men port in Shell geïnvesteerd en dat heeft vandaag wel serieus opgeleverd.
(Netto zit ik nog wel op een 5 a 8% verlies want ben aan het begin met verlies uitgestapt in bepaalde aandelen omdat ik te vroeg in de crash ben ingestapt in een paar falling knives (Ageas, Ab Inbev, ..). Uiteindelijk wel goed aan gedaan want ze zijn verder ingestort, maarja het verlies is er.
Ook te vroeg ingestapt bij Basic Fit, daar zit ik nog met een gak van 14,75 en iets van een 18% verlies.
Ik ben voor het eerst zelf beginnen beleggen net voor deze crisis dus eig op een heel slecht punt. Hierdoor op korte tijd een grote hap verlies gemaakt, hetwelke ik nu probeer terug te verdienen (met winst) door te leren van mijn eerdere fouten en slimmer te beleggen. Het is al een wilde rit geweest moet ik zeggen. Van een vuurdoop gesproken...
Nu is mijn grootste vraag of ik nu wat zou verkopen na deze belachelijke dagwinst om wat winst te nemen, of mijn long positie aanhouden.
Ik heb in de volatiele markten de voorbij weken al een paar keer proberen handelen op short termijn maar dat draaide zelden goed uit. Als Shell zijn dividend behoudt is dit ook een lucratief aandeel om te houden op lange termijn. Als we morgen weer dalen naar 11-12 laat ik natuurlijk een grote hap winst verdampen...
Spannende tijden!
Ben van gisteren -4% op men portfolio naar +10% gegaan, en dat op 1 dag nog midden in de crisis...
Wel groot deel van men port in Shell geïnvesteerd en dat heeft vandaag wel serieus opgeleverd.
(Netto zit ik nog wel op een 5 a 8% verlies want ben aan het begin met verlies uitgestapt in bepaalde aandelen omdat ik te vroeg in de crash ben ingestapt in een paar falling knives (Ageas, Ab Inbev, ..). Uiteindelijk wel goed aan gedaan want ze zijn verder ingestort, maarja het verlies is er.
Ook te vroeg ingestapt bij Basic Fit, daar zit ik nog met een gak van 14,75 en iets van een 18% verlies.
Ik ben voor het eerst zelf beginnen beleggen net voor deze crisis dus eig op een heel slecht punt. Hierdoor op korte tijd een grote hap verlies gemaakt, hetwelke ik nu probeer terug te verdienen (met winst) door te leren van mijn eerdere fouten en slimmer te beleggen. Het is al een wilde rit geweest moet ik zeggen. Van een vuurdoop gesproken...
Nu is mijn grootste vraag of ik nu wat zou verkopen na deze belachelijke dagwinst om wat winst te nemen, of mijn long positie aanhouden.
Ik heb in de volatiele markten de voorbij weken al een paar keer proberen handelen op short termijn maar dat draaide zelden goed uit. Als Shell zijn dividend behoudt is dit ook een lucratief aandeel om te houden op lange termijn. Als we morgen weer dalen naar 11-12 laat ik natuurlijk een grote hap winst verdampen...
Spannende tijden!
Indien er een akkoord komt tussen republikeinen & democraten in de VS dan hebben we morgen minstens nog zo 1 dagje.
Dan nog een akkoord tussen Saudi Arabië & Rusland ivm olieprijs.
Dat hopelijk voor de eerste Corona dode in de VS zodat we tijdig en maximale winst kunnen nemen voor het deels instort.
Dan nog een akkoord tussen Saudi Arabië & Rusland ivm olieprijs.
Dat hopelijk voor de eerste Corona dode in de VS zodat we tijdig en maximale winst kunnen nemen voor het deels instort.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Voor de visfanaten:BEspaar schreef: ↑24 maart 2020, 16:26Zijn er vissenfutures? Welke ticker? KBJ? SCHO?sintorama schreef: ↑24 maart 2020, 16:23
Geen enkele vishandelaar werkt op die manier, en elke visgroothandel zal je de deur wijzen als je met dergelijk voorstel afkomt. Wil je de vissen van de groothandel verkopen, dan zal je ze eerst zelf moeten aankopen. Het moment van betaling speelt daarin geen rol, want op voorhand overeengekomen, en zelfs op de termijnen staan ook contractuele en wettelijke wettelijke regelingen. Je mag bvb zelfs geen grotere hoeveelheden vis aankopen puur omdat de prijs gunstiger geworden is.
Ik werk toevallig voor een visveiling en de prijzen gaan van -35% tot -70% tot soorten die zelf helemaal niet meer verkocht geraken.
Kabeljauw is trouwens COD en schol is PLE
Tot zover deze waardeloze input :p
Na de paniekverkopen volgen de paniekaankopen, schrik om de rebound niet mee te hebben ...
Toch geen kat die zich laat vangen aan deze absurde stijgingen in de US? Het drama moet daar nog beginnen, en Trump spreekt al over een downsizen van de social distancing...
Gisteren IWDA gekocht aan 40 euro. Waarom je vandaag zou kopen is me een raadsel. Vroeg of laat valt Trump door de mand.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Plots sterk stijgende beurzen na een sterke daling doet kopen. De schrik om de mooiste winsten van de rebound te missen.
Verder kijken de beurzen reeds een aantal weken verder.
Verder kijken de beurzen reeds een aantal weken verder.
Nee, hij spreekt eerder over de social distancing te behouden, samen met nog andere maatregelen, zonder de economie te vernietigen. Meer inzetten op testen, zodanig dat men de besmette en niet besmette kan uit elkaar halen. Kunnen de niet besmetten terug werken en aan de economie deelnemen.
Gaan ze de lock down hier nog 10 jaar volhouden of wat?