De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wel potvolkoffie, dat wij hier nog niet aan gedacht hebben! Wonderbaarlijk eenvoudig, die domme Europeanen en Chinezen toch... Probleem opgelost, kopen maar!
En ondertussen blijven verkiezingsrally's houden voor 10 duizenden, een echt genie die man
Sinds 13 Maart heeft hij al zijn verkiezings rally's afgezegd.
Gewoon huis, auto, enz verkopen en massaal in aandelen steken.
De Fed en ECB stimuleren toch tegen de sterren op.
De Fed en ECB stimuleren toch tegen de sterren op.
Elke goeie rampenfilm begint met politici die wetenschappers en artsen negeren...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er valt iets te zeggen voor trump zijn visie. Veel Amerikanen zonder werk vallen op niets terug en hebben torenhoge schulden af te bouwen.
Op voorwaarde natuurlijk dat mensen echt social distancing doen, en anders allemaal mondmaskers dragen in de fabriek en dergelijke... Mogelijks voldoende om het virus daar af te remmen. Door hier direct "drastische maatregelen" en "angst aan te jagen" in de media zijn we er toch maar in geslaagd om de mentale knip te maken om de maatregelen wel degelijk na te leven. Vrees dat ze in de US beperkte maatregelen minder gaan naleven.
We kunnen niet een jaar met 1 miljoen tijdelijk werklozen blijven ....
.Aan het tempo nu in Belgie, bouwen we weinig immuniteit op en gaan we lang met maatregelen zitten en lang met weinig (gehospitaliseerde) covid zieke gevallen.
Versoepeling zal pas beginnen als:
- De uitstroom vs instroom in de ziekenhuizen hoger/gelijkmatig loopt
- Ziekenhuiscapaciteit uitgebreid is
- Ziekenhuizen aanpassingen doorgevoerd hebben (vuile en propere zone)
- Voldoende testmateriaal aanwezig is
- Voldoende beschermingskledij/maskers aanwezig is (ook voor bepaalde bedrijven)
- Er een plan is om tijdelijk werklozen terug op het werk te krijgen en winkels met regels kunnen opengaan
Beurs timen...succes...
Op voorwaarde natuurlijk dat mensen echt social distancing doen, en anders allemaal mondmaskers dragen in de fabriek en dergelijke... Mogelijks voldoende om het virus daar af te remmen. Door hier direct "drastische maatregelen" en "angst aan te jagen" in de media zijn we er toch maar in geslaagd om de mentale knip te maken om de maatregelen wel degelijk na te leven. Vrees dat ze in de US beperkte maatregelen minder gaan naleven.
We kunnen niet een jaar met 1 miljoen tijdelijk werklozen blijven ....
.Aan het tempo nu in Belgie, bouwen we weinig immuniteit op en gaan we lang met maatregelen zitten en lang met weinig (gehospitaliseerde) covid zieke gevallen.
Versoepeling zal pas beginnen als:
- De uitstroom vs instroom in de ziekenhuizen hoger/gelijkmatig loopt
- Ziekenhuiscapaciteit uitgebreid is
- Ziekenhuizen aanpassingen doorgevoerd hebben (vuile en propere zone)
- Voldoende testmateriaal aanwezig is
- Voldoende beschermingskledij/maskers aanwezig is (ook voor bepaalde bedrijven)
- Er een plan is om tijdelijk werklozen terug op het werk te krijgen en winkels met regels kunnen opengaan
Beurs timen...succes...
Aandelen beginnen op wc papier te lijken, zo in trek.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dus wat is dit nu? Is plots alles genezen, de beurs volop aan het stijgen? Berenmarkt al voorbij, heb ik de boot gemist om in te stappen?
Nogmaals, de beurzen lopen steeds een aantal weken voor.
Na paniekverkopen volgen altijd paniekaankopen, om die reden heb je steeds de sterkste stijgingen na de sterkste dalingen.
Of dit de bodem was weet niemand.
Na paniekverkopen volgen altijd paniekaankopen, om die reden heb je steeds de sterkste stijgingen na de sterkste dalingen.
Of dit de bodem was weet niemand.
Goh, het staat nog altijd aan de lage kant hoor.
Ik ben wel (al eerder) ingestapt waardoor ik eerst nog een dipje heb gezien, maar momenteel staat alles (behalve ab inbev) al in 't groen.
Ik ben wel (al eerder) ingestapt waardoor ik eerst nog een dipje heb gezien, maar momenteel staat alles (behalve ab inbev) al in 't groen.
Moeilijk te zeggen. Het lijkt er alleszins op dat de eerste afprijzigen voorbij zijn. Je koopt vandaag nog altijd met korting, maar wat minder dan een paar dagen geleden. Er kan uiteraard nog altijd een 2de prijzenslag volgen wanneer dramatische bedrijfsresultaten beginnen binnen te sijpelen. Ik blijf regelmatig kleine hapjes bijkopen, stijgt de beurs dan profiteer ik (een beetje) mee, daalt de beurs dan heb ik nog wat reserve om bij te kopen aan hogere korting.
Kan een dead cat bounce zijn. Kan terug beginnen stijgen. Who knows? Het is in ieder geval nog altijd een stuk lager dan een maand geleden.
Die dode kat heeft al dikwijls gebounced.
of een omgekeerde kaars ...