Corona-virus.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Een Belgisch marineschip keert versneld terug naar Zeebrugge om daar 14 dagen in quarantaine te gaan. Blijkbaar is er een militair positief getest op Corona.
Wel raar, want het schip had laatst aangemeerd in Spanje...in februari...
Dat stemt tot nadenken ivm de incubatietijd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ze hadden beter zoals Bart de Wever gedaan, de bordelen gesloten in SpanjeSpruitekop schreef: ↑25 maart 2020, 23:42 Een Belgisch marineschip keert versneld terug naar Zeebrugge om daar 14 dagen in quarantaine te gaan. Blijkbaar is er een militair positief getest op Corona.
Een beetje goed nieuws ?
HLN: 'Vier op de tien voelt zich neerslachtiger dan voor de coronacrisis: “We moeten dit goed in het oog houden”
m.a.w. zes op de tien gaat er op vooruit
HLN: 'Vier op de tien voelt zich neerslachtiger dan voor de coronacrisis: “We moeten dit goed in het oog houden”
m.a.w. zes op de tien gaat er op vooruit
Zou het kunnen dat op pakweg 20/02 een marinier besmet geraakt. Dit op 26/02 echt uitbreekt bij hem, maar hij geen last symptomen hiervan heeft. Dit dan op 10/03 doorgeeft aan collega, zelfde verhaal om dan op 20/03 een collega te treffen die wel symptomen heeft en die getest wordt?
Dat lijkt me waarschijnlijker dan een incubatietijd van een maand.voodoo schreef: ↑26 maart 2020, 08:42 Zou het kunnen dat op pakweg 20/02 een marinier besmet geraakt. Dit op 26/02 echt uitbreekt bij hem, maar hij geen last symptomen hiervan heeft. Dit dan op 10/03 doorgeeft aan collega, zelfde verhaal om dan op 20/03 een collega te treffen die wel symptomen heeft en die getest wordt?
Als ze nu eens dat heel schip testen, belgië heeft voorlopig toch geld en tests genoeg, dan kunnen we ons al een beeld vormen. Misschien is de helft of meer van dat schip besmet en heeft er maar eentje symptomen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als je leest dat 10pct van patiënten op spoed, die daar niet voor Corona zijn maar voor andere zorgen, toch positief testen, dan kan het heel goed zijn dat ik het ook heb. En om de een of andere reden er geen last van heb dus, maar wel anderen kan aansteken. 1,5 m afstand is dus wel heel begrijpelijk!
Ik vraag me af of je de immuniteit van iemand kan testen.
Met andere woorden : of hij het al gehad heeft zonder het zelf te weten, maar nu volledig hersteld is.
Met andere woorden : of hij het al gehad heeft zonder het zelf te weten, maar nu volledig hersteld is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's een heel goed idee, maar zoals we onze politici kennen...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben daar eigenlijk ook heel nieuwsgierig naar. Volgens mij lopen er hier zo al enkele tienduizenden rond.
En dat zou heel goed nieuws zijn.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 26 maart 2020, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat was een test op 50 personen waarvan er 5 positief bleken ... om dit nu al direct te veralgemenen is te vroeg hoor ... zoals ik al een aantal weken geleden hier eens postte zouden ze een willekeurig staal van de bevolking moeten testen en daarvan de resultaten bekijken, men zou hier héééééél veel kunnen uit leren.voodoo schreef: ↑26 maart 2020, 09:04 Als je leest dat 10pct van patiënten op spoed, die daar niet voor Corona zijn maar voor andere zorgen, toch positief testen, dan kan het heel goed zijn dat ik het ook heb. En om de een of andere reden er geen last van heb dus, maar wel anderen kan aansteken. 1,5 m afstand is dus wel heel begrijpelijk!
Lees je bewust enkel de eerste inleidende zin?GreenDean schreef: ↑25 maart 2020, 19:06 Ik heb dat artikel, na uw laatste post, in 3 verschillende browsers geopend omdat ik inderdaad soms wel eens een figuur of grafiek niet te zien krijg. Bij de link die u gaf krijg ik 3x hetzelfde, en geen enkele figuur.
Dit is wat ik in de eerste zin lees: "In the night of February 20, 2020, the first case of novel coronavirus disease (COVID-19) was confirmed in the Lombardy Region, Italy."
In de eerste zin staat dat als achtergrond dat officieel op 20 februari het eerste geval bevestigd werd. Uit de resultaten van dit onderzoek, een paar zinnen verder dus, staat wat ik hierboven al zei. The epidemic in Italy started much earlier than February 20, 2020. At the time of detection of the first COVID-19 case, the epidemic had already spread in most municipalities of Southern Lombardy.
Dus voor de vertaling: op 20 februari was de epidemie al flink verspreid in Zuid-Lombardije.
Als je op de link die ik gaf https://arxiv.org/abs/2003.09320 rechtsboven op PDF klikt kom je het artikel terecht. Als je doorscrolt vind je figuur 2. Ik zet ze nog eens voor jou in bijlage. Daar zie je het eerste geval op 1 januari.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het kan nog altijd erger:
'Huis verkocht en baan opgezegd, maar wereldreis gaat niet door' (De Telegraaf)
'Huis verkocht en baan opgezegd, maar wereldreis gaat niet door' (De Telegraaf)
2 weken na het begin van lock down light toch even bekijken waar we staan tov het lakse beleid van Nederland.
Wat blijkt? Daar waar lange tijd Nederland op meer dan 3x zoveel doden stond als België, zijn wij hen nu in sneltempo aan het inhalen.
Nederland telt nu 357 doden. België 220.
Gezien Nederland ook 50% meer inwoners heeft, is dit perfect logisch.
Conclusie: een lakse aanpak zoals in Nederland zorgt niet voor meer overlijdens?
Ik blijf de aanpak in België overdreven vinden.
Niks wijst erop dat wij er beter in slagen de uitbraak onder controle te houden dan Nederland, waar mijn ex-collega's vrolijk posts plaatsen als "1e keer naar het strand dit jaar" of 5 nieuwe biertjes inchecken op Untappd.
Wat blijkt? Daar waar lange tijd Nederland op meer dan 3x zoveel doden stond als België, zijn wij hen nu in sneltempo aan het inhalen.
Nederland telt nu 357 doden. België 220.
Gezien Nederland ook 50% meer inwoners heeft, is dit perfect logisch.
Conclusie: een lakse aanpak zoals in Nederland zorgt niet voor meer overlijdens?
Ik blijf de aanpak in België overdreven vinden.
Niks wijst erop dat wij er beter in slagen de uitbraak onder controle te houden dan Nederland, waar mijn ex-collega's vrolijk posts plaatsen als "1e keer naar het strand dit jaar" of 5 nieuwe biertjes inchecken op Untappd.