Santander
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander
Met wat er zich nu allemaal in Spanje afspeelt (gezondheidssysteem dat volledig in elkaar stuikt - het einde is nog niet in zicht) en de wereldwijde recessie die aan onze voordeur staat, vraag ik me af of deze bank nog wel veilig en betrouwbaar is??
Waarom zou je harder aan Santander twijfelen dan aan eender welke andere bank?
Het is het overheidsapparaat (en dan meer precies de gezondheidszorg) dat momenteel overal in Europa onder druk staat wegns Corona, niet een of andere private bank, toch?
Daarenboven, dankzij de ECB heeft de Spaanse overheid (net zo min als eender welk ander euroland) geen enkel probleem om zich te financieren: vandaag heeft Madrid nog voor 11 miljard euro obligaties geplaatst aan absolute bodemrentes: ze worden nu zelfs betaald om geld te willen ontlenen op 2 jaar bv.
Finaal: Santander is in Belgie actief onder een Belgische licentie, dus het is ONZE overheid die de garantie verstrekt aan spaarders hier, niet Spanje.
Het is het overheidsapparaat (en dan meer precies de gezondheidszorg) dat momenteel overal in Europa onder druk staat wegns Corona, niet een of andere private bank, toch?
Daarenboven, dankzij de ECB heeft de Spaanse overheid (net zo min als eender welk ander euroland) geen enkel probleem om zich te financieren: vandaag heeft Madrid nog voor 11 miljard euro obligaties geplaatst aan absolute bodemrentes: ze worden nu zelfs betaald om geld te willen ontlenen op 2 jaar bv.
Finaal: Santander is in Belgie actief onder een Belgische licentie, dus het is ONZE overheid die de garantie verstrekt aan spaarders hier, niet Spanje.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb op mijn Vision+ rekening in december vorig jaar een bedrag gestort, maar zie nu dat ik geen creditinterest heb ontvangen, klopt dit wel? Volgens de simulatie op hun website zou ik wel iets moeten ontvangen.
Begin vorig jaar had ik een bedrag overgeboekt naar een andere rekening, waarna mijn saldo met dat bedrag x2 van mijn rekening ging. Ik heb daarna de klantendienst gecontacteerd, zij zagen enkel dat dat bedrag één keer was overgeschreven, maar zij bleven volhouden dat dat verkeerde saldo toch juist was.
Het ging om een heel klein bedrag, dus na talloze berichten heen en weer met de klantendienst heb ik het opgegeven. De communicatie verliep in heel slecht Nederlands (google translate??), maar na enkele weken zag ik dan toch eindelijk het juiste saldo op mijn rekening.
Begin vorig jaar had ik een bedrag overgeboekt naar een andere rekening, waarna mijn saldo met dat bedrag x2 van mijn rekening ging. Ik heb daarna de klantendienst gecontacteerd, zij zagen enkel dat dat bedrag één keer was overgeschreven, maar zij bleven volhouden dat dat verkeerde saldo toch juist was.
Het ging om een heel klein bedrag, dus na talloze berichten heen en weer met de klantendienst heb ik het opgegeven. De communicatie verliep in heel slecht Nederlands (google translate??), maar na enkele weken zag ik dan toch eindelijk het juiste saldo op mijn rekening.
Als je pas in december 2019 geld gestort hebt op die rekening, dan zal je enkel op 31/12 basisintrest gekregen hebben voor 2019. De basisintrest wordt 1 keer per jaar betaalt, op 31/12. De getrouwheidspremie is pas verworven na 1 jaar, en wordt op het einde van het kwartaal uitbetaald waarin het verworven is. Bij jouw dus ook op 31/12 in dit geval.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan er iemand wat meer info geven over de stand van zaken bij Santander bank?
Zijn onze spaarcenten daar nog veilig?
Dank.
Dank.
Waarom zou dat niet zijn?Scoorenspits13 schreef: ↑31 augustus 2020, 18:00 Kan er iemand wat meer info geven over de stand van zaken bij Santander bank?
Dank.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt het dat het aandeel sterk gedaald is ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Weinig reactie?
Je kan naar de grafiek van de koers kijken om dat te weten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Even veilig als bij alle andere banken: beschermingsfonds tot 100.000 EUR.
M.a.w. een vordering tot maximaal 100.000 €, waarvan de vorderingsvoorwaarden door witteboordcriminelen gaan bepaald worden. Bijvoorbeeld, maximaal over 1000 € per maand de beschikking waardoor het 8 jaar duurt voor je aan je volledige 100.000 kan (even ervan uitgaand dat er zoveel op die rekening stond). Als er dan nog een negatieve rente gerekend wordt omdat de toestand de witteboordcriminelen daartoe 'verplicht', word je gewoon op klaarlichte dag gepluimd.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Wie was er ook weer allemaal voor de cashloze maatschappij en tegen een goudstandaard? Er zijn er die met de ogen open slapen, maar ook die gaan pijnlijk wakker gemaakt worden en dan met de broek op de knieën, portefeuille en schoenen gestolen, en een vreemde pijn daar waar de zon niet schijnt. Wahaha
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De vraag was: "Zijn onze spaarcenten daar nog veilig?"
Het antwoord: "Even veilig als bij alle andere banken".
Jouw theorie over het beschermingsfonds doet er in dit geval niet toe: je bent vrij om te suggereren "Even onveilig als bij alle andere banken."
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Tenzij je je de moeite neemt om na te gaan welke bank 'beter' zou kunnen zijn dan een ander, natuurlijk. Welke banken laat men 'failliet' gaan waardoor op dat beschermingsfonds beroep gedaan wordt? En welke banken gaan per definitie gered worden om een domino-effect te vermijden? Dit in Europese en internationale context, want in België zou een Grieks scenario wel eens tot de mogelijkheden kunnen behoren. Wat dus zou betekenen dat iedere 'Belg' maar beperkt de beschikking heeft over zijn eigen geld ongeacht bij welke bank.
Mijn theorieën doen het er hier bij de politiek correcten nooit toe. Is er ondertussen al wat nieuws onder de zon? Ik blijf ze wel posten voor wie ze wil lezen. En voor wie ze niet wil lezen, staan ze hier om later een verklaring te vinden voor die zeurende en niet aflatende kontpijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Even ter verduidelijking: ik ben nooit klant geweest bij Santander en overweeg dat ook niet in de toekomst.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Net binnen: renteverhoging bij Santander.
Interessant om nog eens een verhoging te zien, hoe beperkt die ook is. Weliswaar nog lang niet voldoende voor mij om de bedenkelijke service te compenseren.Vanaf 1 november 2020 verhoogt Santander Consumer Bank de rentevoorwaarden op uw spaarrekeningen Vision en Vision+.
VISION Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,15% 0,10%
Nieuwe voorwaarden 0,25% 0,10%
VISION+ Basisinterest Getrouwheidspremie
Oude voorwaarden 0,03% 0,47%
Nieuwe voorwaarden 0,05% 0,55%
Let op!
De nieuwe basisrente is van toepassing op uw uitstaande spaargeld vanaf 1 november 2020. De nieuwe getrouwheidspremie geldt voor nieuwe stortingen en nieuwe getrouwheidsperiodes die starten vanaf 1 november 2020.
De valutadatum van stortingen op uw Santander Consumer Bank spaarrekening is de dag waarop uw storting wordt ontvangen door de bank.
Laatst gewijzigd door Oudere Jongere op 20 oktober 2020, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.