De crash van 2020
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2020
Daar zit idd enige logica in, m.b.t. dat WC papier denk ik dat er meer zal verkocht worden in de toekomst - er moeten er gewoon zijn die een verslaving hebben ontwikkeld.sintorama schreef: ↑23 maart 2020, 14:20
Dus. Jij denkt dat we minder kaka gaan doen dan voor 2020?
Op sommige zaken is er een voorsprong genomen (bdb WC papier): fabrieken die WC papier produceren zullen dus overuren moeten draaien om de voorraden die nu leeggkocht zijn weer aan te vullen. Op andere artikelen is er een delay op de vraag. De vraag is niet lager dan anders, maar er zit een vertraging op de vraag. Na deze periode trekt de vraag terug aan. En op nog andere producten is er geen invloed: een kapotte frigo moet vervangen worden.
Toerimse zit idd op zijn gat. Wat gaan mensen met het uitgespaarde geld doen? Op vakantie gaan in eigen land, meer uitgeven aan cafes en restaurants, meer sparen, meer luxeartikelen kopen? Men krijgt een verschuiving, maar zeker geen structureel probleem.
Er zal nu een recessie zijn van 1 of meerdere kwartalen, en dan krabbelen we weer recht. Hoeveel kwartalen weet ik niet, maar dat we uiteindelijk rechtkrabbelen weet ik wel.
Jullie doen duidelijk geen demand planning qua job.
Een goede demand planner weet dat de totale vraag op jaarbasis daar niet echt door beinvloed wordt, en dus dat de vraag de komende weken lager zal liggen. Dat gaat hij vertalen naar de fabriek toe, en geen enkele productie manager die nu mensen overuren gaat laten maken om gewoon wat magazijnen te vullen.
Stel dat de voorraad 100 was en de vraag 50, dan had men 2 weken voorraad.
Door het hamstergedrag is de voorraad misschien maar 20 meer, maar als de vraag ingeschat wordt als 10, hebben ze nog altijd 2 weken voorraad en gaan ze geen speciale gekke dingen doen.
Enfin, zo zou ik mijn demand planners opdragen om te reageren.
Een goede demand planner weet dat de totale vraag op jaarbasis daar niet echt door beinvloed wordt, en dus dat de vraag de komende weken lager zal liggen. Dat gaat hij vertalen naar de fabriek toe, en geen enkele productie manager die nu mensen overuren gaat laten maken om gewoon wat magazijnen te vullen.
Stel dat de voorraad 100 was en de vraag 50, dan had men 2 weken voorraad.
Door het hamstergedrag is de voorraad misschien maar 20 meer, maar als de vraag ingeschat wordt als 10, hebben ze nog altijd 2 weken voorraad en gaan ze geen speciale gekke dingen doen.
Enfin, zo zou ik mijn demand planners opdragen om te reageren.
Nota aan mezelf: geen koopjes proberen te doen. Blijf bij het plan en koop zoals voorzien regelmatig bij (herbalanceren). Herhaal deze 2 zinnen elke dag 50 keernickname schreef: ↑23 maart 2020, 12:41 altijd de moeite om geschiedenis te leren, de beer kan gemeen en vals zijn :
https://www.beursduivel.be/Column/49635 ... -zijn.aspx
(also: minder spaargids lezen zal helpen)
Nouriel Roubini verwacht een zware depressie. De krimp die nu aan de gang is lijkt V- noch U- noch L-vormig te zijn (een scherpe terugval gevolgd door stagnatie). Het lijkt eerder op een I: een verticale lijn die de acute ineenstorting van de financiële markten en de reële economie vertegenwoordigt.
https://www.project-syndicate.org/comme ... ni-2020-03
https://www.project-syndicate.org/comme ... ni-2020-03
Heerlijke tijd voor Mr Doom toch Yaris?
Hopelijk heeft hij geen gelijk.
Hopelijk heeft hij geen gelijk.
Die Roubini roept dit al (vele) jaren, dus ooit zou hij wel een keer gelijk kunnen krijgen.
Roubini heeft al 10 keer crisis voorspeld
hij heeft 1 keer gelijk gehad ...
er is dus hoop
hij heeft 1 keer gelijk gehad ...
er is dus hoop
Roubini, Peter Schiff mss hebben ze gelijk, mss niet. Zullen we binnen een paar weken weten.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Roubini, echt?! Hahaha. Wie gelooft die nu nog? Bovendien een lomperik.
Fucking Yaris, ik weet nog dat ge iedereen rustig aan het houden waard toen corona voor het eerste te sprake kwam, in januari.
En om het nog erger te maken toen het schip begon te zinken hele tijd de 'bodem' te kopen.
Met alle respect, maar niemand heeft u verplicht het advies te volgen van anonieme lieden op een financieel forum. Dat is zelfs uitgesproken dom.