Holdings
TIP
Re: Holdings
Al enkele jaren niet meer naar de cijfers gekeken
Sofina staat na 20 jaar, net 100% hoger....
Sinds de software investeringen van Sofina, een schot in de roos waren...
Cloud, video communicatie (bedrijven-wereld) en online onderwijs, zijn meer dan een tijdelijke hype... bleek afgelopen 2 weken in de hele wereld....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
jonie schreef: ↑25 maart 2020, 22:09Al enkele jaren niet meer naar de cijfers gekeken
Sofina staat na 20 jaar, net 100% hoger....
Sinds de software investeringen van Sofina, een schot in de roos waren...
Cloud, video communicatie (bedrijven-wereld) en online onderwijs, zijn meer dan een tijdelijke hype... bleek afgelopen 2 weken in de hele wereld....
Wat is jullie top 5 of top 10 van huidige koopwaardige holdings ?
Ik vond volgende lijst : Ackermans & van Haaren, GBL, NPM, Sofina, Quest for Growth, Brederode, Bois Sauvage, Henex, Gimv en Floridienne.
Met deze 10 aandelen hadden de beleggers activiteiten in meer dan 20 verschillende sectoren en meer dan 100 bedrijven, met vele bekende namen zoals: Total, Engie, Adidas, Umicore, SGS, Pernod Ricard, LafargeHolcim, Group Flo, M6 televisie, Exmar, Colruyt, Delhaize, Danone, B&W, Deceuninck, Petit Forrestier, Econocom, Unit 4, Hewlett Packard, EVS, Arcadis, Imtech, KPN, Accel Group, Royal Dutch Shell, Nestlé, Unilever, E.on, Sanofi-Aventis, Ageas, France Telecom, Samsung Electronics, Bank Degroof, Bank van Breda, Bank Delen, Berenberg Bank, Neuhaus, Recticel, Ter Beke, Heineken, DEME, Leasinvest Real Estate, Sipef,…
Hieronder nog een lijst van 2018.
Ik vond volgende lijst : Ackermans & van Haaren, GBL, NPM, Sofina, Quest for Growth, Brederode, Bois Sauvage, Henex, Gimv en Floridienne.
Met deze 10 aandelen hadden de beleggers activiteiten in meer dan 20 verschillende sectoren en meer dan 100 bedrijven, met vele bekende namen zoals: Total, Engie, Adidas, Umicore, SGS, Pernod Ricard, LafargeHolcim, Group Flo, M6 televisie, Exmar, Colruyt, Delhaize, Danone, B&W, Deceuninck, Petit Forrestier, Econocom, Unit 4, Hewlett Packard, EVS, Arcadis, Imtech, KPN, Accel Group, Royal Dutch Shell, Nestlé, Unilever, E.on, Sanofi-Aventis, Ageas, France Telecom, Samsung Electronics, Bank Degroof, Bank van Breda, Bank Delen, Berenberg Bank, Neuhaus, Recticel, Ter Beke, Heineken, DEME, Leasinvest Real Estate, Sipef,…
Net een order geplaatst voor Brederode aan €66/stuk. Eens benieuwd of dat nog zal doorgaan gezien ze gisteren toch weer wat gestegen zijn.
PS.: Klein vraagje, als ik zie dat mijn order de komende dagen niet doorgaat kan ik dan de limiet aanpassen? Of moet ik het order annuleren en opnieuw ingeven? Ik beleg via Keytrade.
PS.: Klein vraagje, als ik zie dat mijn order de komende dagen niet doorgaat kan ik dan de limiet aanpassen? Of moet ik het order annuleren en opnieuw ingeven? Ik beleg via Keytrade.
Annuleren en opnieuw ingeven, of blijven afwachten tot ie aangetikt wordt.
Meestal doe ik het eerste indien ik overtuigd ben van een verdere stijging.
Meestal doe ik het eerste indien ik overtuigd ben van een verdere stijging.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Tja, als je ze allemaal koopt, kan je al even goed een index kopen.karine schreef: ↑25 maart 2020, 23:49 Wat is jullie top 5 of top 10 van huidige koopwaardige holdings ?
Mijn voorkeur Ackermans en Sofina.
Carnaygee schreef: ↑25 maart 2020, 10:10 Binnen enkele weken zal blijken wat /of Warren Buffet heeft ondernomen tijdens deze neergang.Als hij nu niet minstens 40a50 mld van z'n caschberg aan het werk heeft gezet(wanneer dan wel?) hoeft het niet meer voor mij.Dan vliegen na 20 jaar de brk. aandeeltjes ten huize carnaygee buiten.Een eventueel dividend die dan zou moeten volgen moet ik niet.
Oei en dat was tot voor kort hier nog een fel bejubelde holding??? Hopelijk zijn Buffett zijn recente aankopen een beetje beter dat diene Delta Airlines recent aan 46.40 USD.
Beetje oud lijstje. NPM verdween in 2011 van de beurs en Henex in 2014...
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeZatteNonkel schreef: ↑24 maart 2020, 15:13 Ik vermoed dat ze al heel wat eigen aandelen zullen ingekocht hebben. Berkshire heeft een aantal dagen de $180 heel goed vastgehouden. Bij elke dip er onder veerde het bijna onmiddellijk weer op.
Ik vrees vooral dat hij heel veel cash in de luchtvaartmaatschappijen en, God laat ons hopen van niet, Boeing gaat steken. Daar was al langer dan deze crisis speculatie over (hij kent de industrie zeer goed en bezit ook Precision Castparts, een toeleverancier). De huidige storm is in zijn ogen misschien ideaal om, a la Goldman Sachs in 2008, het bedrijf te redden. Ik overweeg om ze toch maar buiten te zwieren om de cash iets aan te vullen en een andere opportuniteit af te wachten. Behalve alle blootstelling aan luchtvaart bezit hij ook nog eens alle banken en Occidental Petroleum (waar hij eind 2019 nog een pak van heeft bijgekocht, bovenop de preferente aandelen bij de overname van Anadarko). Nog eens goed over nadenken.
Wellicht ben ik tegendraads maar wanneer men Berkshire heeft; heeft men min of meer de beste aandelen van the US. Het coronavirus is afschuwelijk – we zijn allemaal in ons kot – maar er zijn nog meer afschuwelijke feiten in onze wereld. Zolang het ons niet betreft; zien wij het niet! Inclusief diegene die dit bericht schrijft.
Wanneer er een NA coronavirus is; en de mensen die het hebben kunnen overleven. Ach, laten we eerlijk zijn de wereld draait door……Voor de meeste hier, die online gekluisterd zijn: reizen en auto’s is een droomwereld en die gaan we allemaal voortzetten na het virus. Tenminste als we het hebben overleefd!
En we mogen hier schrijven wat we willen. Het is hopen dat wij er nog zijn om ‘’ruzie’’ te maken. En dan doet de koers er helemaal niet meer aan toe. Dus, alle onze vermoedens zijn nergens wanneer wij nergens zijn toch?
Ach, in de hoop dat Europa – maar tegen beter weten in -..het wordt grimmig hier – zacht uitgedrukt -.
Ja.
Overigens mijn Berkshires buiten aan $180 (nog steeds met verlies, daar niet van). Sell on strength amirite? Zal met de opbrengst, hopelijk, extra UTX kopen als ze voor vrijdag (spinoffs) nog eens in vrije val gaan.
Overigens mijn Berkshires buiten aan $180 (nog steeds met verlies, daar niet van). Sell on strength amirite? Zal met de opbrengst, hopelijk, extra UTX kopen als ze voor vrijdag (spinoffs) nog eens in vrije val gaan.
Dit moet een unicum zijn in de geschiedenis van Sofina. U kan ze heden ten dage kopen met een PREMIE.
Die bedraagt zowat 2.3% op de dag van vandaag.
Die bedraagt zowat 2.3% op de dag van vandaag.
Volgens één bepaalde bron (KBC vermoed ik) ...
Ik vraag me bij het zien van een "intrinsieke waarde" van een holding vaak af hoe die berekend is (Sofina is bijv maar voor 20% beursgenoteerd). Vraag het aan 5 bronnen en je krijgt 5 verschillende waarden. Beurswijzer maakt vandaag voor Sofina een schatting van ca 195 euro en dus geen pemie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, neen, absoluut geen koopadvies van Laeka betreffende Sofina!
Sofina staat bij mij in om te kopen tussen de Euro 135 en Euro 165 allemaal kleine kooporders.....
Laeka heeft kennis van beleggen; ik niet...ik handel met mijn domme logica.
Sofina staat bij mij in om te kopen tussen de Euro 135 en Euro 165 allemaal kleine kooporders.....
Laeka heeft kennis van beleggen; ik niet...ik handel met mijn domme logica.