Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Zeg wat je wil, maar wie NU nog geen beslagen econoom is, die is van een andere planeet. De financiele en andere begrippen vliegen je als corona virussen om de oren.
Ook goed om een mondje Engels op te steken. Ben bezig een tweetalige begrippenlijst op te stellen.
Ook goed om een mondje Engels op te steken. Ben bezig een tweetalige begrippenlijst op te stellen.
In USA: 3 miljoen werklozen erbij, korte termijnrente negatief, olieprijs omlaag.
In de EU: transportsector in chaos wegens sluiting binnengrenzen... 1 miljoen tijdelijk werklozen in BE alleen al....
In welke cyclus zitten jullie met jullie koopdrang? Ik vermoed bij 'normal'
https://twitter.com/marcfriedrich7/stat ... 45/photo/1
In de EU: transportsector in chaos wegens sluiting binnengrenzen... 1 miljoen tijdelijk werklozen in BE alleen al....
In welke cyclus zitten jullie met jullie koopdrang? Ik vermoed bij 'normal'
https://twitter.com/marcfriedrich7/stat ... 45/photo/1
De initiële paniek is voorbij, maar eens bedrijven hun Q1-Q2 cijfers uitbrengen zullen er velen met een kater van formaat achterblijven. Het is nog niet helemaal duidelijk (zeker voor grotere bedrijven) wat de impact zal zijn. Maar is wel specifiek bedrijf per bedrijf te bekijken.
Ik heb alvast een paar dagen geleden Telenet bijgekocht. Heel goedkoop gelet op de stabiele cashflow en het dividend, zelfs wanneer er nog extra investeringen in het netwerk dienen te gebeuren. Meeste van hun inkomsten zijn stabiel en zullen m.i. weinig impact ondervinden van deze crisis.
Kan het aandeel nog dalen? Zeker. Maar ik heb er een goed oog in dat de koers binnen 2-3 jaar een pak hoger zal staan dan vandaag. De dividenden neem ik er graag bij.
Ik heb alvast een paar dagen geleden Telenet bijgekocht. Heel goedkoop gelet op de stabiele cashflow en het dividend, zelfs wanneer er nog extra investeringen in het netwerk dienen te gebeuren. Meeste van hun inkomsten zijn stabiel en zullen m.i. weinig impact ondervinden van deze crisis.
Kan het aandeel nog dalen? Zeker. Maar ik heb er een goed oog in dat de koers binnen 2-3 jaar een pak hoger zal staan dan vandaag. De dividenden neem ik er graag bij.
zouden jullie nu Telenet of Orange aankopen op dit moment?
Telenet wel mooi dividend
Telenet wel mooi dividend
Nee natuurlijk niet. Genoodzaakt om dure investeringen (5G) te doen, hun infrastructuur open te stellen voor 3rd parties, af te rekenen met een nieuwe generatie van cablecutters,... Op vlak van content hebben ze geen schijn van kans tegen de Netflixen, de Dineys, de Apples en de Amazons van deze wereld. Op korte termijn defensief, op lange termijn enkel risico.
Wat bedoel je hier met lange termijn? Ik vind immers dat je hier de eerste 2-3 jaren zeker safe zit in deze woelige tijden. Bovendien denk ik niet dat Orange echt de intentie heeft om zich te gaan meten met giganten als Netflix/Disney,... Zij zetten immers steeds meer in op andere zaken zoals oplossingen voor ondernemingen (big data, security, thuiswerk,...).sintorama schreef: ↑27 maart 2020, 12:12Nee natuurlijk niet. Genoodzaakt om dure investeringen (5G) te doen, hun infrastructuur open te stellen voor 3rd parties, af te rekenen met een nieuwe generatie van cablecutters,... Op vlak van content hebben ze geen schijn van kans tegen de Netflixen, de Dineys, de Apples en de Amazons van deze wereld. Op korte termijn defensief, op lange termijn enkel risico.
Het is mij een raadsel wie gisterenavond, tijdens de laatste minuten van Wall Street, de koersen plots nog eens extra met ettelijke procenten naar boven heeft gejaagd nadat deze eerst al heel erg waren gestegen .. om dan vandaag 4% lager te openen.
Ik gok op een volslagen overbodige steunactie van de FED, i.o.v. Trumpke ... of zie ik het verkeerd en heeft iemand een verklaring hiervoor?
Ik gok op een volslagen overbodige steunactie van de FED, i.o.v. Trumpke ... of zie ik het verkeerd en heeft iemand een verklaring hiervoor?
Wil ik ook wel eens weten. Bij de -10% stand van Umicore en aankoop en de daaropvolgende stijging maakt ik gisteren wat huiswerk om in navolging de rest van het kapitaal klaar te zetten om andere namiddag stijgers aan te kopen bij opening vanmorgen.
Aangezien Japan redelijk negatief geëindigd was en de Europese beurzen rood zouden openen besloot ik mijn kooporders wijselijk toch maar te annuleren.
Eerdere conclusie lijkt toch wel realistischer dat de beurs terug naar het dieptepunt afzakt. En dat het best is om in die contreien aankoopdoelen uit te zetten.
Aangezien Japan redelijk negatief geëindigd was en de Europese beurzen rood zouden openen besloot ik mijn kooporders wijselijk toch maar te annuleren.
Eerdere conclusie lijkt toch wel realistischer dat de beurs terug naar het dieptepunt afzakt. En dat het best is om in die contreien aankoopdoelen uit te zetten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
FED koopt geen aandelen, aandelenfondsen, ETF's. Ik weet niet waarom je steeds op die nagel blijft kloppen.edward schreef: ↑27 maart 2020, 15:48 Het is mij een raadsel wie gisterenavond, tijdens de laatste minuten van Wall Street, de koersen plots nog eens extra met ettelijke procenten naar boven heeft gejaagd nadat deze eerst al heel erg waren gestegen .. om dan vandaag 4% lager te openen.
Het zijn shorters die hun verlies nemen. Posities sluiten op einde van de dag.
Bedankt. Ik zal mijn FED interventie obsessie (voorlopig) laten varen.
Nb: de FED koopt actueel wel BOND ETF'n aan.
Nb: de FED koopt actueel wel BOND ETF'n aan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Een slimme shorter sluit dus 10 min vroeger zijn posities af?NTO schreef: ↑27 maart 2020, 16:33FED koopt geen aandelen, aandelenfondsen, ETF's. Ik weet niet waarom je steeds op die nagel blijft kloppen.edward schreef: ↑27 maart 2020, 15:48 Het is mij een raadsel wie gisterenavond, tijdens de laatste minuten van Wall Street, de koersen plots nog eens extra met ettelijke procenten naar boven heeft gejaagd nadat deze eerst al heel erg waren gestegen .. om dan vandaag 4% lager te openen.
Het zijn shorters die hun verlies nemen. Posities sluiten op einde van de dag.
YTD nasdaq gisteren nog geen -10% (?) Zou toch straffe prestatie zijn indien dat de rest vh jaar volgehouden wordt.
Langs de andere kant, op de 20 jaarse grafiek kloppen veel simpele Belgische aandeeltjes de nasdaq met 2 vingers in de neus. (was wel eerst uw handen)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
(ABM FN) Allianz Global Investors liquideert twee hedgefondsen nadat de fondsen de afgelopen weken zware verliezen hebben geleden op de handel in opties. Dit bevestigde een woordvoerder vrijdag aan Dow Jones Newswires.
Een woordvoerder van Allianz Global Investors zei dat de twee fondsen genaamd Structured Alpha 1000 en Structured Alpha 1000 Plus putopties hadden gekocht die de houder het recht geeft om een actief te verkopen tegen een vooraf bepaalde prijs in de toekomst.
Echter hebben de markten een zeer sterke en snelle rally beleeft de afgelopen dagen die "een bijzonder grote invloed had op de optieposities van de Structured Alpha-fondsen", zei de woordvoerder in een e-mail.
Een woordvoerder van Allianz Global Investors zei dat de twee fondsen genaamd Structured Alpha 1000 en Structured Alpha 1000 Plus putopties hadden gekocht die de houder het recht geeft om een actief te verkopen tegen een vooraf bepaalde prijs in de toekomst.
Echter hebben de markten een zeer sterke en snelle rally beleeft de afgelopen dagen die "een bijzonder grote invloed had op de optieposities van de Structured Alpha-fondsen", zei de woordvoerder in een e-mail.