Corona-virus.
Re: Corona-virus.
We moeten kiezen tussen de pest en de cholera. Twee krantenkoppen in De Tijd:
"Als we niet opnieuw aan de slag gaan volgt een economische catastrofe"
"Zonder verlenging lockdown verdrinkt gezondheidszorg"
"Als we niet opnieuw aan de slag gaan volgt een economische catastrofe"
"Zonder verlenging lockdown verdrinkt gezondheidszorg"
@Yaris : zie de film 'pay it forward'. Als iedereen begint met een half loon op te geven... ?
Van doppers tot ministers .. ?
Breaking news : maatregelen verlengd tot 19 april.
969 doden op 1 dag in Italië.
Het gaat nog even duren allemaal.
Van doppers tot ministers .. ?
Breaking news : maatregelen verlengd tot 19 april.
969 doden op 1 dag in Italië.
Het gaat nog even duren allemaal.
Makila schreef: ↑27 maart 2020, 13:11Dat doet me denken aan die mens die van de artsen te horen kreeg dat hij terminaal was, nog maar enkele weken te leven had en ze NIETS meer voor hem konden doen.
Hij verkocht al zijn bezittingen, deelde alles uit aan het goede doel en ging dan wachten op zijn dood. Echter de dood kwam maar niet. Bleek dat ze de resultaten van een andere mens geswitched hadden met die van hem en dat hij kerngezond was.
Dit is dus ook echt gebeurd.
Wat SparSpaar zegt, dat zijn dingen die al eens kunnen gebeuren.
Wat jij beweert, Makila, is m.i fake news.
Iemand die meent niet lang meer te zullen leven, maakt gewoon een testament. Dat kan hij of zij nog altijd herroepen als een of andere dokter zich weer eens vergist heeft ...
Dat er tekorten komen in winkels van bepaalde producten lijkt me voor een stuk logisch.
Mensen die technisch werkloos thuis zitten of telewerken eten niet meer op het werk, kopen geen broodje meer onderweg en gaan nu ook thuis naar het toilet.
Restaurants dicht, sommige gemengde winkels ook dicht -> nog meer druk op supermarkten.
Het zal de komende weken wat zoeken worden om een nieuw evenwicht te vinden.
Mensen die technisch werkloos thuis zitten of telewerken eten niet meer op het werk, kopen geen broodje meer onderweg en gaan nu ook thuis naar het toilet.
Restaurants dicht, sommige gemengde winkels ook dicht -> nog meer druk op supermarkten.
Het zal de komende weken wat zoeken worden om een nieuw evenwicht te vinden.
Sinaasappels en citroenen worden niet of moeilijk aangevoerd. Alles uit Spanje heeft vertraging of wordt moeilijk vervoerd.. etc
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200327_04904194
Goed dat er geen citroenen meer komen. We hebben al zuurpruimen genoeg.
Als je geen kinderen hebt en je hebt geen andere familie waarmee je goed overeenkomt, waarom zou je dan een testament maken?Rombout schreef: ↑27 maart 2020, 18:25 Wat SparSpaar zegt, dat zijn dingen die al eens kunnen gebeuren.
Wat jij beweert, Makila, is m.i fake news.
Iemand die meent niet lang meer te zullen leven, maakt gewoon een testament. Dat kan hij of zij nog altijd herroepen als een of andere dokter zich weer eens vergist heeft ...
Het is misschien in praktijk het slimste een testament te maken, maar niet iedereen is even snugger sé of denkt daaraan als ie denkt dood te gaan.
Ik post ook 3 artikels die aangeven dat wat ik zeg soms wel eens gebeurd, maar ja als je al die artikels ook allemaal als fake news bestempelt dan zijn we uitgepraat zeker? Als je denkt dat het allemaal fake news is, so be it. Maar zaag niet op mij, ik heb dit fake news dan NIET uitgevonden sé. Ik post hier ook maar gewoon hetgeen ik lees in de krant of op het nieuws.
PS. Plus de regels / wetgeving zijn niet in elk land hetzelfde, hou daar ook rekening mee.
Dat is zever ... het is niet omdat iets niet voorradig is dat er "gehamsterd" wordt ... hamsteren is dat iemand enkel en alleen gaat winkelen achter wc-rollen, spaghetti, ... en niks overlaat voor anderen.
Het is niet omdat iemand die gaat winkelen naast zijn "normale" boodschappen EEN rol wc-papier meeneemt (die hij anders misschien één keer om de drie boodschapbeurten meedoet) dat hij daarvoor een hamsteraar is ... de voorraad is nu weg omdat iedereen die ene extra wc-rol meenam die normaal gespreid meegenomen wordt.
Trouwens, iedereen zegt over een andere dat hij aan het hamsteren is ... maar zijzelf natuurlijk niet, terwijl ze ook die ene extra wc-rol meehebben.
By the way, ik heb geen extra wc-rollen meegenomen, ik vaag mijn gat af met een washandje ... eat this LowieTJE !!!
Niet direct een goed idee, een half loon voor een dopper weegt VEEL zwaarder door dan een half loon van een minister of nog beter van een profvoetballer. Een brood kost voor beiden evenveel maar voor die dopper weegt dat brood net iets meer door in zijn budget dan voor die andere.
Ik vond ook dat ik mezelf met die suggestie niet bevoordeelde. Niet iedereen zal het daar over eens zijn en dat is 1 van de weinige zekerheden in het leven.
Ik denk dat de overheid nu drie verdediglinies moet aanleggen of versterken:
Eén om de verspreiding van het virus te beperken. Er is nog veel te weinig van bekend. Nederland en England die eerst iets anders beweerden zijn daar snel op terurggekomen.
Een tweede om de meer kwetsbare mensen te beschermen. Misschien kan hun dokter ze contacteren. Ik weet niet hoe goed kwetsbaarheid voorspelbaar is. Ik denk wel dat ze individueel moeten gecontacteerd worden. En geholpen om contacten te vermijden.
Een derde linie in de ziekenhuizen voor als men daar terechtkomt. Hopelijk vindt men snel nieuwe geneesmiddelen, er zijn er enkele (oude die misschien een effect hebben) in onderzoek. Of kan men antistoffen van genezen mensen gebruiken.
Eén om de verspreiding van het virus te beperken. Er is nog veel te weinig van bekend. Nederland en England die eerst iets anders beweerden zijn daar snel op terurggekomen.
Een tweede om de meer kwetsbare mensen te beschermen. Misschien kan hun dokter ze contacteren. Ik weet niet hoe goed kwetsbaarheid voorspelbaar is. Ik denk wel dat ze individueel moeten gecontacteerd worden. En geholpen om contacten te vermijden.
Een derde linie in de ziekenhuizen voor als men daar terechtkomt. Hopelijk vindt men snel nieuwe geneesmiddelen, er zijn er enkele (oude die misschien een effect hebben) in onderzoek. Of kan men antistoffen van genezen mensen gebruiken.
De nieuwe snellere test, ook al maar voor 70% betrouwbaar geeft zekere hoop als hij massaal ingezet zou worden. Natuurlijk moeten eerst ziekenhuizen en dergerlijke geholpen worden. Maar als hij heel ruim ingezet zou kunnen worden kan hij misschien gebruikt worden om oorzaken van besmetting op te sporen en uit te schakelen.
Er is nog twijfel of iemand die antistoffen voor het virus heeft wel immuun is en voor hoelang. Daar is ook een test voor die antistoffen. Als de immuniteit standaard is, meer dan een jaar meegaat bij hetzelfde virus, is dat ook een aardig wapen tegen het virus. En heeft België gelijk hiervoor te kiezen. Met die test zou je mensen kunnen selecteren die immuun zijn. Zij kunnen misschien helpen met het beschermen van kwetsbare mensen. Helpen in de gezondheidszorg. Met heel veel testresultaten kun je zelfs stukken van de economie terug opstarten met immune mensen.
Nog iets dat heel nuttig zou zijn volgens mij, maar ik heb het natuurlijk niet voor het zeggen, is een test die de aanwezigheid van het virus kan aantonen in de omgeving. Waarmee men dan op zoek kan gaan naar de besmettingshaarden. Denk dat veel landen die zouden kunnen gebruiken en hij ons meer zou vertellen waar en hoe het virus zich verspreid.
Er is nog twijfel of iemand die antistoffen voor het virus heeft wel immuun is en voor hoelang. Daar is ook een test voor die antistoffen. Als de immuniteit standaard is, meer dan een jaar meegaat bij hetzelfde virus, is dat ook een aardig wapen tegen het virus. En heeft België gelijk hiervoor te kiezen. Met die test zou je mensen kunnen selecteren die immuun zijn. Zij kunnen misschien helpen met het beschermen van kwetsbare mensen. Helpen in de gezondheidszorg. Met heel veel testresultaten kun je zelfs stukken van de economie terug opstarten met immune mensen.
Nog iets dat heel nuttig zou zijn volgens mij, maar ik heb het natuurlijk niet voor het zeggen, is een test die de aanwezigheid van het virus kan aantonen in de omgeving. Waarmee men dan op zoek kan gaan naar de besmettingshaarden. Denk dat veel landen die zouden kunnen gebruiken en hij ons meer zou vertellen waar en hoe het virus zich verspreid.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nog een geluk dat het nog een tijdje duurt dat de Sint moet komen, het zou anders maar een karig geval zijn.haelewyn schreef: ↑27 maart 2020, 18:46 Sinaasappels en citroenen worden niet of moeilijk aangevoerd. Alles uit Spanje heeft vertraging of wordt moeilijk vervoerd.. etc
Ik denk dat ik dit jaar FFP2-maskers ga vragen aan de Sint.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
record aantal coronagevallen in de VS
Trumpje , zal het weer eens vlug "oplossen"
Trumpje , zal het weer eens vlug "oplossen"