Holdings
TIP
Re: Holdings
Laeka is god
Laeka is koning
Jozefien, je hebt gelijk.
Jozefien1969 schreef: ↑27 maart 2020, 20:49 Er zijn veel mensen hier die God zijn of spelen; nou neem van mij aan er is geen God alleen maar diegene die pretenderen dat ze het zijn. Laeka is oprecht in haar mening, en iedereen mag zijn of haar mening hebben.
Blijf gezond en zorg goed voor uzelf.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 27 maart 2020, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Amerika gaat lager, wanneer het niet vandaag is dan is het volgende week. Ik beleg in niets betreffende the US...met Berkshire beleg ik in alles....Ik laat staan; ieder zijn ding toch?DeZatteNonkel schreef: ↑26 maart 2020, 22:14 Ja.
Overigens mijn Berkshires buiten aan $180 (nog steeds met verlies, daar niet van). Sell on strength amirite? Zal met de opbrengst, hopelijk, extra UTX kopen als ze voor vrijdag (spinoffs) nog eens in vrije val gaan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn veel mensen hier die God zijn of spelen; nou neem van mij aan er is geen God alleen maar diegene die pretenderen dat ze het zijn. Laeka is oprecht in haar mening, en iedereen mag zijn of haar mening hebben.
Berkshire belegt niet in alles hoor. Je kan hun stock portfolio makkelijk online vinden.Jozefien1969 schreef: ↑27 maart 2020, 20:46Amerika gaat lager, wanneer het niet vandaag is dan is het volgende week. Ik beleg in niets betreffende the US...met Berkshire beleg ik in alles....Ik laat staan; ieder zijn ding toch?DeZatteNonkel schreef: ↑26 maart 2020, 22:14 Ja.
Overigens mijn Berkshires buiten aan $180 (nog steeds met verlies, daar niet van). Sell on strength amirite? Zal met de opbrengst, hopelijk, extra UTX kopen als ze voor vrijdag (spinoffs) nog eens in vrije val gaan.
Laeka is eenoog
KBC inderdaad... moet wel zeggen dat ze op het gebied van holdings de zaken goed opvolgen. Vroeger was er om de zoveel maanden een overzicht van de belgische holdings en een paar buitenlandse die ze publiceerde met nieuws en een gedetailleerd overzicht van al hun deelnemingen (van de holdings) en berekening van de NAV.Jeky schreef: ↑27 maart 2020, 14:19Volgens één bepaalde bron (KBC vermoed ik) ...
Ik vraag me bij het zien van een "intrinsieke waarde" van een holding vaak af hoe die berekend is (Sofina is bijv maar voor 20% beursgenoteerd). Vraag het aan 5 bronnen en je krijgt 5 verschillende waarden. Beurswijzer maakt vandaag voor Sofina een schatting van ca 195 euro en dus geen pemie.
Er stond nog bij dat de cashpositie van Sofina 6% bedraagt. Ze zullen dus niet veel koopjes hebben kunnen doen de afgelopen weken.
Mogen we stellen dat momenteel de meeste holdings aan een mooie korting noteren buiten dan Sofina ?
Ik denk dan aan :
Ackermans
GBL
Brederode
Bois Sauvage
Gimv
Berkshire
Tubize
Tinc
Engie
Ik denk dan aan :
Ackermans
GBL
Brederode
Bois Sauvage
Gimv
Berkshire
Tubize
Tinc
Engie
Holdings met heel wat cash en die aan een korting noteren?
Aandeel Exor is bijna 40% gedaald ytd. Ondertussen is er een klein herstel geweest afgelopen dagen.
De holding van de Italiaanse familie Agnelli waardeert de dochterbedrijven met een fikse korting.
Met de verkoop van hun belang in PartnerRe zal de holding 8.1 Mia op de rekening krijgen.
Daarnaast zal het bedrijf nog een dividend ontvangen van ongeveer 1.6 miljard voor de fusie van dochter Fiatchrysler met Peugeot. Maw zullen ze een totaal bedrag € 9.7 miljard cash aanhouden terwijl de beurskoers het bedrijf op een klein 11 Mia yaardeert. Stevige korting dus op de intrinsieke waarde voor een familiale holding die een trackrecord kan voorleggen. Vermoedelijk zit een deel van het negatieve sentiment rond Italië ook in de korting.
Eergisteren voorraadje aangelegd.
Aandeel Exor is bijna 40% gedaald ytd. Ondertussen is er een klein herstel geweest afgelopen dagen.
De holding van de Italiaanse familie Agnelli waardeert de dochterbedrijven met een fikse korting.
Met de verkoop van hun belang in PartnerRe zal de holding 8.1 Mia op de rekening krijgen.
Daarnaast zal het bedrijf nog een dividend ontvangen van ongeveer 1.6 miljard voor de fusie van dochter Fiatchrysler met Peugeot. Maw zullen ze een totaal bedrag € 9.7 miljard cash aanhouden terwijl de beurskoers het bedrijf op een klein 11 Mia yaardeert. Stevige korting dus op de intrinsieke waarde voor een familiale holding die een trackrecord kan voorleggen. Vermoedelijk zit een deel van het negatieve sentiment rond Italië ook in de korting.
Dat kan je NIET stellen.
Je kan de laatste info gebruiken om de waarde per aandeel vd holding vast te leggen, maar die info is sowieso fout aangezien het gros vd bedrijven waarin de holding geïnvesteerd heeft, ook te lijden zullen hebben onder The Chinese Virus. Eens die hun (kwartaal)cijfers bekend maken kan je een voorzichtige nieuwe schatting doen, maar dan nog is de impact op verdere resultaten niet gekend.
Je kan de laatste info gebruiken om de waarde per aandeel vd holding vast te leggen, maar die info is sowieso fout aangezien het gros vd bedrijven waarin de holding geïnvesteerd heeft, ook te lijden zullen hebben onder The Chinese Virus. Eens die hun (kwartaal)cijfers bekend maken kan je een voorzichtige nieuwe schatting doen, maar dan nog is de impact op verdere resultaten niet gekend.
Mogen we die site ook volledig lezen....laeka schreef: ↑28 maart 2020, 15:23
KBC inderdaad... moet wel zeggen dat ze op het gebied van holdings de zaken goed opvolgen. Vroeger was er om de zoveel maanden een overzicht van de belgische holdings en een paar buitenlandse die ze publiceerde met nieuws en een gedetailleerd overzicht van al hun deelnemingen (van de holdings) en berekening van de NAV.
Er stond nog bij dat de cashpositie van Sofina 6% bedraagt. Ze zullen dus niet veel koopjes hebben kunnen doen de afgelopen weken.
Of is dat voorbehouden voor de Profeten van God....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Zeer mooie tip. Zie wel dat ze afgelopen week flink gestegen zijn (begin van de week 35 euro nu 47 euro). Holdings met veel cash heden ten dage die kunnen koopjes doen. Heb er vroeger al een paar keer ingezeten en zet hem terug op de radarlijst.Phjo01 schreef: ↑28 maart 2020, 17:50 Holdings met heel wat cash en die aan een korting noteren?
Enkel Tubize noteert met een mooie korting. Het is niet omdat de beurskoersen wat gezakt zijn dat er ineens mooie kortingen zijn he. Hun aandelen in portefeuille zijn bij sommige nog harder gezakt dan de koers van de holding.
Ackermans misschien ook interessant vanwege trackrecord van de rest blijf ik met mijn handjes af.
Heb net eens gekeken naar FIAT CHRYSLER... Die moeten al verdubbelen in waarde wil men de koersen van 31/12 bereiken.Phjo01 schreef: ↑28 maart 2020, 17:50 Holdings met heel wat cash en die aan een korting noteren?
CNH Is ook al bijna zo een geval. Dus toch maar eventjes opletten zou ik zeggen!