Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Oei, mijn fout. mijn excusesedward schreef: ↑27 maart 2020, 17:47Hier een website betreffende dat onderwerp:
https://www.marketwatch.com/story/the-f ... 2020-03-23
Vanavond net voor sluiting weer een heftige beweging: de Dow Jones stond om 20.30 u op -1,67%, een half uur later gesloten op -4,06%.
Men wil het weekend niet ingaan met grote posities aandelen. Heden ten dage kan zoveel in een weekend gebeuren waardoor de maandag erop de koersen kelderen. Dus bouwt men vrijdag nog posities af. Een aantal optiereeksen lopen ook af op vrijdag. Omdat de beurs al in het rood stond kan het zijn dat een aantal providers margin calls oplegden.
Onze expert Paul D’Hoore: “Laat de kans niet liggen bij lage beurskoersen”
https://www.hln.be/economie/onze-expert ... ~af51c343/
En als Paul D’Hoore het zegt ...
https://www.hln.be/economie/onze-expert ... ~af51c343/
En als Paul D’Hoore het zegt ...
Ik ben eens benieuwd naar de reacties op dat artikel. Het zal wel weer zijn dat je op de beurs alleen maar geld verliest en dat een spaarboekje weliswaar niets opbrengt maar dat je je geld niet kunt kwijtraken.
Zelfde op S&P en Nasdaq. Zeer opvallend. Moet toch een gigantisch grote partij zijn om dat te veroorzaken.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Hij heeft natuurlijk wel gelijk hé, wie niet bijkoopt aan lagere prijzen zal veel langer moeten wachten tot hij weer op het niveau van begin dit jaar staat. Je kan dus maar beter cash achter de hand hebben om te kunnen bijkopen.
Of een dun orderboek. Denk dat veel particuliere beleggers momenteel afwachtend zijn en weinig handelen waardoor de liquiditeit op sommige momenten te laag is voor de computerhandel (grote volumes die allemaal hetzelfde doen).
Het is niet nodig om grote hoeveelheden te verhandelen om de prijs te zetten. Als jij en ik overeenkomen om 1 aandeel uit te wisselen aan x% onder de vorige prijs dan is de nieuwe prijs x% onder de vorige prijs. (Zie post vortex juist hierboven)
Gisteren was het vrijdag en een beursdag voor het einde van de maand en het einde van het kwartaal. Drie momenten waar aktieve managers nog snel hun portefeuille opkuisen voor ze de standen moeten rapporteren.dit geld zowel voor long als voor short posities.
Beleggers in aktieve fondsen moeten hun orders binnengeven voor 1500 of 1600 uur. Daarna verwerken de aktieve fondsbeheerders deze en beslissen wat ze moeten bijkopen of verkopen voor het sluitingsuur. (Zie ook vorig punt)
Voor beursgenoteerde fondsen (ETF's) is dit niet van toepassing. De fondsbeheerders van deze fondsen doen zelf geen transacties. De beleggers kunnen de fondsen verhandelen tot de sluitingstijd van de beurzen.
Edit: zie vorige posts
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik beleg via een Keyplan periodiek in 2 wereldwijd gespreide fondsen. Uiteraard laat ik mijn periodieke aankopen gewoon verder lopen. Wat vinden jullie van het idee om nu echter éénmalig voor een groter bedrag aan te kopen?
Dat is geen slecht idee, zolang je maar beseft dat het allemaal nog een pak verder kan dalen.
Momenteel denk ik ook dat eerder bij individuele aandelen er koopjes te doen zijn, omdat de markt over gans de lijn verkocht werd. Een aantal mooie aandelen zijn alvast ook al goed herstelt.
Momenteel denk ik ook dat eerder bij individuele aandelen er koopjes te doen zijn, omdat de markt over gans de lijn verkocht werd. Een aantal mooie aandelen zijn alvast ook al goed herstelt.
Voor een lange termijn belegger is vandaag aankopen een pak beter dan de aankopen begin dit jaar. Dus ja, het is zeker geen slecht idee om nu wat extra te investeren. Kan zijn dat het volgende week, maand of jaar nog lager gaat, zorg er dus voor dat je ook dan nog kunt bijkopen. Het slechtste wat je kunt doen is niks kopen en wachten tot de beurzen weer hersteld zijn.
Behalve als je aandelen koopt van een bedrijf dat failliet gaat, natuurlijk. We gaan nog moeten zien hoe sommige bedrijven deze corona-crisis gaan verwerken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.