Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Of overschat. Zie o.a. Tsjernobyl voor een staaltje menselijke veerkracht. Toen die ramp zich voordeed was iedereen, mezelf incluis, ervan overtuigd dat in de omgeving rond Tsjernobyl nooit nog leven mogelijk zou zijn. Zie het bewijs van het tegendeel. Zie ook de mensen die aan zoveel straling blootgesteld waren dat ze volgens de toen gangbare theorieën allemaal gestorven zouden moeten zijn, maar bijna 34 jaar later nog altijd rondlopen.
We weten het op dit moment gewoon nog niet.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De ons helaas veel te vroeg ontvallen George Carlin over mensen met angst voor virussen:
George Carlin - Germs, Immune System
George Carlin - Germs, Immune System
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De herstelde patiënten worden in weinig landen goed geregistreerd. In de meeste gevallen moeten mensen thuis uitzieken of na een ziekenhuisontslag verder uitzieken thuis. Wanneer ze effectief symptoomvrij zijn wordt weinig tot niet opgevolgd, er is geen goede registratie hiervan.Tanja schreef: ↑28 maart 2020, 14:45 Het is ook heel opmerkelijk dat het aantal mensen die "recovered" zijn in Nederland al dagen 3 bedraagt.
Normaal zou men verwachten dat in verhouding met het aantal besmette mensen het aantal herstelden een beetje gelijklopend zouden zijn en dat in alle landen, er zijn nog wel cijfers van andere landen waar er bedenkingen bij zijn uitgezonderd China uiteraard want die cijfers zijn voor 100% betrouwbaar.
Waarschijnlijk. / Nagenoeg zeker speelt dat ook een rol in Italië.
Als je met alle hens pompt om drijvend te blijven is er te weinig tijd om te vragen of iemand die al lang in het reddingsvlot zit nog hoofdpijn, koorts of last van kortademigheid heeft.
En mede daardoor komen ze aan mortaliteitcijfers van 44 procent. Doordat te weinig mensen in de cijfers voor 'hersteld' terecht komen.
Bij VUB Jette waren er er een deel symptoomvrij maar hun longen zagen er nogal slecht uit op een routine ct scan.
What's in a name..
Als je met alle hens pompt om drijvend te blijven is er te weinig tijd om te vragen of iemand die al lang in het reddingsvlot zit nog hoofdpijn, koorts of last van kortademigheid heeft.
En mede daardoor komen ze aan mortaliteitcijfers van 44 procent. Doordat te weinig mensen in de cijfers voor 'hersteld' terecht komen.
Bij VUB Jette waren er er een deel symptoomvrij maar hun longen zagen er nogal slecht uit op een routine ct scan.
What's in a name..
Hoe zorg je ervoor dat je niet aan je maximum-capaciteit zit als ziekenhuis?
+
Hoe koop je tijd en probeer je terwijl het plebs te sussen?
> Ledig op tijd je bedden.
De naakte waarheid.
+
Hoe koop je tijd en probeer je terwijl het plebs te sussen?
> Ledig op tijd je bedden.
De naakte waarheid.
Aantal doden tot 4 maal hoger dan officiële cijfers?
In de gemeente Nembro (Italië) sterven in de periode januari-maart gemiddeld 35 mensen. Nu zijn er al 31 doden gevallen door COVID19, maar het totaal aantal doden ligt dit jaar al op 158.
In de gemeente Nembro (Italië) sterven in de periode januari-maart gemiddeld 35 mensen. Nu zijn er al 31 doden gevallen door COVID19, maar het totaal aantal doden ligt dit jaar al op 158.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondanks alle op-de-borst-klopperij van onze regering hoe goed ze het wel doen blijkt dit niet uit de cijfers. Volgens deze cijfers zijn we eerder de slechtste leerling uit de klas wereldwijd:
In 't groot
Bron
Disclaimer: van de door China geleverde cijfers geloof ik geen bal ...
In 't groot
Bron
Disclaimer: van de door China geleverde cijfers geloof ik geen bal ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat België zich niet op de borst moet kloppen klopt. In België stijgt het aantal besmetten te snel daarvoor. Vandaag hebben we Zuid-Korea voorbijgestoken en morgen steken we Nederland voorbij.
Wat China betreft, denk ik dat de cijfers niet onbetrouwbaarder zijn dan van overige landen. Amerikaanse virologen zijn eerder lovend over samenwerking met Chinese virologen, het probleem was eerder dat er thuis niemand wou luisteren.
Wat China betreft, denk ik dat de cijfers niet onbetrouwbaarder zijn dan van overige landen. Amerikaanse virologen zijn eerder lovend over samenwerking met Chinese virologen, het probleem was eerder dat er thuis niemand wou luisteren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik hecht eerder waarde aan het aantal doden. Dat het aantal besmetten hoger ligt is niet per definitie slecht. Als we erin slagen deze in leven te houden dragen ze bij aan onze groepsimmuniteit.
Daarom ook dat ik in die grafiek het aantal doden aanvinkte en niet het aantal besmetten.
Daar ging het dan ook niet over. Het ging over de cijfers die het regime vrijgeeft. Mijn achterdochtige natuur zegt dat die danig geminimaliseerd zijn.
Hoeveel doden door Corona telt België?
Ik geloof de officiële cijfers, maar dat zeggen ze?
Wat met de mensen die thuis sterven? In het rusthuis? In een instelling?
Die tellen ze gewoon niet mee. Zo kan je alles manipuleren. Ken iemand die thuis is mogen ) nee sorry is moeten sterven. Een eeuwige schande hoe ze haar uit het ziek hebben laten gaan, daar goed wetende wat er zou gaan gebeuren.
Ik geloof de officiële cijfers, maar dat zeggen ze?
Wat met de mensen die thuis sterven? In het rusthuis? In een instelling?
Die tellen ze gewoon niet mee. Zo kan je alles manipuleren. Ken iemand die thuis is mogen ) nee sorry is moeten sterven. Een eeuwige schande hoe ze haar uit het ziek hebben laten gaan, daar goed wetende wat er zou gaan gebeuren.
In China werden een massa mensen naar huis gestuurd in het begin van de uitbraak.. Meer nog dan in Italië sterven er een massa mensen thuis die niet worden meegerekend in de cijfers.
Van wat ik daar gezien heb is medische zorg duur in China voor de modale chinees en niet voor iedereen toegankelijk..
Er was een gigantische druk op mensen om binnen te blijven. Voor een gezin dat al 1 besmet lid in huis heeft is dat niet ideaal.
Chinezen leven vaak samen met ouders en grootouders. Moet ik er een tekening bij maken ?
Komt daar nog hun bijgeloof bij dat allerhande tuin- en keukenmiddeltjes beter helpen dan wat je in een ziekenhuis krijgt...
En de wil, meer dan elders, van de staat om alles te minimaliseren en goed nieuws te maken, vooral als er geen te vertellen is.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kijk, dat de cijfers van eender welk land niet 100% accuraat zijn wil ik wel geloven.
Maar die van China worden simpelweg gemanipuleerd.
Van wat ik zelf gezien heb sterft een beademd persoon vaak maar als de medische staf het opgeeft.
Ik weet niet of dat ook opgaat voor coronapatiënten.
Bij voldoende capaciteit is dat dan ook een manipuleerbaar cijfer. Je geeft mensen gewoon nog extra dagen...
Bij ondercapaciteit ligt het anders en omgekeerd.
Dat we de cijfers uit China niet geloven is niet meer dan normaal.
Maar wat met de cijfers uit USA? Daar durft de gewone sterveling (toepasselijk) gewoon geen ziekenhuis binnenstappen. Daar sterft evenveel man uit ontberingen dan door Corona.
Achteraf gaan ze naar gemiddelden kijken. In de periode 2010-2019 zoveel gemiddelde overlijdens. In 2020 zoveel. Verschil?
Maar wat met de cijfers uit USA? Daar durft de gewone sterveling (toepasselijk) gewoon geen ziekenhuis binnenstappen. Daar sterft evenveel man uit ontberingen dan door Corona.
Achteraf gaan ze naar gemiddelden kijken. In de periode 2010-2019 zoveel gemiddelde overlijdens. In 2020 zoveel. Verschil?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat je teveel naar de VRT kijkt