Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
ING aan 4.95€ en KBC Groep aan 39.5€.
Benieuwd of de koers morgen weer herstelt.
Alfen aan 19.90€
Benieuwd of de koers morgen weer herstelt.
Alfen aan 19.90€
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- VIP member
- Contacteer:
Bankaandelen zijn volgens mij nog te duur.... Ik moet er zeker van zijn dat de crash de banken niet besmet. Als dat gebeurt, kan kbc nog ver onder de 10 euro van de vorige crisis
Ze zitten nog wel redelijk wat boven hun dieptepunt maar aandelen die -10% gaan ... op de lange termijn doe je daar waarschijnlijk geen kwaad mee.
Ancora is niet afgegaan, die had ik op 23.18 staan.
Morgen Shell nauwer volgen, hoop op sterke daling, net als bij de anderen van mijn onderschrift.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dat kan, maar KBC en andere banken zijn momenteel wel gezonder dan de 2008 crisis.Sebastiaan1985 schreef: ↑30 maart 2020, 17:59 Bankaandelen zijn volgens mij nog te duur.... Ik moet er zeker van zijn dat de crash de banken niet besmet. Als dat gebeurt, kan kbc nog ver onder de 10 euro van de vorige crisis
KBC onder de 40 € lijkt mij wel een ok prijs, met mogelijkheid om terug richting 70€+ te gaan op termijn.
Vreemd dat er op het melden van Zweedse criminaliteitscijfers ... de term 'extreem rechts' kleeft. Ik kan nu pas reageren omdat ik vandaag 't land moest dienen.
Nu '40000 vrouwen' lijkt mij ook veel. Die fotograaf Peter Sweden herhaalt dat zelfs regelmatig, ondanks dat hij al voor de rechtbank werd gedaagd door de zoon van een linkse mediamagnaat.
Ik heb ook geen melding gemaakt van om het even welk ras, godsdienst, politiek, sexe,.....
Mijn toffe poetsman komt uit Somalië en in mijn straat wonen brave mensen uitn Burkino Faso. Ze drinken geen alcohol en laten barbecues aan zich voorbijgaan.
Is het dan werkelijk zoals Maarten Verheyen omschreef: 'Links verdraagt geen andere meningen. Het zijn enge hokjesdenkers'?
Toen we 1 van de geërfde huizen wilden verkopen aan een allochtoon gezin, waren de linkse o zo sociale buren plots kwaad. Dat had ik niet verwacht.
Toen ik mijn extreem-linkse nicht antwoordde dat ik mijn leven voor haar niet zou riskeren als ze verkracht zou worden door haar geliefde vrienden, maar dat ik wel zou getuigen, heb ik haar verbaasde blik onthouden.
Nu '40000 vrouwen' lijkt mij ook veel. Die fotograaf Peter Sweden herhaalt dat zelfs regelmatig, ondanks dat hij al voor de rechtbank werd gedaagd door de zoon van een linkse mediamagnaat.
Ik heb ook geen melding gemaakt van om het even welk ras, godsdienst, politiek, sexe,.....
Mijn toffe poetsman komt uit Somalië en in mijn straat wonen brave mensen uitn Burkino Faso. Ze drinken geen alcohol en laten barbecues aan zich voorbijgaan.
Is het dan werkelijk zoals Maarten Verheyen omschreef: 'Links verdraagt geen andere meningen. Het zijn enge hokjesdenkers'?
Toen we 1 van de geërfde huizen wilden verkopen aan een allochtoon gezin, waren de linkse o zo sociale buren plots kwaad. Dat had ik niet verwacht.
Toen ik mijn extreem-linkse nicht antwoordde dat ik mijn leven voor haar niet zou riskeren als ze verkracht zou worden door haar geliefde vrienden, maar dat ik wel zou getuigen, heb ik haar verbaasde blik onthouden.
Stop eens met lullen en zeg wat je hebt gekocht vandaag.
Pakketje ING bijgekocht bij de dip van vandaag. Mijn redenering is dat de daling puur gebaseerd is op geen uitkering van het dividend, terwijl dit eigenlijk een broekzak vestzak operatie is. Wat niet uitgekeerd wordt blijft in het bedrijf en zal hen bovendien beter helpen de komende malaise te doorstaan.
Verder Telenet aangekocht bij de daling na de (grote) stijging gisteren. Dit voor het gecombineerd groeipotentieel en dividend.
Dan ook nog Aperam, voor het herstelperspectief en dividend.
Vanochtend wel een klein pakketje shell verkocht omdat ik verdere daling verwachtte, had ik dus niet mogen doen. (Groot herstel gemaakt) maar dit staat naast mijn grote LT investering in shell en ik denk dat bovenstaande herinvesteringen op lange termijn ook wel een mooi rendement zullen opleveren. Wil ook vermijden te zwaar in Shell te gaan, just in case. Als we de vorige laagtepunten terug halen koop ik wel bij.
Ook besloten geen verkopen meer te doen om elders in te herinvesteren, want dat draait nooit goed uit voor mijn gemoedsrust. Al wat ik verkoop stijgt nadien plots. Stukjes Ageas sinds start van de corona crisis in portefeuille gehaald, bleef maar dalen en stagneren, nu paar dagen terug verkocht na een redelijke stijging en negatief koersadvies. Vandaag grote stijging..
Idem met Proximus. Nuja, van mijn fouten leer ik bij.
Verder Telenet aangekocht bij de daling na de (grote) stijging gisteren. Dit voor het gecombineerd groeipotentieel en dividend.
Dan ook nog Aperam, voor het herstelperspectief en dividend.
Vanochtend wel een klein pakketje shell verkocht omdat ik verdere daling verwachtte, had ik dus niet mogen doen. (Groot herstel gemaakt) maar dit staat naast mijn grote LT investering in shell en ik denk dat bovenstaande herinvesteringen op lange termijn ook wel een mooi rendement zullen opleveren. Wil ook vermijden te zwaar in Shell te gaan, just in case. Als we de vorige laagtepunten terug halen koop ik wel bij.
Ook besloten geen verkopen meer te doen om elders in te herinvesteren, want dat draait nooit goed uit voor mijn gemoedsrust. Al wat ik verkoop stijgt nadien plots. Stukjes Ageas sinds start van de corona crisis in portefeuille gehaald, bleef maar dalen en stagneren, nu paar dagen terug verkocht na een redelijke stijging en negatief koersadvies. Vandaag grote stijging..
ING stond in 2000 op 34, nu nog 5. Het ergste is dat velen bleven zeggen "ja maar we ontvangen dividend"
Zie grafiek hier van ING en zo volatiel, terwijl het zelfs de weekgrafiek is.
De meeste aandelen in Europa hebben een dramatisch koersverloop.
Hier werd heel veel geld verloren al 20 jaar lang.
Japanse toestanden.
Zie grafiek hier van ING en zo volatiel, terwijl het zelfs de weekgrafiek is.
De meeste aandelen in Europa hebben een dramatisch koersverloop.
Hier werd heel veel geld verloren al 20 jaar lang.
Japanse toestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kan je me zeggen wanneer je iets verkoopt? Dan koop ik het wel over van je, bedankt!Tekto schreef: ↑30 maart 2020, 23:08 Al wat ik verkoop stijgt nadien plots. Stukjes Ageas sinds start van de corona crisis in portefeuille gehaald, bleef maar dalen en stagneren, nu paar dagen terug verkocht na een redelijke stijging en negatief koersadvies. Vandaag grote stijging..
Euronav nog een pakketje verkocht. Rest me nu nog 1/4 van 't oorspronkelijk aantal.
Uraniummijnaandelen ? Blijkt dat uranium schaars wordt doordat enkele mijnen werden gesloten.
Uraniummijnaandelen ? Blijkt dat uranium schaars wordt doordat enkele mijnen werden gesloten.
Econoom Marc Friedrich: "Ik koop niet. Dit is een bear market rally, getriggerd door de gigantische liquiditeit van de centrale bank (FED). Maar zodra meer staten en de hele VS een sluiting aankondigen, is de party zo voorbij."
Het is voorheen nog al gebeurd dat aandelen kelderen en dan plots een korte periode snel herstellen, om dan helemaal het vertrouwen van iedereen te verliezen en dat voor een veel langere tijd. De historische grafiek ervan vind ik niet meer.
Het is voorheen nog al gebeurd dat aandelen kelderen en dan plots een korte periode snel herstellen, om dan helemaal het vertrouwen van iedereen te verliezen en dat voor een veel langere tijd. De historische grafiek ervan vind ik niet meer.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@criticus:
A Short History of Dead Cat Bounces
https://awealthofcommonsense.com/2020/0 ... t-bounces/
A Short History of Dead Cat Bounces
https://awealthofcommonsense.com/2020/0 ... t-bounces/
Meer landen het grondgebied sluiten? Dat moet een artikel van 3 weken geleden zijn neem ik aan?criticus schreef: ↑31 maart 2020, 07:32 Econoom Marc Friedrich: "Ik koop niet. Dit is een bear market rally, getriggerd door de gigantische liquiditeit van de centrale bank (FED). Maar zodra meer staten en de hele VS een sluiting aankondigen, is de party zo voorbij."
De landen doen weer hun deur open. Europa heeft het onder controle zeggen ze. In Azië draait alles terug. Het is enkel nog de VS maar daar gaat economie voor op gezondheid.