De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
@Kevva.Is nog volop in discussie tussen de verschillende landen.Maar online geen artikel over te vinden.
Die veilige haven genaamd Proximus knipt nu ook in het dividend. En Kinepolis houdt het dividend helemaal op zak.
Voor de rest "it's a beautiful bounce"
Voor de rest "it's a beautiful bounce"
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Newbie
- Contacteer:
Waar haal jij dat er veel getest wordt? Ik heb namelijk persoonlijk verhalen gehoord van mensen die naar spoed gaan met OVERDUIDELIJKE symptomen maar niet getest worden en gewoon terug naar huis gestuurd worden... Nu enkele dagen later ligt deze persoon in kunstmatige coma aan de beademing...aston schreef: ↑30 maart 2020, 23:15 Ik lees toch veel pessisme, dan zal ik even de optimist zijn. Al blijft het mijn persoonlijke mening.
De cijfers (aantal nieuwe besmette opnames) in Belgie verbeteren al bijna een week. De boodschap wordt echter anders gebracht omdat er schrik is dat mensen de maatregelen niet meer zouden naleven, waarvoor begrip.
Nuance bij de cijfers
Ondertussen wordt in veel ziekenhuizen iedereen getest die opgenomen wordt voor andere zaken, of die in slaap gedaan worden voor een operatie, of een endoscopie moeten ondergaan, enz.... en daar zitten 8-10% covid + gevallen bij die er geen/weinig last van hebben. Wat dus de cijfers van positieve opnames naar boven trekt, in vergelijking met 10 dagen terug wat toen niet gedaan werd. Positieve opnames die zich stabiliseren rond de 500/d dacht ik. Over een dag of 5 tenlaatste schat ik ligt dat in evenwicht met de mensen die het ziekenhuis verlaten + overlijden.
Op zich hoopgevend dat al 10% van de belgische bevolking of meer de ziekte al doorgemaakt heeft.
De reden waarom de besmettingen zo laag zijn is omdat er gewoon niet getest wordt... Een COVID-19 patiënt die ze niet testen is er weer eentje minder voor de statistieken hé...
In Amerika waren er eergisteren zogezegd veel minder doden dan de dag ervoor en het dodenaantal van gisteren lag maar marginaal hoger dan 2 dagen ervoor... Lijkt me straf dat ze daar ineens het wondermiddel gevonden hebben waardoor hun dagelijks dodental niet met 30% verhoogt elke dag... Volgens bepaalde dokters zou maar 1 op 5 sterfgevallen van COVID-19 in de statistieken komen in de VS....
Stop! Daar zit het probleem.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 10:31 Waar haal jij dat er veel getest wordt? Ik heb namelijk persoonlijk verhalen gehoord van mensen (...)
-
- Newbie
- Contacteer:
?sintorama schreef: ↑31 maart 2020, 10:40Stop! Daar zit het probleem.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 10:31 Waar haal jij dat er veel getest wordt? Ik heb namelijk persoonlijk verhalen gehoord van mensen (...)
Voor alle duidelijkheid: het gaat om de schoonpa van mijn zus dus niet viavia...
De vader van de man van de zus van een poster op spaargids heeft gezegd dat ....GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 10:43?
Voor alle duidelijkheid: het gaat om de schoonpa van mijn zus dus niet viavia...
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
-
- Newbie
- Contacteer:
Neen, de vader van de man van mijn zus ligt op sterven... Ongevoelige *****RGiskard schreef: ↑31 maart 2020, 11:01De vader van de man van de zus van een poster op spaargids heeft gezegd dat ....GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 10:43
?
Mijn excuses en medeleven. Ik ben te snel geweest door enkel op de geciteerde comment te reageren, zonder je volledige post door te lezen. Ik denk dat Sintorama het ook zo interpreteerde.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 11:03 Neen, de vader van de man van mijn zus ligt op sterven... Ongevoelige *****
Het was absoluut niet de bedoeling om de spot te drijven met je zus haar schoonvader. Sterkte.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Over dat testen is er veel onduidelijkheid.
Steven Van Gucht gisteren: "We testen nu iedereen met symptomen of die in contact is geweest met mensen met symptomen."
Een vriend met overduidelijke symptomen vanmorgen bij zijn huisarts: "We testen alleen mensen die opgenomen worden of medisch personeel."
Steven Van Gucht gisteren: "We testen nu iedereen met symptomen of die in contact is geweest met mensen met symptomen."
Een vriend met overduidelijke symptomen vanmorgen bij zijn huisarts: "We testen alleen mensen die opgenomen worden of medisch personeel."
jonie schreef: ↑29 maart 2020, 22:09Jij kent duidelijk alleen de geschiedenisboeken en weet nog niet dat die de geschiedenis vertellen vanuit de ervaringen van de happy few... (machtshebbers, adel, kerk..)GreenDean schreef: ↑29 maart 2020, 21:42
1900:
- goudstandaard
- ongekende technologische, sociale en maatschappelijke vooruitgang
- net geen 2 miljard mensen op aarde
- veel braakliggend land waar unesco niet van vond dat het door hun beschermd moet worden
- op je bord lag een eerlijk stuk vlees
Ja, dat is beter. Daarom moest WOI op poten gezet worden zodat dit doorbroken kon worden.
- ... eindeloos
1900:
- de federale reserve bestond niet (heel toevallig in 1913 opgericht, private instelling trouwens)
Ik denk dat mijn gebazel hier toch dikwijls over de foute geschiedenis gaat, geschreven en gepropageerd door de winnaars.
Ik heb persoonlijk nog mensen gekend die zowel in WOI als WOII gevochten hebben. Van de slag om El Alamein bv., om er eentje uit te pikken, heb ik van verschillenden, die er zelf bij waren, de verhalen gehoord en er bijzonder lang en aandachtig naar geluisterd. Die verhalen kwamen van beide zijden en vertelden in feite hetzelfde ondanks dat ze tegenover elkaar stonden. Dat is geschiedenis, en niet die propaganda op tv en in documentaires. Die mannen wisten heel goed wat er gaande was, maar zaten in een situatie waar het pompen of verzuipen was, m.a.w. tegenover elkaar gezet in een kill or be killed scene, om te vermijden dat ze hun vrijheid zouden opeisen. Dat hierna de verkrachting van Europa volgde, is een ondertussen bevestigd en bewezen feit, hoewel tv en documentaires daar voorlopig nog heel stil over blijven. Het is nog steeds al holocaust en concentratiekampen wat de klok slaat.
Dit in schril contrast tot de hedendaagse man die maar niet wil beseffen wat er precies gaande is. Die schijnt te denken dat als hij maar braaf doet wat hem opgedragen wordt, alles in orde komt. Wel, moderne man, het enige dat in orde komt is het verder en verder afglijden in de absolute slavernij waar ieder aspect van ons leven door iemand met 'bijzondere machten' bepaald wordt. Als ik het goed begrijp, lijken veel moderne mannen dat ook 'niet meer dan normaal' te vinden. Dit fossiel vindt dat alvast niet normaal en kan ook geschiedkundig vertellen waarom dat niet normaal is.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Maakt niet uit, het blijft anekdotisch materiaal.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 10:43
ArcelorMittal heeft de industriële activiteit in alle regio's waar het bedrijf actief is significant zien afnemen of verwacht dat deze onder druk komt te staan als gevolg van de corona-uitbraak en zal in reactie hierop de productie terugbrengen. De koers van het aandeel van de staalfirma steeg 6,6 procent.
Ik zie niet in wat die +6% rechtvaardigt. Iemand een uitleg voor? Of surfen ze gewoon mee op het "algemene beurspositivisme"?
Ik zie niet in wat die +6% rechtvaardigt. Iemand een uitleg voor? Of surfen ze gewoon mee op het "algemene beurspositivisme"?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt. Het is natuurlijk snel fout geïnterpreteerd op een forum allemaal...RGiskard schreef: ↑31 maart 2020, 11:49Mijn excuses en medeleven. Ik ben te snel geweest door enkel op de geciteerde comment te reageren, zonder je volledige post door te lezen. Ik denk dat Sintorama het ook zo interpreteerde.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 11:03 Neen, de vader van de man van mijn zus ligt op sterven... Ongevoelige *****
Het was absoluut niet de bedoeling om de spot te drijven met je zus haar schoonvader. Sterkte.
-
- Newbie
- Contacteer:
Goh, wie zouden we dan moeten geloven... Politiekers die beroepsleugenaars zijn of iemand die echt ervaring heeft ermee.tdma schreef: ↑31 maart 2020, 11:50 Over dat testen is er veel onduidelijkheid.
Ze testen volgens mij NIET systematisch en inderdaad alleen als het echt niet anders kan (mensen die op IC belanden dus).
Edit: OK, ik heb het even nagevraagd bij een vriendin die stage doet in het ziekenhuis op dit moment. Ze krijgen geen mondmaskers en worden NIET getest. Testen worden pas gedaan als ze al 3 dagen hoge koorts hebben. Patiënten met duidelijke symptomen worden pas na een week getest.
Amai ! Da's nog slechter dan vorige week dan?! En zogezegd ging de testcapaciteit van 3.000 naar 10.000 verhoogd worden deze week?GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 13:18Goh, wie zouden we dan moeten geloven... Politiekers die beroepsleugenaars zijn of iemand die echt ervaring heeft ermee.tdma schreef: ↑31 maart 2020, 11:50 Over dat testen is er veel onduidelijkheid.
Ze testen volgens mij NIET systematisch en inderdaad alleen als het echt niet anders kan (mensen die op IC belanden dus).
Edit: OK, ik heb het even nagevraagd bij een vriendin die stage doet in het ziekenhuis op dit moment. Ze krijgen geen mondmaskers en worden NIET getest. Testen worden pas gedaan als ze al 3 dagen hoge koorts hebben. Patiënten met duidelijke symptomen worden pas na een week getest.