Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Zonder het op te zoeken er bestaat wel vanalles tegen hiv. Zorgen dat het hiv blijft en geen aids wordt. Zorgen dat partner niet besmet kan geraken, ... .
Maar van hiv+ naar niet hiv te gaan, is er nog maar 2 personen gelukt na beenmergtherapie bij kanker dacht ik...
Maar van hiv+ naar niet hiv te gaan, is er nog maar 2 personen gelukt na beenmergtherapie bij kanker dacht ik...
Wat als Leuven een vaccin vindt. Gaan die dat dan verder blijven ontwikkelen of gaat men nu alles overlaten aan J&J en krijgen we mogelijks meerdere vaccins van diverse fabrikanten?
Zou het daarnaast niet beter zijn dat men een zogenaamd passief vaccin ontwikkelt, waarbij antilichamen worden toegediende (ipv. het virus zelf in lage dosis waarbij je non-responders kunt hebben). Het concept van een passief vaccin met antilichamen klinkt mij ook veiliger.
Zou het daarnaast niet beter zijn dat men een zogenaamd passief vaccin ontwikkelt, waarbij antilichamen worden toegediende (ipv. het virus zelf in lage dosis waarbij je non-responders kunt hebben). Het concept van een passief vaccin met antilichamen klinkt mij ook veiliger.
De vragen die hier gesteld worden, daar kunnen momenteel de wetenschappers nog niet op antwoorden,
laat staan dat je er hier een betrouwbaar antwoord op gaat krijgen..
laat staan dat je er hier een betrouwbaar antwoord op gaat krijgen..
Uiteraard blijven al die andere labo's verder ontwikkelen en testen, inzetten op één paard zou wel heel dom zijn. Het zal ook nodig zijn dat er verschillende producenten een vaccin kunnen maken, je gaat immers zowat de ganse wereld bevolking als patiënt hebben. En hopelijk worden er ook vaccins gevonden die niet specifiek zijn en ook werken tegen mutaties van covid-19. Antilichamen tegen het huidig virus gaan over 1 of 2 jaar weinig nut hebben, corona's en influenza's maken immers kleine veranderingen door waardoor ze onze afweer telkens weer te slim af zijn, is ook de reden waarom we elk jaar griep of verkoudheden kunnen krijgen.
Je hebt gelijk. Het debat op zich is toch altijd plezant om een mens bezig te houden.
Beleggen is ook geen exacte wetenschap.
Zoals deze crisis met zijn recente gevolgen zou moeten hebben aangetoond.
Stellen we dan het nut van dit forum in vraag, of zelfs meer dan de helft van de dialogen ter wereld ?
Ach... Gelukkig hebben we nog altijd instant overschrijvingen he Ludo
Kon het eerst niet geloven 192 sterfgevallen vandaag in België op www.worldometers.info/coronavirus, maar wat zoekwerk leverde op dat bijna de helft eerder gestorven was.
Bron: Liveblog 31 maart VRTIn de voorbije 24 uur zijn er 98 nieuwe sterfgevallen gemeld. Daar komen nog eens 94 sterfgevallen bij die met terugwerkende kracht werden gerapporteerd. In totaal zijn daardoor nu al 705 coronapatiënten overleden. 93 procent van hen is ouder dan 65 jaar.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
België begint op een politiestaat te lijken met de almachtige jongens in het blauw die naar willekeur beboeten.
Voor zij die de streek aan de taalgrens rond Deux Acren, Ghislenghien en Geraardsbergen kennen: in Deux Acren en Ghislenghien zijn bijna geen winkels meer en al helemaal geen grootwarenhuizen. Veel mensen rijden naar Geraardsbergen, dichtstbij en kortste afstand. De politie van Geraardsbergen bekeurt aan de lopende band mensen die naar de andere kant van het ijzeren gordijn durven rijden om aankopen te doen, ze staan tot op de parkings van de grootwarenhuizen om te beboeten.
Voor zij die de streek aan de taalgrens rond Deux Acren, Ghislenghien en Geraardsbergen kennen: in Deux Acren en Ghislenghien zijn bijna geen winkels meer en al helemaal geen grootwarenhuizen. Veel mensen rijden naar Geraardsbergen, dichtstbij en kortste afstand. De politie van Geraardsbergen bekeurt aan de lopende band mensen die naar de andere kant van het ijzeren gordijn durven rijden om aankopen te doen, ze staan tot op de parkings van de grootwarenhuizen om te beboeten.
Voor de verandering eens geld transfers in omgekeerde richting.
...en ondertussen wordt het allemaal veel duidelijker:
(livestream HLN)
14u30: Oost-Vlaanderen houdt recreatiedomeinen gesloten tot 19 april.
15u10: Provincie Vlaams-Brabant stelt provinciedomeinen terug open voor buurtbewoners vanaf 1 april.
Wat een eensgezindheid toch...
(livestream HLN)
14u30: Oost-Vlaanderen houdt recreatiedomeinen gesloten tot 19 april.
15u10: Provincie Vlaams-Brabant stelt provinciedomeinen terug open voor buurtbewoners vanaf 1 april.
Wat een eensgezindheid toch...
Hoezo? Je mag toch essentiele verplaatsingen doen? En gaan winkelen in de dichtbijzijnde gemeente omdat er in uw eigen gemeente geen deftige winkel is, dat mag toch gewoon?PinkPanther1970 schreef: ↑31 maart 2020, 15:35 België begint op een politiestaat te lijken met de almachtige jongens in het blauw die naar willekeur beboeten.
Dat zijn inderdaad mafiapraktijken! Gelukkig woon in zelf niet in die gemeentes ..
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Ken deze streek ook vrij goed dus ff eerlijk wezen dat deze mensen gerust ook kunnen winkelen in Lessen / Lessines. Je hebt daar ook de grotere supermarkten die ze zelfs moeten passeren om naar Geraardsbergen te gaan.PinkPanther1970 schreef: ↑31 maart 2020, 15:35 België begint op een politiestaat te lijken met de almachtige jongens in het blauw die naar willekeur beboeten.
Volgens de officiële richtlijnen (https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs) worden bibliotheken beschouwd als openbare dienstverlening en moeten gegarandeerd openblijven in afhaalfunctie met respect voor de social distancing maatregelen.
Lijkt me een goede maatregel ten gunste van de geestelijke gezondheid. En het kan zonder veel risico toegepast worden: in Halle is de bib toegankelijk van maandag tot vrijdag tussen 14 en 17u om gereserveerd materiaal af te halen; je kan materialen online reserveren via de rubriek ‘Mijn Bibliotheek’ of telefonisch op 02/365.98.60. Hou je bibkaartje bij de hand als je telefonisch reserveert. Alle uitgeleende bibliotheekmaterialen worden ontsmet om de verspreiding van het virus in te dammen. (https://halle.bibliotheek.be).
Maar Halle blijkt een uitzondering. Heb ik aangekaart in mijn gemeente: daar wisten ze nergens van, zouden het bekijken. Inmiddels werd de sluiting verlengd van 4 naar 19 april ! Heb het ook gemeld op het bekende nummer 0800-14689: ze weten het, maar kunnen niets doen. Klachten zou je kunnen suren naar 02-2334111 maar dat is ook al nutteloos.
Wat het ontsmetten van boeken betreft: zou een dag laten liggen niet volstaan, vooraleer terug in de rekken te plaatsen ?
Lijkt me een goede maatregel ten gunste van de geestelijke gezondheid. En het kan zonder veel risico toegepast worden: in Halle is de bib toegankelijk van maandag tot vrijdag tussen 14 en 17u om gereserveerd materiaal af te halen; je kan materialen online reserveren via de rubriek ‘Mijn Bibliotheek’ of telefonisch op 02/365.98.60. Hou je bibkaartje bij de hand als je telefonisch reserveert. Alle uitgeleende bibliotheekmaterialen worden ontsmet om de verspreiding van het virus in te dammen. (https://halle.bibliotheek.be).
Maar Halle blijkt een uitzondering. Heb ik aangekaart in mijn gemeente: daar wisten ze nergens van, zouden het bekijken. Inmiddels werd de sluiting verlengd van 4 naar 19 april ! Heb het ook gemeld op het bekende nummer 0800-14689: ze weten het, maar kunnen niets doen. Klachten zou je kunnen suren naar 02-2334111 maar dat is ook al nutteloos.
Wat het ontsmetten van boeken betreft: zou een dag laten liggen niet volstaan, vooraleer terug in de rekken te plaatsen ?
Weet je zeker dat ze boetes uitdelen omdat men een dorp 'te ver' zijn boodschappen doet? Hier rijden de smurfen ook rondjes bij de supermarkten, maar dat heeft andere redenen ... Om minder op te vallen parkeren drugdealers op parkings van supermarkten om hun zaakjes te regelen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Dus volgens jou moet je vanuit Deux Acren door Lessen om naar Geraardsbergen te gaan... En je kent de streek?realisticview schreef: ↑31 maart 2020, 16:39Ken deze streek ook vrij goed dus ff eerlijk wezen dat deze mensen gerust ook kunnen winkelen in Lessen / Lessines. Je hebt daar ook de grotere supermarkten die ze zelfs moeten passeren om naar Geraardsbergen te gaan.PinkPanther1970 schreef: ↑31 maart 2020, 15:35 België begint op een politiestaat te lijken met de almachtige jongens in het blauw die naar willekeur beboeten.
En dat doet zelfs niets ter zake... Het crisiscentrum heeft duidelijk gezegd dat elke verplaatsing naar een voedingswinkel een essentiële verplaatsing is en dat hoeft niet de dichtstbijzijnde te zijn.
Dit is niets anders dan burgertje-pesten om de gemeentekas te spijzen.
Bibliotheek is hier ook gesloten, maar leuk initiatief vanuit de bib: ze leveren nu aan huis (selectie maken uit cataloog, via online formulier indienen en de volgende dag wordt het pakket bezorgd, geadviseerd wordt het pakket 24u niet aan te raken maar ik laat het eerst een paar dagen in mijn kelder liggen). Medewerkster was met soort bakfiets onderweg om zo'n 10 "klanten" te bedienen op een namiddag te bedienen. Voor niet in het centrum van de gemeente wonende leners reed een andere medewerker de pakketten rond met de wagen.joverwimp schreef: ↑31 maart 2020, 16:51 Volgens de officiële richtlijnen (https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs) worden bibliotheken beschouwd als openbare dienstverlening en moeten gegarandeerd openblijven in afhaalfunctie met respect voor de social distancing maatregelen.