De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
S&P500 rond 2600.
Benieuwd waar het nu naar toe gaat.
Benieuwd waar het nu naar toe gaat.
Europa zou wel eens mogen outperformen de komende maanden.
Misschien niet tov Nasdaq maar toch tov S&P500
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik denk dat de Amerikaanse beurzen vandaag vertrokken zijn om de volgende dagen redelijk in het rood te eindigen, nu Amerika pas echt de pandemie begint te voelen en er ook wel drastischere maatregelen zullen komen... Gaan de Europese beurzen volgen?
-
- Newbie
- Contacteer:
+5% dan vandaag zeker? Ze doen toch al dagenlang het tegenovergestelde van de verwachtingen...
Wacht maar, het moet er nog maar beginnen...
Vandaag: België leent € 8 miljard tegen nulrente met de uitgifte van een nieuwe Belgische staatsobligatie.
De vraag naar het papier was met 57 miljard euro groter dan ooit, omdat grote beleggers dankzij de obligatieaankopen van de Europese Centrale Bank over veel cash beschikken...
Ja en wetende dat de ECB die obligaties straks ook weer opkoopt. Of de reële economie met dat soort carrousels ook maar iets vooruit geholpen wordt is een ander paar mouwen. Nu ja, voor overheden is het "positief" dat ze goedkoop de schuld kunnen verhogen en de man in the middle (de banken en groot kapitaal) verdienen er ook een centje aan.dreamy schreef: ↑31 maart 2020, 15:02 Vandaag: België leent € 8 miljard tegen nulrente met de uitgifte van een nieuwe Belgische staatsobligatie.
De vraag naar het papier was met 57 miljard euro groter dan ooit, omdat grote beleggers dankzij de obligatieaankopen van de Europese Centrale Bank over veel cash beschikken...
Vraag van een obligatie-leek: Waarom leent België eigenlijk niet de volledige 57 miljard, om duurdere oude schulden mee af te betalen?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Goeie vraag, dat vraag ik me ook wel af.
Mijn gok: misschien moet de staat dan ook een soort 'wederbeleggingsvergoeding' betalen zoals wanneer je je hypotheek vervroegt terugbetaalt, en komt dat dan duurder uit.
Mijn gok: misschien moet de staat dan ook een soort 'wederbeleggingsvergoeding' betalen zoals wanneer je je hypotheek vervroegt terugbetaalt, en komt dat dan duurder uit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog maar dinsdag en al 4 mailtjes ontvangen van leveranciers die starten met iets in de aard van: Door de huidige situatie is het veel rustiger ....
kortere levertijden, lagere prijzen ...
er komen nog koopmomenten, wees daar maar zeker van
Amerika lager? Lol
Omdat een oude obligatie die pakweg 5% oplevert en nog 5 jaar loopt, aan 125 of 126% van de nominale waarde zal staan. Dus dan betaalt de Belgische staat eigenlijk evenveel af, maar in één keer in plaats van over vijf jaar. Dus tenzij er in bepaalde obligaties terugkoopbedingen staan dat men aan par value kan aflossen vanaf jaar XYZ, zullen die duurdere schulden al de goedkope rentevoeten in overweging nemen door boven par te gaan staan.
Dat gezegd zijnde ben ik het wel eens met de onderliggende gedachte. Elk jaar enkele miljarden extra bijlenen (het kost toch niets. Letterlijk niets). Of eens het water testen voor een 50-jarige of waarom niet, 100-jarige bond. Als de 30-jarige al maar 0,82% kost kan ik het me wel inbeelden dat er interesse zou zijn. Niet voor tientallen miljarden natuurlijk. Maar goed.
Tuurlijk de beurzen gaan goed.Grote bedrijven blijven goed produceren en stockeren al hun gemaakte goederen in grote magazijnen.Zeebrugge moet de geleverde auto,s al op elkaar stapelen.Het is niet te overzien.Olie van hetzelfde,volle schepen dobberen op de oceaan.De klap moet nog komen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Systematisch gedisciplineerd beleggen is alvast een goede tactiek.contextbinder schreef: ↑31 maart 2020, 16:38 Nog maar dinsdag en al 4 mailtjes ontvangen van leveranciers die starten met iets in de aard van: Door de huidige situatie is het veel rustiger ....
Vraag mij ook af hoelang productie kan blijven doorgaan zonder dat er iets verkocht wordt. Als ik naar mijn eigen consumptie van de afgelopen weken kijk is dat buiten voeding en een fractie van het normale benzine verbruik 0,0.Ivan4you schreef: ↑31 maart 2020, 18:19 Tuurlijk de beurzen gaan goed.Grote bedrijven blijven goed produceren en stockeren al hun gemaakte goederen in grote magazijnen.Zeebrugge moet de geleverde auto,s al op elkaar stapelen.Het is niet te overzien.Olie van hetzelfde,volle schepen dobberen op de oceaan.De klap moet nog komen.