MeDirect : Inloggen is niet mogelijk
Re: MeDirect : Inloggen is niet mogelijk
Ik denk niet dat MeDirect nog veel klanten zal overhouden die willen beleggen als de online banking niet bereikbaar is tijdens de uren dat de beurs open is !
Het blijft duren hé?
Je zult je getrouwheidspremie wel krijgen, wees gerust. Wind je niet zo op om die paar euro's.
Wel een slecht moment voor mensen die alleen maar een beursaccount hebben bij Medirect en die willen kopen of verkopen.
Gisteren waren er ook al problemen om aan te loggen. Vandaag terug... geen uitleg. Aanloggen is een elementaire service, als een bank hedendaags dat niet kan realiseren (wegens drukte???) dan is die bank ONBETROUWBAAR. Want wat zal er dan gebeuren bij een bankrun???
Ik heb ondertussen een account aangemaakt bij een broker. Ik vond het al lastig dat ze je telkens uitloggen na 10 minuten. En dat de site dikwijls traag is. En dat je alleen dagorders kan ingeven. Dit is de druppel. Al een hele voormiddag niet te bereiken. Om te beleggen is deze bank niet betrouwbaar genoeg.
Dit verplicht me inderdaad om over te stappen op een andere dienst. Ben dagelijks bezig met beleggen maar ben voorlopig al de ganse dag uitgesloten van mijn beleggingsportefeuille. Zeer risicovol in deze tijden en kost me op dit moment al sowieso geld.
Spijtige zaak want ik was tevreden.
Spijtige zaak want ik was tevreden.
De klantendienst kan ook geen enkele informatie geven. Ze weten niet wat er aan de hand is en ze hebben geen idee hoelang het nog gaat duren.
Zit maar eens bij Medirect met je portfeuille en je kan niet handelen .........
Gaan ze daar ook een premie voor geven ipv van voor nieuw spaargeld?
Gaan ze daar ook een premie voor geven ipv van voor nieuw spaargeld?
Ik heb aandelen die ik vandaag ging kopen bij een gunstige drop die nu tot -12.6% staan. Vrolijk wordt ik daar niet van.
Als ik vandaag de boot mis haal ik alles weg bij Medirect. Niet om stoere taal te spreken, maar zoiets kan je je als belegger gewoon niet permitteren...
Als ik vandaag de boot mis haal ik alles weg bij Medirect. Niet om stoere taal te spreken, maar zoiets kan je je als belegger gewoon niet permitteren...
Ik heb ook gebeld ondertussen, en de dame die ik aan de telefoon had, kwam me heel verward over. "U ziet toch dat het om een technische panne gaat? Heeft u nog vragen?" Ik vroeg toen of ze ermee bezig waren en ze zei: "Wacht dacht u dat we aan het doen zijn?"
Toen ik vroeg hoe lang het nog zou duren, meldde ze dat ze het niet weet. Ze vroeg ook uitdrukkelijk of ik wel goed begrepen had wat ze wilde zeggen. Nou, ik ben niet gerustgesteld hoor....
Alles weghalen zal duur zijn. Maar er komt bij mij ook niks meer bij bij MeDirect.
En vergoedingen moeten we niet verwachten natuurlijk. Disclaimers . De risico's zijn voor ons.
En vergoedingen moeten we niet verwachten natuurlijk. Disclaimers . De risico's zijn voor ons.
Meer dan 1 broker hebben is dikwijls handig, om verschillende redenen. Voorlopig zijn de meesten ook nog gratis, buiten de transactiekosten, dus geen enkele reden om niet meerdere accounts te hebben.
Dit zou standaard in ieders beleggingsstrategie moeten zitten. Wie wil beleggen moet proberen de realiteit te begrijpen. De realiteit is nu eenmaal dat die servers met de regelmaat van de klok plat liggen. Meestal merken we daar weinig van omdat ze het stil weten te houden en relatief snel kunnen oplossen. Maar soms, en redelijk dikwijls vind ik, hebben ze een groter probleem. De hackers in deze wereld zitten niet stil. Zoals steeds, ieder nadeel heb zijn voordeel, en binnenkort kunnen we weer gewoon de bank binnenlopen wanneer ze doorkrijgen dat de huidige manier veel te kwetsbaar is. En die kwetsbaarheid op meerdere terreinen dan enkel een server die dienst weigert.
Dit zou standaard in ieders beleggingsstrategie moeten zitten. Wie wil beleggen moet proberen de realiteit te begrijpen. De realiteit is nu eenmaal dat die servers met de regelmaat van de klok plat liggen. Meestal merken we daar weinig van omdat ze het stil weten te houden en relatief snel kunnen oplossen. Maar soms, en redelijk dikwijls vind ik, hebben ze een groter probleem. De hackers in deze wereld zitten niet stil. Zoals steeds, ieder nadeel heb zijn voordeel, en binnenkort kunnen we weer gewoon de bank binnenlopen wanneer ze doorkrijgen dat de huidige manier veel te kwetsbaar is. En die kwetsbaarheid op meerdere terreinen dan enkel een server die dienst weigert.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
We weten niet wat er aan de hand is. Mss gehackt of pogingen tot. Dan kunnen ze natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn...
Wat mij ook beangstigt, is dit: het Messengerprofiel van Medirect, dat vroeger altijd antwoordde toen ik iets vroeg, reageert nu niet. Ik zie wel dat mijn berichten van vandaag gelezen zijn.