De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
België heeft zo al 100-jarige bonds uitgegeven. Om de schulden van na WO I te betalen. Die hadden een coupon van een paar procent. Het speciale aan die bonds was dat er elk jaar een aantal uitgeloot werden om dan volledig terugbetaald te worden. In de periodes dat de rente nog een pak hoger stond dan nu, was dat dadelijk forse winst. Die bonds noteerden dan beneden pari (70% of zo) en door de uitloting werden ze dan direct tegen pari (100% dus) uitbetaald. Kassa, kassa dus voor de gelukkigen van deze loterij.
Edit: twijfel besluipt me nu of die bonds uitgegeven werden om de schulden van WO I te betalen, of schulden voor de kolonisering van Congo
Edit: twijfel besluipt me nu of die bonds uitgegeven werden om de schulden van WO I te betalen, of schulden voor de kolonisering van Congo
Foei Vortex! We moeten wel allemaal ons steentje bijdragen om de economie draaiend te houden. Op naar Amazon, Bol, Coolblue, Zalando en alle andere webwinkels en thuisbezorgdiensten die er maar zijn! Het geld moet rollen om onze economie te redden. Spend! Spend! Spend!
Als verschillende mensen met hetzelfde verhaal komen dan blijft het niet anekdotisch ...sintorama schreef: ↑31 maart 2020, 12:07Maakt niet uit, het blijft anekdotisch materiaal.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 10:43
Voor alle duidelijkheid: het gaat om de schoonpa van mijn zus dus niet viavia...
Ik heb een gelijkaardig verhaal, maar ja dat zal je dan ook als "anekdotisch" beschouwen ... iemand die werkt in een gesloten centrum voor psychiatrische patiënten hoest zich al een paar dagen de longen uit zijn lijf (in die instelling zijn er ondertussen besmette patiënten), wordt doorgestuurd naar AZ waar ze hem zonder testen terugsturen ... niet nodig ... hoeveel collega's en patiënten hij ondertussen besmet heeft ?? ... en mondmaskers krijgen ze daar ook niet ...
Dat werd in die tijd voor vele zaken gebruikt ... de laatsten die afliepen (heb het even opgezocht) was een 90-jarige bond die liep van 1922 tot 2012 aan 4% met 12 keer per jaar een "uitloting".MoreOrLess schreef: ↑31 maart 2020, 19:01 België heeft zo al 100-jarige bonds uitgegeven. Om de schulden van na WO I te betalen. Die hadden een coupon van een paar procent. Het speciale aan die bonds was dat er elk jaar een aantal uitgeloot werden om dan volledig terugbetaald te worden. In de periodes dat de rente nog een pak hoger stond dan nu, was dat dadelijk forse winst. Die bonds noteerden dan beneden pari (70% of zo) en door de uitloting werden ze dan direct tegen pari (100% dus) uitbetaald. Kassa, kassa dus voor de gelukkigen van deze loterij.
Eigenlijk zou dat nog een ideetje zijn om terug in te voeren : uitgeven van loten aan 1000 euro/stuk ... 1 kans op 5 om bv. 2500 euro te "winnen" als je uitgeloot wordt, de rest verliest zijn geld ...
Vind het toch erg dat men hier het woord 'obligatie' al niet meer kent.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik vraag me soms af waarom velen onder ons het Nederlands zoveel geweld aandoen. Grootdoenerij? Kuddegeest? Gemakzucht? Onvoldoende liefde voor de taal?...
Hetzelfde zien we met 'social distance' en 'social distancing'. Sociale afstand of veilige afstand, dat begrijpt iedereen, ook de ouderen die het kwetsbaarst zijn voor het virus. Maar we wijken af.
Kan het enkel bevestigen. Hier iemand die met ambulance wordt opgenomen en aan de beademing moet. Andere huisgenoten worden niet gestest, daarna echtgenote ook afgevoerd naar ziekenhuis, andere huisgenoten worden nog altijd niet getest, zelfs niet na aandringen. En als je niet aan de zuurstof moet, sturen ze je sowieso terug naar huis. De officiële cijfers zijn maar tipje van de ijsberg.geebee schreef: ↑31 maart 2020, 19:23Als verschillende mensen met hetzelfde verhaal komen dan blijft het niet anekdotisch ...
Ik heb een gelijkaardig verhaal, maar ja dat zal je dan ook als "anekdotisch" beschouwen ... iemand die werkt in een gesloten centrum voor psychiatrische patiënten hoest zich al een paar dagen de longen uit zijn lijf (in die instelling zijn er ondertussen besmette patiënten), wordt doorgestuurd naar AZ waar ze hem zonder testen terugsturen ... niet nodig ... hoeveel collega's en patiënten hij ondertussen besmet heeft ?? ... en mondmaskers krijgen ze daar ook niet ...
Nee, dat is het laatste velletje papier van de wc rol in een toilet. De laatste bezoeker heeft het gebruikt zonder voor een nieuwe rol te zorgen.
"Sociale afstand" is dat een ander woord voor belastingen betalen?rudipsycho schreef: ↑31 maart 2020, 22:34 Hetzelfde zien we met 'social distance' en 'social distancing'. Sociale afstand of veilige afstand, dat begrijpt iedereen, ook de ouderen die het kwetsbaarst zijn voor het virus. Maar we wijken af.
AB InBev zoekt kapitaal.Voor de liefhebbers,maar wel minimum 100 000 € per keer.
https://www.oblis.be/nl/news/2020/03/30 ... eur-550422
https://www.oblis.be/nl/news/2020/03/30 ... eur-550422
Ik hoop dat dit cynisch bedoeld is? Waar zitten de Belgische bedrijven in dit plaatje?dreamy schreef: ↑31 maart 2020, 19:10
Foei Vortex! We moeten wel allemaal ons steentje bijdragen om de economie draaiend te houden. Op naar Amazon, Bol, Coolblue, Zalando en alle andere webwinkels en thuisbezorgdiensten die er maar zijn! Het geld moet rollen om onze economie te redden. Spend! Spend! Spend!
hoe bepalen jullie je limietprijs voor aankoop trackers? (gaat over een "good for a day" order via medirect -)
bijvoorbeeld in mijn geval IWDA vandaag op euronext
mijn redenering is als volgt maar ik voel dat er nog hiaten zitten. Ik wil vandaag mijn order plaatsen. Ik zie in de koersschommelingen van de afgelopen dagen dat dit op een dag kan evolueren van pakweg minimum 43 tot maximum 45 euro. ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk kopen dus zou voor vandaag een limietprijs rond de 43 euro opgeven. is het realistisch dat dit gaat doorgaat?
Ik ga hierbij af op de groeigrafieken op morningstar. Terwijl er in andere topics onderscheid gemaakt wordt tussen vraag en biedprijs van een tracker, waar ik nergens prijzen van terugvind in dit geval. zie ik iets over het hoofd?
Zoals ik het begrijp gaat de order door van zodra de koers vandaag onder de 43 euro gaat mijn aankoop gedaan wordt. dan is het toch altijd beter om de order 's morgens bij opening vd euronext door te geven? (om niet achter het net te vissen als de koers onder de 43 zakt en ik mijn order nog niet had doorgegeven?
Alvast bedankt als iemand de denkoefening kan meemaken en verduidelijken!
bijvoorbeeld in mijn geval IWDA vandaag op euronext
mijn redenering is als volgt maar ik voel dat er nog hiaten zitten. Ik wil vandaag mijn order plaatsen. Ik zie in de koersschommelingen van de afgelopen dagen dat dit op een dag kan evolueren van pakweg minimum 43 tot maximum 45 euro. ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk kopen dus zou voor vandaag een limietprijs rond de 43 euro opgeven. is het realistisch dat dit gaat doorgaat?
Ik ga hierbij af op de groeigrafieken op morningstar. Terwijl er in andere topics onderscheid gemaakt wordt tussen vraag en biedprijs van een tracker, waar ik nergens prijzen van terugvind in dit geval. zie ik iets over het hoofd?
Zoals ik het begrijp gaat de order door van zodra de koers vandaag onder de 43 euro gaat mijn aankoop gedaan wordt. dan is het toch altijd beter om de order 's morgens bij opening vd euronext door te geven? (om niet achter het net te vissen als de koers onder de 43 zakt en ik mijn order nog niet had doorgegeven?
Alvast bedankt als iemand de denkoefening kan meemaken en verduidelijken!