De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Welke broker gebruik je?
Ik kan realtime de bid/ask zien van bijvoorbeeld IWDA op Euronext Amsterdam.
Zet je een marktorder, dan koop je aan de 'ask' van dat moment.
Zet je een limietorder dan weet je niet zeker of je order uitgevoerd wordt natuurlijk. Maar de spread tussen bid en ask is miniscuul bij een liquide ETF zoals deze. (zo'n 2 eurocent)
Je koopt ze toch voor de lange termijn veronderstel ik, dan moet je niet zo zeer wakker liggen van de dagelijkse fluctuaties.
Je koopt ze toch ook omdat je uitgaat van een waarde stijging over termijn? Dus dan is de conclusie gauw gemaakt, zo snel mogelijk kopen aan de prijs van het moment.
Ik kan realtime de bid/ask zien van bijvoorbeeld IWDA op Euronext Amsterdam.
Zet je een marktorder, dan koop je aan de 'ask' van dat moment.
Zet je een limietorder dan weet je niet zeker of je order uitgevoerd wordt natuurlijk. Maar de spread tussen bid en ask is miniscuul bij een liquide ETF zoals deze. (zo'n 2 eurocent)
Je koopt ze toch voor de lange termijn veronderstel ik, dan moet je niet zo zeer wakker liggen van de dagelijkse fluctuaties.
Je koopt ze toch ook omdat je uitgaat van een waarde stijging over termijn? Dus dan is de conclusie gauw gemaakt, zo snel mogelijk kopen aan de prijs van het moment.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Medirect
ok dus met het verschil bid ask moet ik dus geen rekening houden in dit geval als ik het goed versta.
ik koop ze inderdaad voor lange termijn, maar aangezien er zo fluctuaties zijn per dag (2euro per stuk) kan je toch serieuze sommen uitsparen bij aankoop via een limietprijs?
ok dus met het verschil bid ask moet ik dus geen rekening houden in dit geval als ik het goed versta.
ik koop ze inderdaad voor lange termijn, maar aangezien er zo fluctuaties zijn per dag (2euro per stuk) kan je toch serieuze sommen uitsparen bij aankoop via een limietprijs?
Wat je dus wil proberen is een limietorder leggen dat een euro of meer lager ligt dan de laatste koers.JeroenBW schreef: ↑1 april 2020, 10:04 Medirect
Bij de verhoogde volatiliteit die we nu voelen is het inderdaad goed mogelijk dat dit order uitgevoerd wordt binnen korte tijd.
Maar het is een gok natuurlijk, en iedereen die lang aan het beleggen is zal voorbeelden kunnen geven van zo'n orders die nooit uitgevoerd geraakten.
Ik vind het meer de moeite om dit te proberen met kleine orders bij weinig liquide aandelen. Omdat die soms overdreven dalingen maken. Moest zo'n Moury Construct eens €10 dalen op een dag bijvoorbeeld
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
wel ja. Als je ervan overtuigd bent dat aandeel of tracker X op lange termijn zal stijgen en een goede aankoop is, dan heb je toch weinig te verliezen met een limietorder te plaatsen mikkend op een zware daling op korte termijn? (behalve dat je order niet wordt uitgevoerd natuurlijk) maar als ik zie hoe dat nu schommelt de laatste dagen.reteiP schreef: ↑1 april 2020, 10:21Wat je dus wil proberen is een limietorder leggen dat een euro of meer lager ligt dan de laatste koers.JeroenBW schreef: ↑1 april 2020, 10:04 Medirect
Bij de verhoogde volatiliteit die we nu voelen is het inderdaad goed mogelijk dat dit order uitgevoerd wordt binnen korte tijd.
Maar het is een gok natuurlijk, en iedereen die lang aan het beleggen is zal voorbeelden kunnen geven van zo'n orders die nooit uitgevoerd geraakten.
Ik vind het meer de moeite om dit te proberen met kleine orders bij weinig liquide aandelen. Omdat die soms overdreven dalingen maken. Moest zo'n Moury Construct eens €10 dalen op een dag bijvoorbeeld
Ik koop altijd gewoon op de prijs van het huidige moment. Het kan nog verder dalen of het kan nog verder stijgen, who knows. Als je daar op gaat speculeren, kom je weer terecht in het "market timing" straatje.
Ik vind dat de beurs maar flauw reageert op gebeurtenissen deze nacht in de US. Trump die voor het eerst toch realiteitsbesef vertoont en zelfs hier en daar wat tekenen van leiderschap.
Ik had eerlijkgezegd verwacht dat ik vandaag de koopjes van mijn leven zou kunnen doen. Dwz dat er toch al heel wat angst reeds in de prijzen ingecalculeerd is. Het slechte nieuws dat nog moet komen:
- dramatische stijging aantal doden en besmettingen US
- verlenging lockdown en bijgevolg slechte werkloosheidscijfers
- kwartaalupdates
Ik houd toch nog wat kruit droog hoewel ik besef dat de dip misschien voorbij is, en een historische kans verkeken.
Ik had eerlijkgezegd verwacht dat ik vandaag de koopjes van mijn leven zou kunnen doen. Dwz dat er toch al heel wat angst reeds in de prijzen ingecalculeerd is. Het slechte nieuws dat nog moet komen:
- kwartaalupdates
Ik houd toch nog wat kruit droog hoewel ik besef dat de dip misschien voorbij is, en een historische kans verkeken.
Verbaast me persoonlijk niet zozeer in de zin dat het eerder een positief iets is dat Trump tot zijn zinnen komt en er bijkomende maatregelen komen. Iedereen weet ondertussen dat het zeer slecht gaat gaan in Amerika. Hoe meer het besef er komt bij de regering en hoe meer maatregelen en voorzorgen er komen hoe beter.
Naar mijn bescheiden mening hebben we de bodem ergens een week geleden gehad en zal er alleen een nieuwe vormen als het in Amerika echt volledig ontspoord nu met immense negatieve statistieken tot gevolg.
Ik volg dagelijks de aandelen in mijn portefeuille op en je merkt dat de algemene trend nu enige tijd vrij stabiel is waar 2 weken geleden alles gewoon de dieperik in ging. Beleggers zijn aan het instappen en koopjes aan het doen voor lange termijnrendement. Als iets daalt wordt het vrij snel terug opgepikt door speculanten. De bodem van 1-2 weken terug wordt niet meer bereikt, zelfs al krijgt een bedrijf even een bijkomende opdoffer. (Als algemene trend, uitzonderingen zijn er altijd)
Niets is zeker natuurlijk en als er nog genoeg negatief nieuws blijft komen kan alles alsnog verder de dieperik in, maar het zal toch al een spreekwoordelijke bom moeten zijn die ontploft om al het panieknieuws van de voorbije weken te evenaren.
Ik hoop wel op nog een tijdelijke extra dip voor de Amerikaanse aandelen(merendeel van mijn port buiten ETF's is Europees) nu het daar allemaal iets harder los barst. Hopelijk nog een paar gunstige momenten om wat meer in te stappen in de s&p 500. Zit er nu maar voor een klein percentje in. Gekocht in de dip en weiger voorlopig nog om aan +5-10% bij te kopen. Het kan nog wel terug iets lager.
Naar mijn bescheiden mening hebben we de bodem ergens een week geleden gehad en zal er alleen een nieuwe vormen als het in Amerika echt volledig ontspoord nu met immense negatieve statistieken tot gevolg.
Ik volg dagelijks de aandelen in mijn portefeuille op en je merkt dat de algemene trend nu enige tijd vrij stabiel is waar 2 weken geleden alles gewoon de dieperik in ging. Beleggers zijn aan het instappen en koopjes aan het doen voor lange termijnrendement. Als iets daalt wordt het vrij snel terug opgepikt door speculanten. De bodem van 1-2 weken terug wordt niet meer bereikt, zelfs al krijgt een bedrijf even een bijkomende opdoffer. (Als algemene trend, uitzonderingen zijn er altijd)
Niets is zeker natuurlijk en als er nog genoeg negatief nieuws blijft komen kan alles alsnog verder de dieperik in, maar het zal toch al een spreekwoordelijke bom moeten zijn die ontploft om al het panieknieuws van de voorbije weken te evenaren.
Ik hoop wel op nog een tijdelijke extra dip voor de Amerikaanse aandelen(merendeel van mijn port buiten ETF's is Europees) nu het daar allemaal iets harder los barst. Hopelijk nog een paar gunstige momenten om wat meer in te stappen in de s&p 500. Zit er nu maar voor een klein percentje in. Gekocht in de dip en weiger voorlopig nog om aan +5-10% bij te kopen. Het kan nog wel terug iets lager.
Laatst gewijzigd door Tekto op 1 april 2020, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Je grootste probleem zal nog zijn dat je bij MeDirect al de hele dag niet kan inloggen.JeroenBW schreef: ↑1 april 2020, 10:32wel ja. Als je ervan overtuigd bent dat aandeel of tracker X op lange termijn zal stijgen en een goede aankoop is, dan heb je toch weinig te verliezen met een limietorder te plaatsen mikkend op een zware daling op korte termijn? (behalve dat je order niet wordt uitgevoerd natuurlijk) maar als ik zie hoe dat nu schommelt de laatste dagen.reteiP schreef: ↑1 april 2020, 10:21
Wat je dus wil proberen is een limietorder leggen dat een euro of meer lager ligt dan de laatste koers.
De beurs wacht blijkbaar niet op realiteitsbesef bij Trump . Je kan ook bezig blijven. Trump hikt altijd overal achteraan. Niet bepaald snel van begrip.sintorama schreef: ↑1 april 2020, 14:01 Ik vind dat de beurs maar flauw reageert op gebeurtenissen deze nacht in de US. Trump die voor het eerst toch realiteitsbesef vertoont en zelfs hier en daar wat tekenen van leiderschap.
- kwartaalupdates
Ik heb een stukje van mijn portefeuille terug verkocht. De hele rally van de afgelopen paar dagen is volgens mij sterk overdreven. Er is weinig veranderd en mijns inziens is de situatie zelfs een stuk slechter geworden. De economische schade gaat niet te overzien zijn en de QE van de Fed gaat daar weinig aan kunnen veranderen. Het is goed dat ze deze maatregelen nemen, om de financiële markten rustig te houden en te zorgen voor voldoende liquiditeit.
Het pakket van '2 trillion dollar' gaat ook niet de meubelen redden voor de US. 25% daarvan is voorzien voor leningen aan bedrijven in moeilijkheden. Dit heeft weinig impact op de reëele economie. Ook hier, goed dat ze het doen, om erger kwaad te voorkomen, maar dit stimuleert de economie niet echt.
De 'direct financial assistance' is waar het om draait, dit is rechtstreeks geld in de handen van de mensen. Mensen krijgen maximum 1200 usd per persoon. Een mooi bedrag, maar gezien de kosten van healthcare, beperkt sociaal vangnet zal dit eerder gebruikt worden voor de basisbehoeftes (huur betalen, eten, etc.). Dit zal de recessie niet tegengaan.
Er zijn nu nog steeds landen waar de corona-crisis pas begint. De huidige situatie van lockdowns, beperkingen en grenzen sluiten gaat nog een heel tijdje duren. Kijk maar naar China en Hongkong die snelsnel alles terug wouden opendoen.
Er gaat grote economische schade zijn door de lockdowns, maar ook nog door de disrupties in de aanleveringsketen. Als bepaalde onderdelen weken en maanden niet geproduceerd zijn in de fabrieken, gaan veel fabrieken die afhankelijk zijn van deze onderdelen niet zo maar kunnen beginnen produceren.
In het verleden, wanneer de groei van China een beetje stokte, gingen de beurzen 10-15% naar beneden, want er was schrik voor de wereldeconomie. Nu ligt de hele wereldeconomie plat en zou de beurs maar even twee weekjes corrigeren naar -30% en dan rustig verder stijgen.
De komende weken en maanden gaan er nog lijken uit de kast vallen.
Het pakket van '2 trillion dollar' gaat ook niet de meubelen redden voor de US. 25% daarvan is voorzien voor leningen aan bedrijven in moeilijkheden. Dit heeft weinig impact op de reëele economie. Ook hier, goed dat ze het doen, om erger kwaad te voorkomen, maar dit stimuleert de economie niet echt.
De 'direct financial assistance' is waar het om draait, dit is rechtstreeks geld in de handen van de mensen. Mensen krijgen maximum 1200 usd per persoon. Een mooi bedrag, maar gezien de kosten van healthcare, beperkt sociaal vangnet zal dit eerder gebruikt worden voor de basisbehoeftes (huur betalen, eten, etc.). Dit zal de recessie niet tegengaan.
Er zijn nu nog steeds landen waar de corona-crisis pas begint. De huidige situatie van lockdowns, beperkingen en grenzen sluiten gaat nog een heel tijdje duren. Kijk maar naar China en Hongkong die snelsnel alles terug wouden opendoen.
Er gaat grote economische schade zijn door de lockdowns, maar ook nog door de disrupties in de aanleveringsketen. Als bepaalde onderdelen weken en maanden niet geproduceerd zijn in de fabrieken, gaan veel fabrieken die afhankelijk zijn van deze onderdelen niet zo maar kunnen beginnen produceren.
In het verleden, wanneer de groei van China een beetje stokte, gingen de beurzen 10-15% naar beneden, want er was schrik voor de wereldeconomie. Nu ligt de hele wereldeconomie plat en zou de beurs maar even twee weekjes corrigeren naar -30% en dan rustig verder stijgen.
De komende weken en maanden gaan er nog lijken uit de kast vallen.
100% akkoord. Iemand postte hier onlangs nog een grafiekje van de bear market tijdens de financiële crisis. Die duurde toch net iets langer dan vier weken, en ging ook gepaard met sterke tussentijdse stijgingen. Ageas hier de deur uit, de rest houd ik wel gewoon bij. Aan de cash kom ik voorlopig nog niet. Mag eerst terug een procentje of 15 af
Ik kan u wel volgen maar anderzijds, je redenering is misschien al ingecalculeerd in de huidige koersen? Ik denk dat de meesten het er over eens zijn dat er een groor macroeconomisch probleem is nu maar ook voor langere periode.
En waarom Ageas verkocht?DeZatteNonkel schreef: ↑1 april 2020, 15:33 100% akkoord. Iemand postte hier onlangs nog een grafiekje van de bear market tijdens de financiële crisis. Die duurde toch net iets langer dan vier weken, en ging ook gepaard met sterke tussentijdse stijgingen. Ageas hier de deur uit, de rest houd ik wel gewoon bij. Aan de cash kom ik voorlopig nog niet. Mag eerst terug een procentje of 15 af
Dit klopt niet. Quasi iedere spoed is gesplitst. Patiënten met COVID-19 symptomen worden gescheiden van de gewone spoedpatiënten, getest en in afwachting van het resultaat op een triage afdeling voor mogelijke covid-patiënten gelegd. Er is geen testing pas bij de opname voor IC, dat is gewoon lachwekkend foutief. Dan zouden ze mensen dagen moeten behandelen zonder zeker te weten wat ze hebben.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 13:18 Goh, wie zouden we dan moeten geloven... Politiekers die beroepsleugenaars zijn of iemand die echt ervaring heeft ermee.
Ze testen volgens mij NIET systematisch en inderdaad alleen als het echt niet anders kan (mensen die op IC belanden dus).
Dit is eveneens onjuist. Alle patiënten met symptomen die opgenomen worden, worden getest, niet pas na een week. Maar iemand die binnenkomt voor een gebroken voet wordt dus niet getest. Zorgpersoneel met duidelijke symptomen worden direct getest, maar met lichte symptomen niet.GrowlingDinosaur schreef: ↑31 maart 2020, 13:18 Edit: OK, ik heb het even nagevraagd bij een vriendin die stage doet in het ziekenhuis op dit moment. Ze krijgen geen mondmaskers en worden NIET getest. Testen worden pas gedaan als ze al 3 dagen hoge koorts hebben. Patiënten met duidelijke symptomen worden pas na een week getest.
Dit is toch geen nieuws? Mensen worden enkel getest bij opname in ziekenhuis, dus huisgenoten met aanvaardbare symptomen niet. Zorgpersoneel wordt getest bij duidelijke symptomen, dus niet bij enkel een lichte hoest.kiama schreef: ↑1 april 2020, 00:48 Kan het enkel bevestigen. Hier iemand die met ambulance wordt opgenomen en aan de beademing moet. Andere huisgenoten worden niet gestest, daarna echtgenote ook afgevoerd naar ziekenhuis, andere huisgenoten worden nog altijd niet getest, zelfs niet na aandringen. En als je niet aan de zuurstof moet, sturen ze je sowieso terug naar huis. De officiële cijfers zijn maar tipje van de ijsberg.
Dat de cijfers een klein tipje van de ijsberg zijn is een feit. Daarom is het niet meer nuttig om te kijken naar het aantal geregistreerde besmettingen, maar wel naar het aantal ziekenhuisopnames of opnames intensieve. Op basis daarvan kan een inschatting gemaakt worden van hoeveel patiënten er effectief een week a 10 dagen geleden waren.
Noorse staatsfonds, 1 der grootste ter wereld, kocht in 2009 heel wat aandelen bij maar moet er nu haast verkopen om de Noorse regering te ondersteunen en dit doordat de olie-inkomsten wegvielen.
https://www.straitstimes.com/business/e ... sset-sales
Lijkt mij dus net echt het moment om te denken dat de beursstijging blijvend zal zijn.
https://www.straitstimes.com/business/e ... sset-sales
Lijkt mij dus net echt het moment om te denken dat de beursstijging blijvend zal zijn.