Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik ben wel akkoord dat je op lange termijn (10 jaar) veel beter af zal zijn met een etf als CSPX, CNDX dan eender welke etf op basis van BEL20 of AEX.Dirk2 schreef: ↑31 maart 2020, 20:07Natuurlijk heb je hier gelijk. Ik had er bij moeten schrijven "voor de echt lange termijn" of alleen instappen met een market timing indicator, zoals die van Verhelle: https://www.vfb.be/Vfb/marktindicator-v ... e-verhelle
Die van VV staat ook nog steeds op rood. Alle lange termijn marketindicatoren want dit zijn allemaal breadth indicatoren.
Bv. Wat is de buy to sell ratio met het aantal aandelen boven de 200MA enz.
En met je laatste zin kan je ook gelijk hebben, want we zijn vandaag aan maar liefst 3 soorten weerstanden gekomen op de S&P waar men direct op reageerde. De grootste stijgingen komen ook steeds tijdens beremarkten voor.
Enige link met holdings?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
AvH keert blijkbaar geen dividend uit over 2019. Ik dacht dat ze met hun tamelijk ruime cashpositie zouden profiteren van deze crisis om koopjes te doen en hun belangen uit te breiden, maar nu wordt het wellicht een meer defensief verhaal.
Avh heeft inderdaad een degelijk cash positie, echter zowel de banken als CFE keren voorlopig geen dividend uit. Door cash in huis te houden behouden ze een grotere cash positie om eventueel in te spelen op opportuniteiten.
Mogelijks betalen ze het dividend wel nog in q4 van dit jaar als het stof hopelijk wat is gaan liggen.
Mvg,
Geblin
Mogelijks betalen ze het dividend wel nog in q4 van dit jaar als het stof hopelijk wat is gaan liggen.
Mvg,
Geblin
De Antwerpse holding moet toch een partnernetwerk en capaciteiten hebben om te kunnen investeren in beloftevolle
technologische start-ups ...![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
technologische start-ups ...
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Mijn Advies voor AvH is kopen vanaf 110 en lager.dreamy schreef: ↑1 april 2020, 11:46Enige link met holdings?![]()
AvH keert blijkbaar geen dividend uit over 2019. Ik dacht dat ze met hun tamelijk ruime cashpositie zouden profiteren van deze crisis om koopjes te doen en hun belangen uit te breiden, maar nu wordt het wellicht een meer defensief verhaal.
In het persbericht van vandaag schrijft AvH het volgende :Geblin schreef: ↑1 april 2020, 12:19 Avh heeft inderdaad een degelijk cash positie, echter zowel de banken als CFE keren voorlopig geen dividend uit. Door cash in huis te houden behouden ze een grotere cash positie om eventueel in te spelen op opportuniteiten.
"De diversificatie van de portefeuille, de nettocashpositie van 267,4 miljoen euro (eind 2019) en de stevige balans moeten de groep Ackermans & van Haaren op lange termijn in staat stellen het hoofd te bieden aan deze uitdagende omstandigheden.”
Dit klinkt eerder defensief, dus ik betwijfel of ze in deze periode inspelen op opportuniteiten, of dat al gedaan hebben.
Het leek mij interessant voor AvH om wat extra stukken CFE, Sipef of Leaseinvest bij te kopen, maar geen woord daarover...
Het antwoord dat ik van Binck kreeg ivm kosten AVI Global Trust (incl. typfouten ;-) )landethk schreef: ↑30 maart 2020, 21:43 Ik heb een vraagje over de kosten van trusts. Scottish Mortgage Investment Trust (SMT) staat al effe op mijn aankooplijstje. Het was me de voorbije weken hierbij al opgevallen dat, wanneer ik bij Binck een aankooporder wil ingeven, de kostenschatting niet alleen de totale aankoopkosten en taksen weergeeft, maar ook nog eens kosten op 3 en 5 jaar. Op bijgevoegde printscreen zie je deze vermeld staan. Wat zijn deze 112€ op 3 jaar en 187€ op 5 jaar?
Wanneer ik als tweede dan eens een aankooporder van de hier besproken AVI Global Trust simuleer, dan zijn de vermelde kosten op 3 en 5 jaar zelfs respectievelijk 258€ en 431€!!
Wanneer ik tenslotte een aankoop simuleer van Lindsell Train Inv trust, dan worden bij deze trust dan weer helemaal geen kosten weergegeven op 3 en 5 jaar...
Kan iemand mij hier enige uitleg over verschaffen?
"De kostenschatting is inderdaad niet coorect voor het aanhouden van deze belegging.
Wij ondervinden problemen met het correct weergeven van deze gegevens voor Trusts. De jaalijke management fee die het door u gekozen product aanrekent IS 0,85% van het bruto geinvesteerde bedrag."
Ik blijf alleszins geïnteresseerd in dit Trust. Japans luik is inderdaad een minpunt. Koers van de £ ook. Maar toch. Ik lees me verder in.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Wimpies, bedankt om het antwoord hier te delen!
Zit die jaarlijkse management fee in de koers verrekend of zijn dit jaarlijks te betalen kosten wanneer je zo'n trust aanhoudt??
Zit die jaarlijkse management fee in de koers verrekend of zijn dit jaarlijks te betalen kosten wanneer je zo'n trust aanhoudt??
-
- Hero Member
- Contacteer:
Trx is meer realist dan ik, wilde Avh bijkopen voor 99 Euro....maar zal het limiet verhogen! In het algemeen - zover ik als leek weet - zie je dat Avh een veilige haven is en blijft.TrX schreef: ↑1 april 2020, 13:34Mijn Advies voor AvH is kopen vanaf 110 en lager.dreamy schreef: ↑1 april 2020, 11:46
Enige link met holdings?![]()
Jandethk: Ik heb Avi maar jouw schermfoto's herken ik niet, - nog nooit heb ik de mededeling; kosten dienstverlening Binckbank gehad -. Binck NL of Binck Be is overigens een groot verschil. Daarbovenop had ik Avi moeten verkopen; de enige winst die ik had, en die toch wel behoorlijk was, was het verschil tussen Euro en Gbp......dus niet qua de beleggingen van Avi. Maar het dividend is niet slecht; ik laat dus staan, gewoonweg omdat ik zelden met verlies verkoop. In tegenstelling tot allerlei adviezen van onafhankelijke beleggingsbladen. Die wel melden dat ze verkopen maar niet melden wat het verlies is!
Dreamy, ik koop ook allerlei holdings voorzichtig bij; vooral wanneer ze 50% of lager staan......verder koop ik geen enkel aandeel bij....of het moet Airbus zijn.........na 70% verlies...*wink*
Het is me wat; en niemand weet het, inclusief ik.
Blijf gezond
Ter info, recente insider trades voor Indus Holding AG en MBB aan resp. 23,12 en 46,5 euro per aandeel:
https://www.finanzen.net/insidertrades/indus
https://www.finanzen.net/insidertrades/mbb_se
MBB staat al even op mijn lijstje, Indus redelijk wat schulden en goodwill op de balans dus minder interessant volgens mij.
https://www.finanzen.net/insidertrades/indus
https://www.finanzen.net/insidertrades/mbb_se
MBB staat al even op mijn lijstje, Indus redelijk wat schulden en goodwill op de balans dus minder interessant volgens mij.
Eurazea onder de €40 gisteren. Interessant, maar ik dacht dat dit toch wel een wat defensievere holding was doordat ze nauwelijks in beursgenoteerde bedrijven zitten. Nu ja, het is overal zwemmen om het hoofd boven water te houden zeker...
Portefeuille:
Private equity is waard wat de volgende zot ervoor wil geven. Momenteel zullen die ook de vinger op de knip houden.
Belca2, bedankt voor je antwoord en toelichting. 0,37 voor SMT is niet veel, ook niet in vergelijking met andere trusts, vb. 0,85% voor AVI en 0,60% voor LTI.
Het is mijns inziens een wijd verspreid misverstand op dit forum dat private equity relatief recession proof zou moeten zijn, maar ik begrijp ook niet goed de logica hierachter.
In principe zou private equity juist relatief kwetsbaar moeten zijn, omdat het vooral gaat om leveraged buyouts (dus flink met schulden beladen) en jonge groeibedrijven.