Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
Naar analogie met "Hoeveel is je YTD"? -draadje , maar dan iets ruimer: hoeveel winst heb je in totaal al gemaakt met beleggen? Zowel gerealiseerd als virtueel (dus niet t.o.v. de start van het jaar, maar echt sinds dat je belegt)...
Mag in percentages, maar in absolute bedragen zegt het natuurlijk wat meer...
Greetz
Greetz
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
7000, begonnen met 63 k tijdens de Corona crisis. Nu 70k waard.LaCucaracha schreef: ↑31 maart 2020, 19:13 Naar analogie met "Hoeveel is je YTD"? -draadje , maar dan iets ruimer: hoeveel winst heb je in totaal al gemaakt met beleggen? Zowel gerealiseerd als virtueel (dus niet t.o.v. de start van het jaar, maar echt sinds dat je belegt)...
Greetz
Ik heb al € 24,27 verdiend. Dat op een verkoop (om dat ook eens uit te proberen) van €199 een half jaar geleden.
Al de rest is virtueel, en dat doet het nu even wat minder.
Al de rest is virtueel, en dat doet het nu even wat minder.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Na iets meer dan 3 jaar een virtueel verlies van €300.
Zegt volgens mij niet veel...
#Follow the plan
Zegt volgens mij niet veel...
#Follow the plan
Grootorde van een nieuwe auto ongeveer.
Crypto, niet zo exact bijgehouden, zeker meer dan 10k.
Crypto, niet zo exact bijgehouden, zeker meer dan 10k.
Laatst gewijzigd door reteiP op 1 april 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Toch een kanttekening bij het gegeven dat deze vraag in het subforum 'Fondsen en aandelen' is geplaatst. Toen ik begon te beleggen hadden obligaties coupons van ongeveer 15% . De Roerende Voorheffing is niet altijd zo hoog geweest als nu; er zijn periodes geweest dat die Roerende Voorheffing maar 15% bedroeg. Ik weet zeker dat als ik toen alles in obligaties op de zeer lange termijn had gestoken, en die bijgehouden had tot de vervaldag, dat ik meer rendement had gehad dan nu.
oktober 2018 ingestapt ongeveer september 2019 uitgestapt - 16901 ingestopt - 1600 winst gemaakt. Had ik gewacht tot eind januari dan had ik het dubbele bijna gehad. Helaas kan je dat niet voorspellen en ben ik blij met wat ik gemaakt heb.
Aandelen op 20 jaar ± 350% (toenmalige werkgever, belastingvoordeel, weinig over nagedacht, nog alles in bezit)
Crypto op 7 jaar ± 600% (verlieslatende altcoins verkocht)
ETFs op 1 week ±1%
Crypto op 7 jaar ± 600% (verlieslatende altcoins verkocht)
ETFs op 1 week ±1%
Voor mijn aandelen(fondsen) geeft M* dat ik 24,68% meer heb dan ik er ooit heb ingestoken en zou ik vandaag een geannualiseerd rendement hebben van 5,10%. Alle transacties sinds 2013 zijn gedetailleerd ingegeven, daarvoor enkel een "jaarlijkse samenvatting"
Voor mijn obligatiefondsen zou de winst 3,76% zijn, dit is zonder de ontvangen dividenden.
Voor mijn obligatiefondsen zou de winst 3,76% zijn, dit is zonder de ontvangen dividenden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Sinds 2016 heb ik toch nog een winst van 200%. Ik kom van 250% midden februari. Beleg wel totaal niet in klassieke aandelen, fondsen of obligaties. Vooral goudmijnen en grondstoffen. De belegger die ik opvolg heeft een rendement van boven de 2000% sinds het jaar 2000. Weinigen die dat kunnen zeggen. Zelfs sinds januari nog een rendement boven de 6% in zijn portefeuille.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Net gekeken, 711,54€ verlies.
Het betert wel een beetje. Toen ik vorige week keek, was het geloof ik nog +-3.000€ verlies.
Het betert wel een beetje. Toen ik vorige week keek, was het geloof ik nog +-3.000€ verlies.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En hoe heet die persoon die je opvolgt? Misschien kunnen we allemaal bijleren...koenvhaver schreef: ↑2 april 2020, 17:36 Sinds 2016 heb ik toch nog een winst van 200%. Ik kom van 250% midden februari. Beleg wel totaal niet in klassieke aandelen, fondsen of obligaties. Vooral goudmijnen en grondstoffen. De belegger die ik opvolg heeft een rendement van boven de 2000% sinds het jaar 2000. Weinigen die dat kunnen zeggen. Zelfs sinds januari nog een rendement boven de 6% in zijn portefeuille.
-
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad, Koenhaver, wie volg je dan precies, ben beniewd :-)
Jaja mijn grootgrootoveroom was Carnegie.JanPeeterss schreef: ↑3 april 2020, 09:58En hoe heet die persoon die je opvolgt? Misschien kunnen we allemaal bijleren...koenvhaver schreef: ↑2 april 2020, 17:36 Sinds 2016 heb ik toch nog een winst van 200%. Ik kom van 250% midden februari. Beleg wel totaal niet in klassieke aandelen, fondsen of obligaties. Vooral goudmijnen en grondstoffen. De belegger die ik opvolg heeft een rendement van boven de 2000% sinds het jaar 2000. Weinigen die dat kunnen zeggen. Zelfs sinds januari nog een rendement boven de 6% in zijn portefeuille.